/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hjælp!!!
Fra : B-L22
Vist : 375 gange
200 point
Dato : 11-10-06 00:26

Hej alle sammen...
Jeg skriver til jer på grund af jeg har mange økonomiske problemer. Jeg står i gæld forskællige steder plus min bank. Jeg var i et langtid forhold både med min fyr, indtil jeg kom hjem en dag efter arbejde og fandt min lejlighed helt tomt, han har taget alle mine ting. Det var ikke så meget ting dem kan jeg købe igen man det var ikke kun det efter en uge kommer der breve hjem til mig at alle mine kort var lukket på grund af overtræk. Jeg gik i chok og panik... Efter en månedstid mistede jeg min butik i en af danmarks store kæder. Jeg har været i ratten og blev fri for noget af de gæld. Har arbejdet alle steder jeg kunne komme til efter et stykke tid gik jeg i depression har nu haft det i tre år. Jeg sidder fast og har brug for hælp!!!

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 11-10-06 01:13

Jeg syntes du hurtigst muligt, skal kontakte din egen læge, for at få en henvisning til en psykiater.

Det er en læge med specialistuddannelse i psykiatri. Så du kan få en snak med psykiateren, om du ikke kunne komme på psykiatrisk daghospital, for at få noget Kognitiv terapi med psykologi.

Når det så er på plads, så skal der ses, på din økonomi!

På psykiatrisk hospital får du en terapeut, som også er din kontaktperson, som vil være behjælpelig med, at måske kontakte din bankrådgiver. For at få kigget på din fremtidige økonomi.

Jeg er selv komme op af et sort hul efter behandling ved psykiatrisk dag hospital.

Forsat held og lykke i livet.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 11-10-06 01:21
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 01:32

Penge er ikke alt! Tværtimod

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 11-10-06 01:54

Hej B-L22

jeg har fundet nogle links om dette problem

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/640.html

når man har problemmer med sin privatøkonomi så skal man finde ud af problemets omfang få samlet sin gæld, under samme lån, ofte kan man snakke med sin bank rådgiver, for at få hjælp til at lave budget planlægning, og planlægning er nøgle ordet i denne sammenhæng,

og til tedd, prøv lige at være lidt realistisk, over for denne spørger, han har problemmer med sin økonomi, og i denne sammenhæng han da ikke brug for den slags pjat,

>> held og lykke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 02:00

Det var faktisk ikke ment som pjat! Bare for at poppe lidt optimisme ind! Tror forøvrigt det er en hun?

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 11-10-06 02:03

hehe ja det har jeg lige læst, at han var en hun, sorry >> B-L22

det er jo et problem her i verden, det der med privatøkonomien som løber løbsk

Kommentar
Fra : ferdinan1

Dato : 11-10-06 12:36

Hej BL22

En stor del af din depression skyldes måske at der ikke er fundet en løsning eller afdragsordning med alle kreditorerne. Har du nogle venner, familiemedlemmer eller bekendte der kan hjælpe dig med at se på økonomien? Du har brug for et overblik over situationen og dernæst skal der findes en løsning...hvis der allerede er indgået afdragsordninger, kan det være at de skal tages op til revision, da du måske ikke længere er istand til at opretholde den indtægt der er taget udgangspunkt i. Når du har fået overblik over hvor meget du skylder, skal du opstille et budget på månedsbasis - budgettet skal indeholde dine nuværende indtægter dvs. løn, sygedagpenge o.lign.. Herfra skal du fratrække alle dine udgifter inkl. ydelser på lån mv. Når du har fået overblik, skal du aftale et møde med din bankrådgiver (medtag evt. en støtteperson) og prøv om ikke de vil give dig et banklån så du kan indfrie gælden på kreditkortene. Ved hjælp af budgettet kan du også se hvad du kan afdrage med om måneden på lån - når du lægger budgettet så prøv at tænke dine omkostninger igennem for evt. besparelser fx. flytte i billigere bolig, madbudget, afskaffelse af bil mv.

På det menneskelige plan, er du nødt til at gå til lægen og få hjælp med depressionen - om ik' andet så for at kunne benytte lægens udtalelser ved anmodning om en ny (måske midlertidig) afdragsordning.

Har du brug for at sætte tal eller lign. på dit spørgsmål/svar, kan du skrive et personligt indlæg - så kan jeg måske hjælpe bedre.

vh. Ferdinan

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 11-10-06 12:40

Er det kæresten der har stjålet dine penge/kort? for hvis det er tilfældet, så skal du da skynde dig at melde bæstet til politiet, for dit liv skal jo ikke ødelægges hvis det er ham der har brugt dine personlige kort uden dit vidende.

Under alle omstændigheder held og lykke herfra

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 11-10-06 14:08

Hej
Jeg mener som sidste indlæg at man skal skille følelser for sig og penge for sig og få en fuldstændig afklaring på om du skylder de penge væk. Hvis I ikke var gift og han har hævet på din konto, hæfter du ikke for det. Men det er selvfølgelig et problem, hvis I har haft konti, som I var fælles om. Hvis der er hævet usædvanlige beløb tror jeg også du kan frigøre dig fra gælden selv om det er en fælles konto.
Men find ud af det og det er ikke en psykiater men en advokat eller banken du skal tale med.
Jeg er sikker på at du vil få det meget bedre hvis du har klarhed over din økonomiske situation og herefter bedre vil kunne tackle det følelsesmæssige.
Jeg hæfter mig ved at du oplyser at det er mere end 3 år siden.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-10-06 14:54

Det er en lidt skidt situation du sidder I.
Man kan ikke bare komme med en besvarelse som kan hjælpe. Det kræver en samtale eller dialog, som der hedder i dag.
Om du skal hente hjælp fra et familiemedlem, dit pengeinstitut, advokat eller hvad der nu koster en del penge er svært at svare på. Prøv først selv hvad du kan for at komme videre.

Hvad har du forsøgt indtil videre?

Har du afklaret hvad du skylder væk (gæld d.d.).

Hvad er dine månedelige udgifter.

Hvad er din indtægt.

Der er mange ting der spiller ind, så derfor man jeg ikke pr. mail komme med den idelle løsning for netop dig her på kandu.

Med venlig hilsen
hawaii7