/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænderhastighed
Fra : marcussen1
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 05-10-06 15:19

Når man har problemer med at brænde, kan man sænke hastigheden på brændingen, men hvor og hvordan gøres det?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-06 15:42

ja nu ved jeg ikke hvilken program du bruger, men når jeg laver back-up CDer af billeder, får jeg muligheden for at vælge hvilken brænderhastighed der skal bruges, inden man trykker ok for at starte brændingen.

mvh dova

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-06 15:45

Je4g bruger NERO 6

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 16:08

Det gøres lige før du klikker på brænd, der kommer en boks frem, med disse info.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-06 16:11

Sorry

Det kender jeg ikke, jeg har programmet i computeren men brugte det ikke fordi jeg synes det var for indviklet.....jeg bruger noget der hedder Roxio.

Når man der har bestemt hvad der skal brændes, kommer der sådan en rude hvor der står Record Setup, hvor man kan bestemme hvor mange kopier man skal brænde, og med hvilken hastighed.

Men det er åbenbart ikke det samme.

mvh dova

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-06 16:23

Til disken...
jeg bruger det program der hedder: Nero Backitup, men kan ikke finde stedet, duskriver om.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 16:42

Jeg ville mene, der også skulle komme en boks frem, hvor du kan vælge hastighed.
Bruger det aldrig selv.
Har lige prøvet programmet, og det ser ikke ud til, at lige BackIt up kan vælge, men det kan man i Nero express, men det hjælper jo ikke meget.
Kan du ikke skrive det som et Image, og derefter brænde det, med Express.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 17:04

Fandt lige måden, hvorpå du vælge hastighed på dit drev.
Gå i start - denne - komputer - højreklik på dit drev - egenskaber - vælg indspilning
det skulle klare problemet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 17:06

Men er i tvivl om, om det kan sammen med Nero...

Accepteret svar
Fra : banditten2002

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-06 18:38

Det kan også være dine medier der er problemet, du kan jo lave en simuleret brændning i nero, for at se hvordan det går.
Og en anden ting der kan spille ind på hvordan at din brænder funker, er hvis du har for mange programmer åben, og det er også selvom der er burn proff, som skulle give en sikker brændning.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 18:50

Tror problemet er, at backIt up, ikke brænder et godt image/ kopi af systemet, eller andet.
Kan huske, jeg brugte programmet for mange år siden
og det virker altså ikke optimalt, i forhold til hvad det burde kunne bruges til.
Prøvede det engang, og kunne ikke brænde nogle cd/ dvd´er, uden fejl på.
Tror det har noget at gøre med, at styresystemet er i brug, men ved det ikke.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-06 19:39

banditten2002.....
det du skriver vedr. medierne kan måske være årsagen. Både mine CD-RW og DVD-RW har været brugt mange gange. Måske skal jeg anskaffe mig nogle nye.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 05-10-06 20:29

Tak for svaret banditten2002.
Jeg har lige prøvet med en spritny CD og en ligeledes ny DVD, og de virker 100%. Som du skriver var det så måske de for meget brugte medier. Tak for svaret, jeg sparer nu en hel masse tid
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : banditten2002

Dato : 06-10-06 00:00

Det var godt at du kunne bruge mit forslag...