/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad skal du i weekenden?
Fra : Camillasmoster
Vist : 1341 gange
50 point
Dato : 29-09-06 16:07

Skal du dase, feste, hygge, gøre rent, se tv - eller hva'?

Kom hid og fortæl os andre det!

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-06 16:16

Daws Moster

I går fandt jeg ud af, at der vist går et par dage inden jeg skal noget Temperaturen ligger noget højere end udenfor....Så den står på Kamillemost....øhhhhh...Kamillete.
Så:...dénne weekend skal jeg vist ikke noget???
Sidste weekend skulle jeg ikke til fødselsdag...og næste weekend tager jeg ikke til Holstebro

Men det var vel ikke détte, spørgsmålet gik ud på?????

TOM (ha´ bare lidt ondt a´ mig)

Kommentar
Fra : slander

Dato : 29-09-06 16:17

arbejde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 16:18

Citat
Camillasmoster Vist : 3 gange
50 point
Dato : 29-09-06 16:07

--------------------------------------------------------------------------------
Skal du dase, feste, hygge, gøre rent, se tv - eller hva'?

Kom hid og fortæl os andre det!

Helt ærligt moster Meyer så skal jeg faktist meget i denne weekend, men kan ikke se nogen grund til at det vedkommer dig og andre brugere på kandu, hvad det er jeg skal.

Hvorfor er du dog så interesseret i hvad brugerne på kandu laver, når de ikke er sammen med dig. Det er ved at blive lidt for sygeligt med din snagen.

Men helt sikkert så skal du nok få noget at vide fra brugerne.

Hvad du så end vil bruge det til ved jeg ikke.

Måske vil du glæde dig på deres vegne eller du vil sidde med en pakke Kleenex og tænke. "Bare det var mig"

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 29-09-06 16:19

Hej Moster

Ordne Morgenhår

IPM

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-06 16:22

Skal vi til at passe på med at interessere os for andre????:

"-Hej. Hvordan går det?"
"-Hvad fanden rager det dig????"

Det ER vel SmallTalk det hér?????

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 29-09-06 17:12

Hold helt op et surt opstød denne ans, kan du da ikke se det er for at få en lille snak igang, er det så hemmeligt hvad du går og laver ? Og selvfølgelig er der igen der siger man skal fortælle ALT hvad man skal lave, men er der lidt spændene kan der da komme en sjov snak ud af det. Med hensyn til mig selv skal jeg ikke lave en skid, men NÆSTE weekend der sker der noget for der er jeg jeg inviteret til premiere i Dagmar teatret i København til en film jeg er statist i og det glæder jeg helt vild meget til. Og ikke nok med det , mit store favorit band Alrune Rod spiller i Hillerød lørdag og der er jeg helt sikkert at finde, så det bliver en weekend jeg gerne vil fortælle om til andre

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-09-06 17:23

ans: Jeg synes dit indlæg er lidt tarveligt og bestemt ikke egnet til at befordre nogens gode humør, og da slet ikke Camillamosters.
Camillamoster er bare interesseret i andre mennesker - en udmærket egenskab.
Ligefrem at kalde det sygelig snagen - altså helt ærlig ans

Så bare op med humøret camillamoster

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 17:26

Bare rolig Hanne!

Der skal være plads til det hele - ikk' oss' ?

Jeg venter på, at min svigermor (endeligt) tager hjem og så skal jeg til hvalpemotivation med vores lille ny - 9 uger - for første gang.

Og jeg glæder mig som - nåh, ja - en lille hundehvalp til begge dele

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 17:30

Ja, jeg er målløs!

Nu tør jeg jo ikke spørge, om du har det godt, for det ligner sq da ikke dig, at være SÅ sur....

For ovenover alting, stråler Moder Sol

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-06 17:41

Ja Moster...

Hér hos mig er der 39 grader

Og det er endda i skyggen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 17:48

Nånå, der er nogen, der er sure...

Jeg ska ingenting.. Herrligt...
Eller rettere: jeg skal ikke andet end jeg skal de andre dage i ugen: Ud og gå tur i det skønne sensommervejr med min altid oplagte hund. Måske rydde lidt op eller gøre lidt rent. Læse avis med en STOR kop kaffe.

Nåh, ja. Jeg har meldt mig til pensionist-vandgymnastik lørdag formiddag. Jeg har været der et par gange og det er meget sjovt... når man liige har vænnet sig til at mænd og kvinder klæder om sammen.. ---Gør skolebørnene også det??? ---Så kan jeg egentlig godt forstå, at de unge nogle gange har problemer med at sige fra når deres grænser bliver overskredet i andre situationer... For det MÅ være grænseoverskridende for NOGLE børn og unge...

Mmmmm, min flæskesteg er begyndt at dufte ude fra køkkenet. Så skal den bare brunes så sværene bliver sprøde.. Mums, mums. Hvem siger, at man ikke kan få lækker mad bare fordi man er alene?

brokke44, rigtig god fornøjelse med hvalpemotivationen.. Jeg husker levende, hvordan jeg fik lært at kaste mig ned og kradse interesseret i jorden og at kravle baglæns.. Det ser forøvrigt rigtig skægt ud, når 10 voksne mennesker ligger der på græsplænen med rumpen i vejret og kravler mens de forsøger at få deres hvalpe til at gøre det samme..
Det burde fotograferes..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 17:50

Jamm, sødde bette ven da - 39 grader i skyggen!

Din stakkel - nu er du jo en mand, så du må da være døden nær?

Så vær du glad for, at du ikke har overgangsalder!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 17:54

Vi sender sq da Keldd ud med kameraet!

Åh, sådan en sød lille hvaps! Hvilken race eller såen er den?

Er det en vandhund? Jeg synes ikke, jeg har set den i vores andet farvand...

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 29-09-06 17:57

Hej Camillasmoster

Her i Odense skal vi grill vi røder har bestemt os for at grill sidstes gang i år
Kan du /I kandusser ha en god weekend

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 18:03

nogen der er sure ???? næææ tror "NOGEN" synes det var smart - og tanteans plejer da at være kandus ekspert i at snage - så - hahahahahahahahahahahahaha

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-09-06 18:05

Ihhh.... Jeg skal hente min lille nye vaps i morgen.... Jeg glæder mig som til juleaften da jeg var 7 år gammel

Og så går resten af weekenden nok med at introducere den lille ny til huset - og omvendt!!

Det bliver skæppeskønt!

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 18:06

hmmm - ved da forresten ikke helt sikkert hvad jeg skal i weekenden (håber da ikke der er noget jeg har glemt)

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 29-09-06 18:12

Jeg skal holde fødselsdag med morgensang og det hele, samle (håber jeg da) en masse svampe - og så forresten sidde og hygge mig med de 2 dejlige små killinger som jeg hentede i tirsdags

-og så venter jeg lige på, at den medicin jeg får for stress og depression begynder at virke, så jeg kan komme tilbage til mine dejlige børnehavebørn.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 18:16

Citat
Er det en vandhund? Jeg synes ikke, jeg har set den i vores andet farvand...

Til optikeren med dig - det er en ægte aquacanin - hun er nu heller ikke ret stor, som sagt 9 uger. Hendes luffer er ellers store nok, skulle jeg hilse at sige.

Citat
Det burde fotograferes..

Og det er det blevet - det er 3. gang/med 3.hund - så jeg må jo synes, det er sjovt. Hvis den lille synes det er halvt så sjovt som jeg, har den det hylende grinagtigt.

Vi fik hende i tirsdags - hun er en Hovawart fra Tyskland. Verdens smukkeste hvalp, hvis du spørger mig (også hvis du ikke spørger)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 18:22

Jeg er da ikke sur, men kan bare ikke se nogen grund til at fortælle hvad jeg skal lave denne weekend. Kan slet ikke se nogen grund til at skulle fortælle det til brugerne på kandu

Citat
Monsen1234

Dato : 29-09-06 17:12

--------------------------------------------------------------------------------
Hold helt op et surt opstød denne ans, kan du da ikke se det er for at få en lille snak igang, er det så hemmeligt hvad du går og laver ?

Og det skulle komme fra dig Monsen LOOOL

Har du nu fået lov af din kone til at skrive i denne tråd LOOL

Hvornår er det du må holde fest eller deltage i en sådan uden din konen vidne

Ja jeg har jo læst mange tråde, det har miritdk også så derfor

Citat
miritdk

Dato : 29-09-06 18:03

--------------------------------------------------------------------------------
nogen der er sure ???? næææ tror "NOGEN" synes det var smart - og tanteans plejer da at være kandus ekspert i at snage - så - hahahahahahahahahahahahaha

LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 18:24

Hvornår er det du må holde fest eller deltage i en sådan uden din konen vidne

Der skulle jo have stået "uden din kones vidende" LOOL

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 18:26

Citat
Kan slet ikke se nogen grund til at skulle fortælle det til brugerne på kandu

Jamen, så lader du da bare være - ikk' ?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 18:28

ps.

Da havde da ikke behøvet at fortælle os at du lader være, vel ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 18:37

Man PLEJER altså at invitere til hvalpekik her på kandu når man har fået nyt dyr... man ta'r jo alligevel en massse billeder af vidunderet..

Og killingekik er da osse ok.

Hovawarter er smukke... Jeg kender en, der næsten ligner min ultrasmukke Silke.

Hvad er det liige for en vupper, DU henter i morgen, vaxen?

Kommentar
Fra : slander

Dato : 29-09-06 18:38

Citat
yearhouse
Ja Moster...

Hér hos mig er der 39 grader

Og det er endda i skyggen

hmmm. det er samme temp som her hvor jeg er.. er vi mon i samme område, med meget sol og støv..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 18:41

ajiii vaxen - held og lykke med vapsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 18:47

hmmm der her flue har for mange ben - kigger ind senere

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-06 19:02

Moster.....din lille mobber

Nå. Men jeg er da lykkelig for at blive kaldt "MAND"

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-09-06 19:04

Det er da en lille skøn schæfer-skønhed... En lille kær dreng, med usædvanligt stærke kæber

Jeg er ret overbevist om, at vi skal bruge de næste uger til evakuering af genstande med bare en smule affektionsværdi!!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-09-06 19:04

jeg har da bare snart føsda, men bliver fejret allerede i morgen, tirsdag, onsdag og week-enden efter.
i den anledning har jeg forsøgt at lave hjemmelavede flødeboller. jeg opfordrer ikke til at prøve.

ans, det ligner da ikke dig, mindes mange skægge indlæg, bliv ved med det. det er da trods alt smalltalk, og hanne er da een af de dejligste og flittigste kanduer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 19:06

Birgitta - mænd og kvinder klæder om sammen?

NEJ - det nægter jeg pure. Hvorfor kan man ikke få lov til at være bare lidt privat?

Hvis det er ved at være reglen istedet for undtagelsen, kommer jeg ikke noget som helst sted mere, hvor man skal klæde om.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 19:13

Hovawart - øhh, hvordan ser sådan en ud?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 19:16

Jammmmm, de siger, at det gør børnene osse.. Der er kun ét omklædningsrum..

Jeg er ikke så sart, men jeg synes bare, at man skulle have haft det at vide da man meldte sig til.

Og jeg er altså bekymret for ungerne, hvis det er sandt, at de er nødt til at klæde om og vaske sig sammen for at få lov til at svømme...... Man kan jo nok heller ikke vælge svømningen fra hvis man går i skole..

Er der ikke nogen her med skolebørn?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 19:21

Åh gud, godt jeg var barn, da man havde lidt af sig selv for sig selv.....

En dag har videnskabsfolkene lavet han og hun kønnet om til ét køn - dét er mere praktisk og giver flere penge i kassen . Dét er sq noget kønt noget....... op i r.... med selve livet, bare vi har penge.

Bare rolig - jeg holser pause om lidt, for jeg får besøg af en flok wilde kvinder

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 19:21

De røde hovawarter ligner min Silke, -men er vist lidt højere end en golden. Og det er en vagthund, en brugshund, der helst skal have noget at bestille.

http://www.hovawarten.dk/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-06 19:23

Den er søjj!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 29-09-06 19:25

Citat
Hovawart - øhh, hvordan ser sådan en ud?

Sådan her:

http://www.dansk-hovawart-klub.dk/

Alle tre varianter: helt sort, gylden og sort/brun (schwartzmarken) anses for "ægte".
Der er en tendens til at anse den sidste for at være mest rigtige, hvilket naturligvis er noget vrøvl.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 19:51

Så har du jo selv fortalt hvad du skal i aften

Citat
Bare rolig - jeg holser pause om lidt, for jeg får besøg af en flok wilde kvinder

Hygge, det er da positivt at du selv fortæller hvad du skal i stedet for at det kun er brugerne på kandu der skal plapre løs om deres privatliv.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 29-09-06 20:09

ANS.....Det er altså ikke mandag

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-09-06 20:17

Jeg skal pudse vinduer udvendigt.......................sig det ikke til nogen, for så bliver jeg ekskluderet
af mandschuvenisternes klub.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-06 01:02

HA! Jeg ventede bare på bemærkningen

Citat
Hygge, det er da positivt at du selv fortæller hvad du skal i stedet for at det kun er brugerne på kandu der skal plapre løs om deres privatliv.

Og så i morgen skal jeg se om jeg kan få solgt et flot teaktræsbord til en god pris.

En tur i Panduro - jeg er ved at jule-brainstorme til husflidsmarkedet i Den Gamle By.

Juleeksperimenter i stof mm.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-06 01:41

Hej Moster Glad.

Jeg synes altså at det er så sjovt når folk der synes en tråd er 'forkert' eller 'snagende' eller hvad folk nu synes, alligevel følger helt vildt flot med i samme og ydermere kommenterer i den

Jaaaaa...lad os få gang i julerierne

Er det så NU jeg skal i krig med at lede efter en NEM pose som indeholder alt til et juletræstæppe man selv kan sy?? Jeg har lovet begge børn at jeg vil efterlade sådan et til dem hver, syet af MOAR herself
Piiiist.....jeg hader at sy!! Altså - jeg kan godt meeeeen....Alle mine nåle lider af kronisk øjenbetændelse og jeg stikker mig hver eneste gang jeg nærmer mig sådan et modbydeligt våben Jeg har altid plastre på flere fingre efter en heltdåd med nål og tråd plus f.eks. en skjorteknap
Ergo - det skal være NEMT! Helst noget med nogte groft sækkelærred og så nogle kæmpe store korssting og et mønset der bare ikke er til at tage fejl af - eller endnu bedre....PÅTEGNET mønster Jaja...dovenskaben længe leve, HURRA - men jeg er nu engang bedre med en hammer og nogle søm eller en malerpensel osv.

Hvis jeg virkelig skal efterlade sådan en håndarbejdsting når jeg engang passerer 'målstregen' så skal jeg i gang nu, for jeg ved at det bliver et langtidsholdbart projekt.....

Weekenden (LUK ØJNENE ANS !) - vi skal være færdige med vores 'Projekt Anneks' - vi er ved at gøre det i stand og det har virkelige været en ordentlig omgang - nu nærmer enden på herlighederne sig og vi ser frem til at vort mål bliver nået i denne weekend.
Måske kommer nogle af de unge forbi for at lure og så holder vi en lille hyggepause - men færdige, dét skal vi være

Teaktræ..åhja, det er sørme kommet i høj kurs, dengang jeg var ung (i middelalderen) da var teak jo 'fattigmands træ' - det er det sandelig ikke mere, så - jeg håber du gør en god handel dér

Rigtig god weekend til alle herfra,
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-09-06 02:13

Hold op med at klynke ans så meget har jeg heller
ikke brug for at lærer,jeg er jo en uskyldighed ud i klynkerriet fagre verden

Jeg skal bare pille næse og se om jeg kan pakke fundene
ind i små pakker til brug når det er dårlige tider,busse mangel er ikke en sjovt ting bare spørg Århus sporvejes kunder

Manse 9933

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-06 03:00

Øh, manse9933 - hva' er't du snakker om?

vil.du - man tager med højre hånds tommel-og pege et stykke hessian(jute) og klipper det rundt.

Så tager man noget filt i forskellige julefarver og klipper nogle hjerter/stjerner/nissehuer ud efter en skabelon.

Disse figurer limes på hessianen.

Kanten rundt siksakkes og bukkes om og syes fast på maskine.

Volia!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-06 03:04

Ja, så sidder jeg her og venter på, at klokken skal blive 04.00.

Jeg er kommet med på Falcks vagthold

Min nabo faldt om for et par timer siden, og ville ikke med på hosp.

Falckfolkene spurgte, om jeg vil kikke ind til ham om et par timer for se, om alt er vel.

Så min sengetid er liiige udskudt nogle timer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-09-06 04:15

Øh, manse9933 - hva' er't du snakker om?
Aner det ikke, der må have været en kortslutning

Manse9933 Den indspiste 9933

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-09-06 07:23

åh, moster, den der vagtplan var vist ikke inkalkuleret i dine week-end gøremål, håber da, at du får søvn og at din nabo får det bedre.
pokkers at du kom først med hessianen, synes lige, jeg var i humør til en laaang beskrivelse af filtetns glæder.

altså vil.du, har du tænkt på, at vi taler om ARVESTYKKER, et minde for eftertiden måske i mange år!! dine børns juleminde om en ukuelig mor, som på trods af øjenbetændelse i samtlige øjne, stred sig gennem arbejdet med stukne og bulne fingre.
og dine poder så med stolthed i de blanke raske øjne på tæpperne og tænkte hver eneste jul- min mor, sjuske . ALDRIG i livet.

vælg et enkelt med optegnet mønster og sy det evt. i fællesskab.
(terapi&hobby i hasselager).

det bliver hyl, so vi sagde i gamle dage i åby skole.

kom så i gang og få lidt skæg ud af det.

go' fornøjelse til jer
...aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-09-06 07:30

korssting, hvor vil du hen?
find et med stikkesting., du ved - stik ned og så op. næste sting begynder på midten af det først, stik op så det få samme længde som det første sting. det halve af stinget ligge sammen med det gamle ogdet nye et halv stings længde fremme.
var det uforståelig nok.
det er kaffen, som lokker nu.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 30-09-06 10:40

Nogen der kan fortælle mig hvor ans det svin bor. Den person vil jeg med største fornøjelse kvæle langsomt. Kender nogen adressen ??

Monsen.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 11:47

Ro på nu Monsen. ans havde bare en off-day.

Forresten Monsen - vard et ikke dig med copyright?? Hvordan udviklede det sig (låner lige tråden Moster - tråden he he greb I den

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-06 13:39

pirt03 - hvis du bruger det usynlige tråd, jeg har forsøgt at bruge, kommer det sq til at knibe - hvordan får man en usynlig tråd igennem et nåleøje???

Du er velkommen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 16:51

Citat
Monsen1234

Dato : 30-09-06 10:40

--------------------------------------------------------------------------------
Nogen der kan fortælle mig hvor ans det svin bor. Den person vil jeg med største fornøjelse kvæle langsomt. Kender nogen adressen ??

Monsen.

Ja det gør jeg.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-06 16:57

Så så lille børn, ka' i så lege pænt smmen, uden at komme op at slås.
Ellers spiser jeg alle iskagerne selv. (som sædvanlig)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 16:58
Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 17:03

e.c

Manse9933 har også noget , det bliver der da skrevet.

Om det så er spiseligt eller skal bruges til hulmursisolering her i weekenden det ved jeg ikke, men han pakker det da ned i små poser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 17:18

Citat
Monsen1234

Dato : 30-09-06 10:40

--------------------------------------------------------------------------------
Nogen der kan fortælle mig hvor ans det svin bor. Den person vil jeg med største fornøjelse kvæle langsomt. Kender nogen adressen ??

Monsen.

Skal jeg opfatte det som en mordtrussel!!!!!

Et dårligt indlæg at skrive på nettet, at du vil kvæle mig hvis du får min adresse.

Jeg har ikke skrevet noget om dig, som du ikke selv tidligere har skrevet her på kandu.

Vil du ha' at jeg skal finde "trådene" frem????????????

Til orientering er det du har skrevet gemt, så for min skyld kan du godt få din mordtrussel mod mig slettet.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-09-06 17:49

æH..bæhhh...buhhhh
Du´ dåååååmmmm
Det´ du oz

Gidder ik´ lege mæ dig mer´..........

Kan alle de negative ikke lege Gemmeleg?
Dem gidder vi alligevel ikke lede efter

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 30-09-06 19:06

Monsen1234:

Tænk at have sådan en insnævret og primitiv tankegang at man ikke kan komme på noget bedre end at opsøge personer for at kvæle dem - Men hvis det er den eneste udvej for dig, så syntes jeg da bare vi skal aftale tid og sted, så skal jeg personligt sørge for at sparke dine tænder langt ud gennem dit røvhul.

ses vi? - Så husk at spørg konen om lov ik?

-Taus
Ans' søn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 19:16

I denne weekend skal jeg overleve, så ved du det .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-06 19:59

Så STOPPER DET!!!

Fordi nogle, i dag, absolut skal det negative i alting (læs: Ans) skal du sq ikke æde en for mig ironisk sætning, som du synes passer til dit dårlige humør.

Og sønnike skal ovenikøbet blandes ind i det.

Han gjorde nøjagtigt det samme - trusler om vold - er det måske bedre? Grow up!

Ans, du er blacklistet fra denne tråd til, når den er afsluttet.

Så har du tid til at få et bedre humør...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-06 20:04

Måske jeg hellere skulle gå ud og pudse de vinduer..........jeg kan næsten ikke se ud af dem.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-06 20:17

Det' sqda fordi det er mørkt e.c.

Naaah...vent du til i morgen, så regner det sikkert igen og så ka' du jo vente til mandag - mandag er alligevel en dÅm dag, så den kan du lisså godt bruge til sådan noget

Knus fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-06 20:26

Du må godt låne mine vinduer til opvarmning, så du ikke får strækskader ved dine egne.

INGEN har vinduer, der er mere beskidte end mine!

Da stilladset blev stillet op, trængte de til en god gang vask, men jeg nåede det ikke - græd osse i flere dage over det. Nu har de så flyttet Sahara herop til det kolde Nord, så vi har jævnligt sandstorm her... og nogle gode strint af fugemasse.

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 01-10-06 05:13

Camillasmoster: Generalt er jeg faktisk aldrig på kandu - men det er klart at hvis man hører at den slags tomhjernede trusler finder sted, bliver andre (jeg) også nød til at blande sig.

jeg lavede ikke trusler om vold, men nævnte at hvis det var den eneste udvej for ham, så kan jeg også ordne problemerne på den måde - men foretrækker dog mere voksne udveje...

Jeg gjorde blot som enhver søn ville have gjordt!
Beskytte sine forældre, koste hvad det koste vil - helst verbalt - men hvis manden kommer med den slags trusler, så er jeg ikke bange for at træde til på hans "sprog"...

personligt syntes jeg at det var en sjov tråd du havde startet Camilamoster, og jeg har intet imod dig, men INGEN truer mine forældre. - der findes grænser, og DET her var min.... Det ville sikkert også have været din, hvis det var en af dine forældre.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 10:53

Ja "vil.du" det må ha' været mørket som forhindrede mit klarsyn. For nu er de vinduer er næsten til at i gennem.
Men solen skinner sååååååååååååååå............det ligner pudsevejr.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-10-06 12:49

jamen du godeste dog.
et fredeligt spørgsmål som udgangspunkt - hvad har det dog ikke udartet sig til?
OG SÅ ER DET ENDDA FRIVILLIGT.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-06 12:51

Taus - klart at du reagerer på, hvis du føler, at dine forældre bliver truet!

Dét ville jeg også gøre - forskellen er bare, at jeg ville tage en dyb indånding og finde ud af, om ikke der var sket en misforståelse.

(Monsen - Et par sjove ironiske smileys kunne have gjort forskellen ...)

Men Taus - synk aldrig så dybt, at bruge samme sprog, som trueren!

Hvis truslen er reel, skal DU bevare fornuften - ellers bliver det et primitivt slagsmål, som ikke løser noget som helst.

Nu synes jeg, at vi går tilbage til studiet og hygger resten af søndagen, som det fra starten var meningen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-10-06 12:57

jamen du godeste dog.

et fredeligt spørgsmål fra camillasmoster som udgangspunkt - hvad har det dog ikke udartet sig til?
OG SÅ ER DET ENDDA FRIVILLIGT at deltage.

kvæle, slå tænder ind!!

og vi tillader os her i det "fredelige, civiliserede?" danmark at stille os undrende over for f.eks. irakkrisen og andre krigszoner.

tjae, go' søndag.

..åse

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-10-06 13:00

ja, hanne, du kom så først med dit fredelige indlæg.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-10-06 13:30

Hvad foregår der her??? Kan man nu ikke engang tillade sig at sove et par timer?

Vil I SÅ sige pænt undskyld til hinanden!!! ALLESAMMEN!!!

Ellers skal Mor her komme efter jer! Og så vanker der klø! Og Stuearrest!!

Hvad ligner det at ødelægge sådan en perfekt og solrig søndag? Måske den sidste sommerdag i ½ år.

Skulle vi ikke tage og komme tilbage til emnet?

Eftersom der jo ikke er så meget tilbage af week-enden, så vil jeg fortælle, hvad jeg HAR lavet i stedet:
---Jeg gik nemlig på det nærmeste "i fisk" i går.
Ved syvtiden i går aftes ringede det på døren, og det var min veninde, der kom slæbende med to poser. Hun og familien havde været ude og fiske, -------og de havde bare fanget EN MASSE!! Så" ..om jeg kunne bruge 20 sild og et par torsk?"

Hold da kjäftan for fisk! 23 store fuldfede sild, der kunne få enhver butiks-makrel til at skamme sig. Og et par velvoksne toskebørger, som fluks blev parteret i passende bidder PLUS et upassende stort stykke, som blev udnævnt til nytårs-torsk. Det er mange år siden, at jeg har været i nærheden af sådan en.

---Så nu har jeg sild til 7 middage plus tosk til 4 gange, -hvor den ene gang er nytåret.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 01-10-06 14:27

Hov hov Birgitta.....nu ikke true os alle vel

Det kan være nogle bliver stødt, og kommer og brænder dine gardiner

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-06 15:06

Der vanker smæk i den bare! hvis folk ikke begynder at opføre sig ordentligt!!!

Det er ikke en trussel, men en oplysning om konsekvenserne!

Hvis nogen kommer og brænder mine gardiner, så basker jeg dem én med en overdimensioneret sild!

(Sån' nogen vanartede rollinger... )

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-06 15:27

Nemlig Birgitta

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 01-10-06 15:29

Uhaaaaaaaaa Birgitta....så knækker jeg dit strygebrædt

Men seriøst: Vi kan nok ikke helt undgå nogen, der tænker mere med næverne end hjernen?.
Det ses jo osse i det virkelig liv.

Men blot fordi éen lige havde smurt sukkermaden forkert med negative følelser til følge, er det absolut under lavmålet og normal tankegang, at opføre sig truende

Sådanne personer er desværre tit uden for pædagogisk rækkevidde og derfor er en kold skulder tit eneste virkemiddel.

Selvfølgelig er det møgirriterende, men at returnere sin galde hjælper squtte...

ignorér....så stopper de såmænd deres "hobby"

Søndagshilsen
TOM

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-10-06 16:01

Citat
Der vanker smæk i den bare!

Hmmm - der kan man se Birgitta. Jeg ville ikke ha' troet, atdu var til den slags udskejelser

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 01-10-06 16:17

Annonce

Citat
"Ny Debattør søges, da den gamle ikke slår til"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-10-06 16:20

Man behøver ikke a ha' en dårlig dag for at konstatere, at visse brugere - formentlig ud fra egen sindstilstand - forsøger at lave Kandu om til et åhhhhh så skide socialt værested for Trilafon eller lykkepillegnaskende individer, som bare trisser rundt med deres karakteristiske underlige fjedrende gangart, og absolut skal komme alle og enhver ved.

Selvfølgelig kan man lade være at besvare sådan et spørgsmål, men det er en underlig anmasende facon, som jeg bestemt ikke billiger.

At så en torsk som fladpandede monsen1234, som enkelte andre brugere osse har for vane, fører sig frem på et niveau, som er naturligt for arten, er beklageligt. Men jeg tror nu ikke på, at kommunikationsniveauet med den type kan hæves brugbart.

Så lige tilsidst,,,,, hvad skal jeg / har jeg lavet denne weekend...... None of anyones business

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-10-06 16:26

Nå for fanden LOOOL NU blir jeg nok blacklistet Men jeg er altså osse uartig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-10-06 16:32

Eller smidt ud af Kandu LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-10-06 16:33

Eller opsøgt af Kandurockere, som lige vil hilse på LOOOL

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-10-06 16:36

Jeg synes, at smalltalk-afdelingen i Kandu kan bruges til lige præcis det, vi gider at bruge den til... Vi ved jo, at det er her alt det ikke-seriøse hører til, og jeg kunne forestille mig, at det netop er derfor den blev skabt i tidernes morgen....

Så gider I ikke at være sociale...- så lad da være.... Men lad lige os andre hygge os.

Jeg siger bare: SMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL . Surhed er der sgu nok af i verden...

Vaxen (Som i øvrigt er vældig svedt af at aktivere en lille livlig schæferhvalp... Og som er dødtræt efter en så godt som søvnløs nat.... Jeg havde lykkelig glemt, hvordan det var )

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-10-06 17:40

Klumme, du var blevet blacklistet hvis det var MIT spørgsmål... At fornærme tosk på den simple måde... Tosk er en spise for guder (og for mig) og skal omtales med behørig respekt!!!

Men ellers ved du ikke meget om mig, Klumme... Jeg vil stadig kunne overraske dig, når vi bliver gamle og grå, okkeokke... ---Hvis kandubrugere da overhovedet ældes...

TOM, du er mere end velkommen til at knække mit strygebræt, -bare du tager det med når du går. Jeg trænger alligevel til et nyt. Og jeg bor så langt fra containerpladsen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-06 17:48

Alle er velkomne til at lade være med at fortælle, hvad de skal eller har lavet i denne weekend.

Men hvorfor går de så ind i denne tråd???

Og hvorfor skal det konstant skæres ud i pap??? Er der nogle, der er fatsvage?

Og de tillader sig ovenikøbet at brokke sig over emnet....

Tilbage til studiet!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-10-06 18:16

Ja det er rigtigt Birgitta, men smager ikke godt forklædt som "menneske". JA du forbavser lidt hele tiden LOOL

Moster værested.... du napper bare lige 1 lykkepille eller 10

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 19:15

Til de som ikke ved det.
Kandu-teamet oprettede en kategori/emne "smalltalk" (intetsigende småsnak) beregnet for dem som ikke kunne lade være med at pludre i forskellige spørgsmål. (osse mig)
Jeg tror det var profilen skingur som bad Kandu-teamet om et smalltalk.

Smalltalk er beregnet til:
Små verbale slagsmål
Pludren og ynken
Alle useriøse udtalelser
.........................................men ikke grime udtalelser og lign.
Henvendelse fra bruger til bruger (før private indlæg blev inført)
Molokyles enetaler
Emesens vandede vittigheder
Nogens kloge ord
Trådene er åben for alle (private tråde foregår i "private indlæg")

Det var lige som jeg har forstået det.

Ps. Jeg vil lige prøve at oversætte Birgitta's :::
Citat
Der vanker smæk i den bare! hvis folk ikke begynder at opføre sig ordentligt!!!

Oversættelse:
Hold nu op med det pjat og lad os hygge lidt i stedet for.

Tilbage til studiet.
Jeg har pudset vinduer..........næsten fejlfrit - man kan da se ud af dem, og det var heldigt for der kom lige en kæmpe ballon sejlene forbi, med en pyroman som prøvede at brænde ballonen af.

Ellers har jeg kigget på min kones udemærkede evner, for at plante de nyindkøbte kæmpejordbær.

Hilsen fra E.C/Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-06 19:25

For at være på den sikre side, må jeg hellere starte med at skrive - undskyld - så burde jeg være dækket ind

Hvad jeg har lavet i week-enden..... Fik sat campingvognen på krogen, og kørte mod Sønderjylland, første stop Trelde campingplads. Vidre for at besøge et vennepar. Dagen efter fortsatte vi til Vadehavscamping ved Højer. En bytur i Tønder, og lige et smut over grænsen. Om aftenen kom vi til turens højdepunkt, og egentligt det vi kom for........ sort sol.......Simpenthen noget af det mest utrolige jeg har oplevet, i tusindvis af stærer der kommer i løbet af en halv time, og alle lander det samme sted, lige foran næsen på os, man kan hører dem, men overhovedet ikke se på sivet at de bevæger sig, for alle der endnu ikke har oplevet det... det er noget der bør opleves!!!!

At vejrguderne så også var med os, var bare så heldigt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-06 20:41

Nordsted1 - dét lyder fantastisk!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-10-06 21:05

Det var vist en rigtig dejlig weekend, Nordsted
Jeg kan godt li' dén dér 'en smut over grænsen' - jajajaaaaaaaa når vi napper sådan 'en smut over grænsen med campingvognen' ja så kan vi dårligt hiiive den hjemad..mærkeligt
Utroligt hvad sådan en campingvogn kan rumme

Her i huset nåede vi ikke vores mål
Vi knoklede begge dage fra tidligt morgen til sen aften men der mangler stadig lidt i at vores anneks er færdigt....bare sådan lidt småting hist og pist...men der er mange af dem

Men NÆSTE weekend, så giver vi den en skalle igen og så SKAL det være helt færdigt - basta ...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-06 21:43

Der er altid lige "et par" småting, der skal ordnes - lissom når man flytter - man mangler liiige de sidste ting - tænk, det gør man hele tiden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-06 22:54

Hold da op jeg får travlt her i weekenden !
Jeg skal ha’ repareret to elektronhjerner, vasket tøj, vasket op, pudset vinduer, støvsuget, malet landgangsbroen, repareret Den Røde Baronesse, repareret en venindes cykel, repareret min egen cykel, ringet til min mor.

Nååååå…. ja.
Så skal jeg også lige ha’ pakket ud og ryddet op efter branden.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-10-06 22:58

Hva’ba’va ? ? ? ? ?
Er det allerede Søndag ? ? ? ? ?
Hvor blev tiden af ? ? ? ? ?
Nå........ Jeg nåede da at ringe til min mor.
(Ingen hjemme)
Gambrinus
I næste weekend er der atter en weekend.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 22:58

Gambrinus - skal du så ikke lave noget om eftermiddagen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 23:16

Jeg havde endelig taget mig sammen til at pudse vinduer..........................og nu styrtregner det.

Måske man skulle købe noget selvpudsecrem.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-10-06 23:26

Eyvind - det er DIN skyld at det regner nu!

Det gør det altid, når nogen har pudset vinduer - så ka' du lære det!

Gambrinus - har du haft endnu en brand???

Så var det godt, jeg ikke ringede og forstyrrede dig he he.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-06 06:19

gambrinus - brand?? det lyder ikke godt, puha, det er dog noget af det værste.

jeg har haft gang i bageriet, da jeg forventer et større rykind.

i går måtte jeg til glyngøres brugs (ca. 12 km herfra), da min nyanskaffede digitalbox nægtede enhver form for samarbejde. fik tilbudt at få pengene retur, da de ikke havde flere.
rystede så op med en 200-lap og fik en smartbox, som den hedder.

i forgårs tordnede det her fra kl. 5.30 til 13.30!! tak skal far ha'.
naboens store kastanietræ blev flænset i stumpert og stykker indtil fire meterfra jorden.
en del kåmputtere måtte lade livet, har vi hørt. vi havde heldigvis afbrudt enhver forbindelse til vore tre plus tilbehør. ja, osse til digitalboxen. så vi slap blot med strømsvigt et par gange eller tre.
jeg har godt nok respekt for sådan et uvejr.
lokalradioen meldte om 9000 lyn (nedslag?), nej vel.

jaja, hannemoster, de kan nu sige, hvad de vil, det var en god ide med en lille dagbog over week-endens oplevelser.

gomandagmorgen
...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-10-06 06:52

Ja, og hvis klumme har det bedre nu, hvor han har fået nedgjort nogen i weekenden - jammen, så er alt jo fryd og gammen...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-06 07:03

nånånå, bette hanne. nu ikke så spids sådan en mørk mandag morgen.
det lysner igen. læs de dejlige indlæg, du har fået, og klip de andre fra.

klumme plejer da nok at kunne deltage i en go snak, fjantet som alvorlig. så pyt, han har måske bare haft en kedelig dag.

...åse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-10-06 07:11

Næææ... øøøøhh.... hhhhmmmm.
Det er sådan set den samme brand, vi taler om.
Men oprydningen går måske en anelse langsomt.
Jeg har endnu ikke fundet mine topmadrasser, dyner og puder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-10-06 08:22

samme brand - det lyder stadig nyt for mig.
åh ha, da osse, hvor det lyder grimt. var I hjemme imens?
har I ikke et par venner/naboer, som kunne gi' en hjælpende hånd og lidt opmuntring?
...åse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-10-06 08:48

Jeg tror nu, Gambrinus klarede det til UG - men midt i hele redningsaktionen, kom politi og brandvæsen sq på besøj. Og dét har man jo ikke tid til midt i brandfaren

Det forlyder fra nødstedte, at det alligevel blev hyggeligt.

Deres udsendte
Hanne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-06 09:36

Tillykke med den forgangne weekend.

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-10-06 12:10

Tak for svaret Birgitta.

En røffel med et glimt i øjet...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-10-06 12:31

Hihi, tak for accepten af mit svar, og alle stjernerne... -mon du tør igen næste weekend?

Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 02-10-06 13:13

hold da op nogle negative impulser, der florere her på kandu.dk

Min weekend var ved dtranden og bagefter var vi i skoven og samle alle mulige sjove ting fra naturen.
Vi: mine børn,min mor og rosa, et firbenenet humørfyldt hunkønsvæsen.
prøv at komme lidt ud, det gavner på humøret....
hejsa