/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mikrofon virker ikke
Fra : Mettemaria
Vist : 828 gange
50 point
Dato : 10-10-06 17:54

Hejsa,

Jeg kan ikke få min mikrofon til at virke. Har prövet med en anden PC og der viker den. Det er et headset. Og alle lydindikatorer er slået på.....

Kan nogen hjälpe???

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 10-10-06 17:58

Og det er XP - Home edition

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-10-06 18:06

Sikken en masse gode oplysninger du har givet!
Hvad er det for en "gryde" den skal tilsluttes til, og bruger du det rigtige stik ???
Nogle PC'er, især bærebare af nyere dato, kan man skifte status på disse tilslutninger, alt efter hvad du skal bruge dem til!

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 10-10-06 19:19

hej Severino,

Forstår hvad du mener....

Det er almindelige höretelefoner med en mikrofon (til Skype t.ex.) Den har tidligere fungeret men pludselig ville den ikke på min stationäre PC. Min installation er XP Home edition uden for mange dikkedarer....

Med hensyn til gryden må jeg bare sige at jeg ikke er en superbruger så det kan väre svärt at forklare sig helt klart....men spörg og du skal få svar

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-10-06 20:24

Muligheden er, hvis den virker på den ene PC og ikke mere på den anden, at tilslutningen er blevet beskadiget, så der ikke er forbindelse.
Har du prøvet at sætte en anden mikrofon til den?

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 10-10-06 20:32

Ja, samme problem. Det er bare på denne PC at det ikke virker mere. Det burde jo bare väre at plugge in og så burde der komme et rullegardin op med hvilken funktion man vil anvende. Den kommer heller ikke mere. Det har virket tidligere og mener ikke umiddelbart at jeg har ändret

Kan det väre en driver som mangler og som man eventuelt kan downloade fra Microsoft??

mvh
Mettemaria

Kommentar
Fra : Mettemaria

Dato : 10-10-06 20:35

ooops svarede vist ikke helt.... kan man fejlsöge om på PC'en om mikrofontilslutningen virker???

Det er jo muligt at det er tilslutningen på PC'en der er beskadiget, men det tror jeg nu ikke...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-10-06 20:53

Hvis dit lydkort er det originale der sad i maskinen, da den blev købt, så burde der ligge en software til den på installations CD'en.

Accepteret svar
Fra : holniels

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-06 23:33

hei du,prøv dobbelt klikke på højtaleren nede i højre side.Så får du en volume kontrol op,så trykker du på option og så properties og så i recording,og så option der,og krysser af i advanced control og så marker i mic boost

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-06 03:20

Jeg havde gså problemer med mikrofonen, hos mig var det et driver problem, kan du genkende noget i mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg90744.aspx Du har måske mulighed for hjælp med at opdatere driver til lydkort og andet, med det gratis program Everest som kan hentes her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html når du har instaleret programmet, åbner du Everest og finder dit lydkort, og får oplysninger om lydkortet så du kan søge efter en opdateret driver, måske direkte fra Everest, hvis der når du klikker på lydkortet, står flere linier i højre vindue og nederst Opdater driver, det er ikke ved alle computerer det virker, jeg har muligheden på den stationære men ikke på den bærbare, der står kun lydkortets navn

Godkendelse af svar
Fra : Mettemaria

Dato : 14-10-06 12:07

Tak for svaret holniels.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 15-10-06 12:45

Fint du fikk det til jo