/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
genstart
Fra : tronddk
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 06-10-06 12:33

ja når jeg starter min com op (alså trykkke på knappen) så genstart og genstart og det stoppe den ikke med det. nogle der ved hva der kan være sket ? og hordan man får det lavet ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 14:04

har du sikret dig du ikke har virus ??? (lyder som sasser ormen)

hvis ikke der lige dukker nogen op her der kan hjælpe dig så hent hijackthis hos www.spywarefri.dk og sendt en log ind til dem

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 14:28

Hej tronddk

Når du at komme til skrivebordet?

Vh Claus

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 14:35

Hvis du når at komme til skrivebordet, så gå i "Start" -> "Kør" -> Skriv: shutdown -a

Derefter hent denne: http://grc.com/files/DCOMbob.exe

Dobbeltklik på filen -> Vælg fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart din maskine.

Vh Claus

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 06-10-06 17:58

det er ikke en virus (eller det tror jeg da ikke) jeg kan ikke engang få den føste side vist (den hvor ramene bliver talt op)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-10-06 18:33

Hvor gammel er din PC ???
Check om der er strøm på batteriet inde på bundkortet !!!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 06-10-06 21:48

den er fra 01 så så gammel er den heller ikke og hvordan tjekker man batteriet på bundkortet ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 22:07

http://www.hcma.dk/tips91to100.htm#no94 altså punkt 94 - se om du kan få fejloplysningen derfra

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 22:18

-> mirit.dk, fint råd.. men tronddk har jo lige gjort opmærksom på at han/hun ikke engang kommer forbi ram-optælling.. og det gør det jo lidt svært at følge dit råd, da det kræver at computeren starter normalt op

Tronddk, Prøv følgene:

Prøv dette:

1: Prøv at boote op på din Windows XP cd, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2: Tryk på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3: Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din instalation (nyinstalation)

4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye instalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5: Nu fortæller den dig, at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6: Du vil nu se at den laver en helt ny installation men den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt.

7: Husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyinstalation"

8: Hvis din CD ikke indeholder ServicePacks, så hent dem og gem til dit skrivebord, så det kan installeres inden du går på nettet.

Vh Claus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 22:21

aws fluffy - den havde jeg overset

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 22:24

-> Tronddk... skal lige siges at ovenstående er sidste shot på et software problem fra min side... Jeg er overordentligt bange for at dit problem ligger i hardwaren. Men det er bedst at være på den sikre side inden man kaster sig ud i de "dyre" løsningsmodeller

Vh Claus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 22:27

hvordan ligger muligheden for at komme i fejlsikret - det KAN af og til lade sig gøre jo ??????

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 22:33

-> mirit.dk det er forbavsende let at overse sådan en detalje.. det har ihvertfald kostet mig en del hug gennem tiderne

Fejlsikret tilstand plejer at kunne opnås ved at trykke F8 lige efter optælling af ram, så hvis vinduet med ram-optælling ikke nåes kunne det godt blive et problem. Desværre... det ville ellers gøre tingene en del nemmere

Vh Claus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 22:35

jeps ved det - men det er faktisk lykkedes mig at gøre det - netop i et tilfælde som det her - derfor jeg lige ville forsøge om det måske gik

skal nok holde bøtte nu

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-10-06 15:16

OK 5 år er trods alt en rum tid, og hvis ikke dit batteri på bundkortet er helt nyt, da du købte den, så kan det jo godt tyde på at den ikke kan læse alle informationer i BIOS.
Normalt bruges der Litium batterier som kan leve op til 10 år, men det er ikke nogen garanti for det.

Så luk "dyret op" og ind det runde blanke batteri som sidder i en holder på bundkortet. Tag det ud og mål spændingen på det. Det er normalt et 3 volt batteri og ofte af typenummer 2025 = 20 mm i diameter og 2,5 mm i tykkelsen.

Denne strømsvigt kan nemt være årsagen for, at den ikke kan starte op.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-10-06 20:14

severino hvis det er batteriet hvor får man så en ny ? (er det dette du mener ? ) (http://bbec.dk/ProductDetail.asp?ProductID=1094)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-10-06 20:15
Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-10-06 23:20

Hvis batteriet er af den slags som jeg tænker på, så kan det såmen købes så mange steder, da det er et standard som bruget i mange forskellige elektroniske apperater!
Mange fotohandlere, supermarkeder og andre steder som handler med udstyr der bruger dette batteri.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-10-06 23:22

Batteriet CR 2032 har samme diameter som CR2025, men er blot en smule tykkere!

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 08-10-06 11:37

Hej.
Problemet er vel ikke så enkelt, at det er din tænd/sluk-knap eller reset-knappen, der sidder fast.
Prøv uden at have strøm på maskinen at trykke på dem og føl, om de glider frit ellet sidder fast.
Gætter på, at det er knappen, du resetter maskinen med, der sidder fast.
VH
Leif

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 11-10-06 13:07

det med Batteriet virket ikke hvordan nulstiller man enlig sin com det kan jo være den ikke har opfatte at der er kommet et nyt Batteriet i (her tænker jeg på den knap som nul sitllet alle instilinger i bios)

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-06 18:45

Det kan oftest klares med at løfte en jumper op i et par minutter, så skulle den nulstille. Men det er svært at sige hvilken, for jeg kender ikke sin maskine.
Men den skulle gerne sidde nede ved siden af din BIOS kreds, og måske står der et eller andet ved denne jumper som giver et fingerpeg.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 12-10-06 13:20

Tak for svaret severino.