/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hd eller video
Fra : windows
Vist : 408 gange
300 point
Dato : 08-10-06 16:08

hej alle er lidt i tvivl om jeg skal bruge et hd kabel fra min dvd afspiller til mit lcd tv eller jeg skal bruge et component video kabel .

har fået fortalt at farverne skulle være bedre med et component video kabel

og det eneste jeg for ud af hd kablet skulle være at lydkilden bliver digitalt.

er der nogen der kan svare på ovennævente bliver jeg glad hey....

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-10-06 17:13

Jeg bruger HDMI kabel fra afspiller til skærm. Og er der sikker på at du også får det bedste resultat på denne måde. HDMI kabel kan jo trække noget mere data.

Har kun selv prøvet at se forskellen mellem HDMI og kvalitets scart. Og der var HDMI meget meget bedre..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-10-06 08:37

HDMI er bedst, derefter scart RGB og så component... og så skal man selvfølgelig købe kabler af en god kvalitet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-10-06 11:56

I teorien burde HDMI være bedst.

Men det afhænger jo også af fjernsynet, hvor godt det er til at omsætte det digitale signal til billede.
Det kræver jo en digital til analog omsætter af en art. Og hvis den er bedre i Dvd afspilleren (eller hvad kilden nu er) end i fjernsynet kan det meget vel være at rgb interfacet giver et bedre billede.

Der er ikke noget bestemt type videosignal, som hedder scart, selv om mange brochurer og manulaler er skrevet som om . Scart er en bestemt type stik, med mange ben. Det kan bruges til flere forskellige slags signaler, så hvis en har fået et dårligt resultat med scart, kan det være fordi han har indstillet det til composit, i stedet for en af de bedre typer.