/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
IP telefoni?
Fra : annefj
Vist : 532 gange
300 point
Dato : 07-10-06 11:21

Vi har fået IP telefoni, altså er vores ene telefons indgang nu via modem. Her er så et telefonstik (1), som ikke mere kan bruges. Imidlertid har vi også et telefonstik(2) i stuen i den anden ende af huset. Dette er indgangen ude fra vejen. Iflg. Dansk Kabel TV/TDC skal vi nu ha' trukket nye ledninger op langs væggen, hen over loftet og ned i stuen. Det lyder ikke logisk. Da de to stik jo tidl. har haft en forbindelse, må der da også stadig være kabel imellem dem. Kan man ikke, med en ekstra stikdåse ved modemmet og en ændrig af en forlænger til "ben" i begge ender, sætte stikket i og de to kabler må da igen ha' en forbindelse. Det må TDC da kunne finde ud af, uden at vi skal ofte en formue på ny kabling. Vi vi hel på "herrens mark"?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-10-06 11:33

Hvis I har en eksisterende kabling mellem de to stik, kan denne sagtens bruges, medmindre kablet er beskadiget. Forbind udgangen fra modemmets telefonudgang til Jeres telefonstik (det som har forbindelse til stikket inde i stuen), og i burde kunne bruge Jeres telefonstik i stuen. Jeg prøver at skitsere det og smide det op på en server, så det måske er lettere at forstå!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-10-06 11:34

Nej. det kan hverken TDC eller Cypercity finde ud af.
Det er dog såre simpelt.
Modemet skal sidde, hvor kablet kommer ind fra vejen.
Resten af telefonnetværket kobles fra ved dette stik og monteres på den anden side af modemet.
Så virker alle de eksisterende telefonstik.
Det eneste problem der kan være, er at der kan blive problemer med hvor mange telefoner, der kan er koblet til. Der kan man dog bare prøve sig frem.
Hvis du har problemer, er du velkommen til at sende mig et privat indlæg med dit telefonnummer, så skal jeg skære det ud i pap for dig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-10-06 11:38

http://heshe.dk/drawing.bmp

Her er den løsning jeg vil mene burde virke!

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-10-06 14:21

Jeg har købt et par trådløse telefoner, og er derfor fuldstændig uafhængig af hvor i huset stikkene sidder.
Routeren er koblet på stikket og den ene telefon er koblet på routeren. Ikke så meget teknik her

Kommentar
Fra : IlseF

Dato : 24-10-06 15:39

min kommentar må være, at vi ikke længere skal finde os i TDCs magtmonopol. Jeg er netop ved at sende en klage til TDC , min sag er lidt anderledes, men det handler om et kabelbrud i mit område, som TDC selv har været årsag til opstod ifm tlf.install til nyt hus nær her. Kabelbruddet har kun ramt vores tlf.forb., og vi abonnerer selvfølgelig ikke på TDC, men på telia. Vi kan ikke få TDC i tale, de vil ganske enkelt ikke tale med teliakunder. Telia har så selvfølgelig anmeldt skaden til deres entreprenør TDC, men TDC beregner sig mindt 30 dage for genoprettelsen af skaden, trods det forhold, at vi er afhængige af et tlf.apparat med indbygget højttaler. Altså kan kun den ene af os benytte mobiltlf i ventetiden. Hvad mener I - og hvad kan man ellers gøre andet end at fraråde andre at benytte TDC-monopol-teleselskabet i håb om at deres monopolstilling må ophøre. ilsef