/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd-brænder...
Fra : jumbovorre
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 31-12-02 16:45

Hej alle

Jeg står overfor at købe en dvd-brænder, men kan ikke helt beslutte mig for, om jeg skal købe en stationær (til at stille under fjernsynet (sony fq80 32") ) eller om jeg skal købe en til at putte i computeren... Den skal bruges til at lave backup af film samt data, og så vidt jeg ved kan man også gøre det på en stationær!?!?! Derforuden har jeg læst i en del svar her på kandu, at prisen på en intern brænder til computeren vil falde kraftigt i pris indenfor den nærmeste fremtid... kan det bekræftes nu!? ellers har jeg kigget på h t t p : / / w w w.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12393 - sonys multi-drev....

Prisen er underordnet... Det skal bare virke!!!

Mvh
Steffen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-03 11:42

jumbovorre skrev:
> Derforuden har jeg læst i en del svar her på kandu,

Jeg er ikke på kandu. Det du skriver er heller ikke på kandu.
Du skriver på usenet via kandu.dk

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-03 14:56

Hej Steffen

Det med at prisen falder i en nær fremtid, er jo svær at svare på. Men helt sikkert er det at prisen flader spørgsmålet er bare hvornår og itl hvor meget. Det er der INGEN, som kan give dig et ordentligt svar på.

dit valg :

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12393

Selvom den koster 3.300 ink moms er faktisk et godt valg. Jeg har selv haft kig på den, men har ikke pengene

Jeg ville i første omgang helt klart vælge en til computeren, for der er den billigst i første omgang, prisen på dem som man bruger til fjernssynsbrug, er stadigvæk oppe i ca. 7.000 kroner eller mere.

Også fordi du selv siger, at dit forbrug er data m.m., så har du jo ikke meget brug for en stationær under tv-et vel ?

Fordelen ved Sony's bærnder er også at den understøtter alle formater, så man ikke køber en forkert brænder, som understøtter dvd-r og ikke dvd+r, som måske bliver standardformatet i fremtiden ??

Så som du kan se er der stadigvæk en del uafklarede spørgsmål, som ikke kan besvares også selvom nogle herinde desværre gør sig klogere end de er.

Men de anbefalinger, som Sony DRU500A Internal Retail har fået hos edbpriser viser jo også at folk er glade for den, samtidig ser det ud som om det er den mest solgte :

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1354657894

Der er også lidt mere info her :

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2964

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-01-03 14:58

ps steffen, du har mulighed for at afvise et formodet svar, som du ikke finder brugbart og sætte en kommentar som svar. Held og lykke med købet

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 02-01-03 13:39

Hej Zonker

Tak for svaret! Det bliver så sony-brænderen... Hvor hurtigt brænder den (jeg mener, hvor lang tid tager det at brænde en fuld dvd....?) og er den kodefri?

Jeg har endnu et problem. En af grundene til, at jeg vil anskaffe mig en sådan brænder er at jeg gerne vil kunne optage i dvd-kvalitet fra fjernsyn... er det bare et videocapaturecard, eller tv-tuner eller hvad skal jeg bruge der...

Steffen

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 04-01-03 22:26

Tak for svaret zonker.