/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU-type
Fra : jabogo
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 04-10-06 23:47

Hej
I forbindelse med køb af en Pentium CPU sondres der mellem "Intel Boxed" og OEM/Bakke.
Jeg ved godt hvad "Intel Boxed" betyder - men hvad betyder det andet, og er der en fordel ved det ene fremfor det andet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-06 00:24

OEM produkter er uden almindeligt tilbehør - oprindeligt beregnet som del til indbygning eller montering i et andet produkt som for eksempel en hel computer (et underleverandør produkt).
OEM versioner er normalt i ringere indpakning og billigere.
Altså nærmest det modsatte af boxed der jo er et produkt beregnet til end users (private brugere f. eks.)

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-06 00:26

Skulle måske tilføje at når det drejer sig om en CPU så vil mange foretrække OEm udgaven fordi de selv vil vælge køleenheden, som jo er en del af en boxed.
Hvis du ikke ved hvilken køler du vil foretrække kan det være sikrest at vælge den samlede pakke hvor producenten har valgt noget der passer sammen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 01:05

Simpelt
Boxed=Kommer med hetsink og blæser pluds vejledning.

Bagge=Får man kun Cpu'en i en lille bakke og man
skal sev købe heatsink og blæser ved siden af.

Jeg vælger altid selv bakke fordi så kan jeg selv
vælge hvor meget f.eks. blæseren larmer,det sker tit
at blæseren der kommer i box(fabriks/producentens blæser)
larmer for meget,billig løsning men tilstrækelig køling.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 01:07

bakke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 01:08

selv

Kommentar
Fra : jabogo

Dato : 05-10-06 17:57

Takker for svarene - så blev jeg så meget klogere

Godkendelse af svar
Fra : jabogo

Dato : 05-10-06 17:59

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-06 18:06

Ja du fik da samme oplysning på lidt forskellig måde så der er jo nok noget om snakken.