/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC- en slukker pludseligt !
Fra : hovsada
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 08-10-06 15:00

min pc har nu slukket 5-6 gange , somme tider med dage imellem og andre gange med få minutters gentagelse.
alt slukker og der kommer babulyde fra computeren (men ingen lys !)
kan kun tændes igen ved at slukke netkontakten !

Kan jeg gøre noget- og hvad betyder lydene ??

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 08-10-06 15:03

Jeg tror det er din strømforsyning der er ved at være træt, at den skal genstartes ved elkontakten kan skyldes at der sidder en termisk sikring i strømforsyningen

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-10-06 15:08

min søn har selv samlet computeren- det betyder vel så at der skal en ny strømforsyning i- eller kan der repareres ?
hvad koster denne del ? ca ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 15:14

lyder det som en brandbil er det næsten altid fordi CPU'en bliver for varm...

Men der kan være mange andre årsager desværre.

måske et hint i det her der desværre heller ikke har nogen løsning ?

http://www.kandu.dk/unet563661.aspx

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-10-06 15:30

har i tjekket temperaturerne i computeren.

for omkring 14 dage siden lavede jeg en vens computer, som gjorde næsten det samme som jeres.

Den kom også med barbulyden.

men ellers download everest, for der kan i se hvorvarm de forskellige ting er.

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-06 16:23

Heysa fra Århus

Jeg har lige haft samme problem....dog uden "ambulancer"....Hva´ gør man så?....Skriver til Kandu...og fik MIN løsning:

Af med sidebeklædningen (På pc´en)
Frem med støvsugeren og fjern diverse nullermænd
Aftør forsigtig ledninger m.m.
Husk at aftørre sidebeklædningen osse.

Jeg fandt dælme en flue derinde. Jeg er sikker på at dens dødsfald skyldes den "gratis" tur, den har taget i propellen? (R.I.P.)

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-10-06 16:37

jepper - har lige tænkt om propellen måske ikke kølede gr. støv og hundehår- prøver lige støvsugning, som det første !--tak

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-10-06 16:55

Jeg havde kun en flue derinde...
Hvis du finder en HUND, tror jeg bare du skal ta´ den ud?
Rens derefter blæseren for lopper, og ta´ vovse med til dyrlæge (DEN kan ha´ fået virus)

Aijjj....Bare glem détte....Jeg er bare "SøndagsDum"

ydmyg hilsen
TOM

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 17:09

Med dette lille program kan du se temperaturen i din PC:
Det er et gratis program.
Everest
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Start Everest
klik på + ved PC
klik på Sensorer
Nu er der lidt temperaturer at se på.
Hos mig er CPU = 42 gr lige nu.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-10-06 20:06

har inst.---- CPU temp her er 75-76 gr (men hvor ser man hvad den må være ? )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 20:30

Det må du nok checke hos fabrikanten.
Min intel 450 Mhz på denne mask. skal slå fra ved 75 gr.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-10-06 23:02

Den ven jeg hjalp, havde samme problem.

Den kom op på de 75 grader, og så begyndte brandbilen.

Den svingede med i temp, og hoppede meget.

men jeg fik sat nyt kølepasta på, og så var den fikset.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-10-06 08:45

Det er vigtigt at der er kontakt mellem køleripper og CPU - ikke et tykt lag kølepasta men bare nok til,
at hele overfladen har kontakt.
Det er vigtigt at der bliver tilført frisk luft til blæseren
Den opvarmede luft skal væk (og ikke tilbage til blæseren)
Sættes der ekstra blæsere i kabinettet, skal det give ekstra flow. (ej vacum eller stillestående luft)

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 11-11-06 22:55

Tak for svaret yearhouse.

undskyld det varede så længe- det var lige netop problemet