/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Død United DVD-afspiller
Fra : bigfool
Vist : 541 gange
200 point
Dato : 07-10-06 18:17

Jeg har en ca. 2½ år gammel United DVD 5054M afspiller, der i et stykke tid ikke ville genkende DVD-skiverne jeg har haft loadet - Skiverne er uden fedtfingre og ridser og lader sig gerne afspille i andre DVD-afspillere. I mit tilfælde sagde den "no disk".

Jeg tænkte derfor om der kunne være støv på laserhovedet, hvorfor jeg tog toppen af afspilleren og fjernede evt. støv med en mårhårspensel. Mens låget var fjernet ville jeg sætte strøm til men stand-by lampen står bare og tænder og slukker (blinker). Jeg monterede atter låget men stand-by lampen bliver ved med at blinke, så apparatet ikke kan tændes. Desværre er brugsforvirringen blevet væk, så jeg ved ikke om man kan resette maskinen eller om der er en eller anden knap inde i afspilleren, der skal reaktiveres...

Nogen der har prøvet noget lignende tidligere og fundet de "vise sten"?

Hilsen
Bigfool

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-06 18:28

Er det de rigtige skiver du bruger, slå op i din Brugs-anvisning for at se om den understøtter dine CD/DVDér
Kan læse du ikke har den, prøv med en anden skive +/ eller - skive

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-06 18:30

Men har den kunne afspille dem, skal den sikker til REP

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 07-10-06 18:50

Det har intet med skiverne at gøre - Måske har jeg nu også fået fjernet årsagen (evt. støv), men det er jo lidt svært at få bekræftet, når afspilleren nu ikke vil tænde...

Bigfool

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-06 18:59

Har du set efter, om der ikke skulle sidde et lille batteri, som i en PC, på størrelse med en 2 krone
dog uden hul.

Eller set efter, om der VEL ikke skulle sidde en meget lille sikring.
Ellers tror jeg, at den skal på værksted/ den lokale genbrug.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-10-06 19:02

Og værksted, er vel ikke de penge værd, nu om dage.
Ellers kender jeg ikke meget til disse genstande, da dem jeg har, bliver skiftet ud
når de går ned, - dem fra Bilka af.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-06 20:29

En United DVD afspiller er meget gammel når den er 2½ år.

Den er sikkert slidt op, det plejer de at være når ikke længere de vil læse skiverne

mvh dova

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 07-10-06 20:46

Det er muligt at den er noget slidt, men jeg kunne i det mindste godt tænke mig at kunne tænde/slukke og forsøge at loade en skive - Det er derfor udelukkende hjælp til at aktivere maskinen igen, jeg søger...

Bigfool

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 200 point
Dato : 08-10-06 12:10

Jeg var inde på en del sider fra Tyskland og læste om samme problem -svarene var at der ikke stod noget i manualen om at resette den (så ved du da det ) "ringe trøst"
Der var et par stykker som havde problemer mht at den bare ville læse cd (2 1/2 år gammel maskine)
Men du kunne jo prøve at blæse den igennem med lidt trykluft for at få evt støv ud .
Men at køre den til reparatør er ikke lønsomt -jeg har lige købt en til 300 kr så det bliver for dyrt.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 08-10-06 13:04

@sverola og andre

Som sagt kan det jo være at jeg allerede har fået fjernet støvet men det kan jeg jo ikke teste, når afspilleren ikke vil tænde - Kun stå og "flashe" i on/off knappen.

Set i lyset af de "skide" 300 kr. kan det jo nok ikke betale sig at gøre mere ved det, end at skrotte den og købe en ny (nok derfor der er så travlt på de danske genbrugsstationer).

Takker for interessen.

Bigfool

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 08-10-06 13:06

Tak for svaret sverola.

Jeg har også selv googlet en del, men der er ligeså meget om regionskoder som manglende afspilning

Bigfool

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-06 16:14

selvtak.............
Tjae det er en underlig tid vi lever i -det er billigere at købe/finde nyt end at få repareret.
HHHMMMMM måske derfor der alle de skilsmisser rundt omkring?????
Ha en go søndag

mvh sverola