/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan man bytte sin computer
Fra : HenrikBo
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 05-10-06 11:45

Jeg har en bærbar medion 42423 / MID2020, den fungerer fint, 256 ram, TV ud, Usb 2k, XPhome, 2,6 celeron. Behøver en stationær med fladskærm. Kender i nogen. Tror I det kan lade sig gøre og hvor gør jeg det bedst ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 05-10-06 11:45

PS jeg bor i KBH

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-06 11:54

Det kan da godt være det kan lade sig gøre.
for at få et rimeligt tilbud her, skulle du skrive noget mere om din bærbare. Pæn stand? godt batteri ? hvor gammel ?, stadig garanti ?

Hvad kræver du som minimum as den stationære ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 05-10-06 12:10

Ja den er i rimelig pæn stand, lidt mat nogle steder på den sølvgrå overflade, batteri varer 1/2 time, der kan følge en firewire pcmcia med. Igen garanti på, den er mere end 2 år gammel, den har vist 20 eller 25 mgb hardisk og DVB Brænder. Jeg skal kunne redigere Vidoe, og derfor have mere ram i. Så gerne en lidt hurtigere computer. DVD brænder har jeg liggende til stationær og Firewire.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-06 12:23

Forær den til en du kender.

Den får du ikke noget for - højst en symbolsk pris.

Det er desværre vilkårene på PC-markedet i dag

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 05-10-06 12:36

25 gig hardisk selvfølgelig - en lidt hård dom Refi, nu var det jo bytte jeg var ude efter. Men nu smider jeg den ud af vinduet fra 4 sal

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-06 12:40

Det er en hård dom - men er desværre vilkårene.

Brugte PCer skal være meget specielle for overhovedet at have en værdi.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 05-10-06 12:52

hej

Det var måske en mulighed at sætte den på DBA.dk (den blå avis på nettet) under bytte... der er altid 3 fane blade købe sælge bytte..

Bare lige en tanke...

Fusses

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 13:01

De går som varmt brød på www.qxl.dk så mon ikke du kunne tjene et par hundrede kroner, eller mere.
Den bedste tid at sælge/ bytte er til skolestart, hvor mange ikke råd til en ny maskine.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 13:02

Selve harddisken er mange penge værd.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-06 19:21

Ahr nu skal i være ordentlige. Det er ikke længe siden der var en der spurgte om prisen for en lignende bærbar og der var i helt oppe på 2000,- inkl. mig selv og han endte med at sælge den for 4500,- hvordan det så ikke kunne lade sig gøre.
Men jeg vil tro at du kan presse den op i nærheden af det, måske lige knap nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-06 19:39

Vi er skam ordentlige "fijala"

Du får rent ud sagt INTET for en brugt komputer med mindre det er noget særligt.

Dermed ikke være sagt at der ikke findes nogle der "hopper på den", men det er svært.

Priserne er i øjeblikket så langt nede og konkurrensen er enorm....

Men håbet er da lysegrønt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-06 19:43

men et par hundrede er altså i underkanten., så må i altså have mig undskyldt.

Hvis alt er i orden, batteriet er ok og alte smådele og drivercder o.lign er intakte, så vil jeg nu nok sige 1500-2000,-

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 19:47

Var det dig, der købte den *gamle brugte* Fijala, og den virker vel ENDNU.

Men som sagt, er de helt vilde med disse OLDSAGER, på qxl, kan ikke rigtig forstå det, MEN.
Hellere penge, end ende som affald, når skidtet virker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-10-06 19:49

Citat
batteri varer 1/2 time,

Så der skal vel ofres et nyt batteri.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 19:53

Gambrinus ________skulle sikkert menes som, at elværket gik ned, og håbede på den slog over på batteriet og kunne holde ½ time, automatisk,/// mente det som en vittighed - intet andet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-06 20:10

ja jeg så sgu ikke lige at batteriet kun kunne holde i en halv time for så skal det jo skiftes og så er prisen nede på under 1000 som i er inde på.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 20:14

Men prisen på en brugt er stadig HØJ, da alle dele, mere eller mindre kan genbruges.
Ville da meget gerne købe din harddisk. Da den passer i et par af mine bærbare USB disk/enheder
Så smid den da endelig ikke ud af vinduet.

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 06-10-06 00:27

prøv at se om de vil give noget for den her! http://www.brugtedb.dk/ eller www.brugtcomputer.dk

og til en anden gang når man beskriver en computer vil folk gerne vide hvad det er du tilbyder. dvs. at hvor hurtig er den ram og hvad følger der med alder er også en god ting, og når man godt vil bytte skriver man somregl også hvad man godt vil have, og det er samme som når man skal bytte eller sælge.