/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med DVD-brænder
Fra : marcussen1
Vist : 434 gange
200 point
Dato : 28-09-06 17:09

På min PC er der installeret DVD-brænder, Lite-On SHW-16HSS, og den har jeg ofte problemer med at få til at skrive. Hvis jeg køber en Plextor PX 760 A, der er væsentlig dyrere, skulle jeg vel få en mere stabil brænder. Men kan jeg gå ud fra det?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-06 17:13

Plextor har alle dage være kvalitet.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 28-09-06 17:40

Som Peet skriver har Plextor altid været kongen indenfor brændere.
Men !
Jeg har læst et interview med en af direktørerne og han kom til at fortale sig, om at det er NEC's komponenter, der sidder i de nye Plextor- brændere.
NEC er meget billigere, så det er kun navnet man betaler ekstra for ved at købe en Plextor.
Jeg har haft 15-20 NEC-brændere igennem hænderne (Til venner og bekendte) og der har aldrig været problemer med dem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-06 17:48

Mine lite-on kører meget godt.
Din comp skal kunne håndtere brænderen.
Dine medier skal være gode eller også skal hastiheden sættes ned.
Er det fra HD > brænder, bør de køre på hvert sit fladkabel.
Altså det syntes jeg bare.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-09-06 17:50

Her er PC-worlds vurdering:

http://www.pcworld.dk/art/7648?page=1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-09-06 18:36

Prøv med en firmware opdatering>

http://www.liteonit.com/global/index.php?option=com_wrapper&Itemid=154

Jeg har selv flerer versioner af LITE-ON der i blandt
denne fyr>

LITE-ON DVDRW SHW-16H5S
Som var lidt langsom med at starte op men efter en firmware opdatering var problemet løst, ellers
har jeg aldrig haft problemer med LITE-ON og jeg
har smidt nogle stykker efter folks pc'er efter hånden,
billige og pålidelige, i min verden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-09-06 18:36

i øjeblikket har jeg otte i fire pc'er.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-09-06 20:16

Jeg tror nu det mere har med hvilke medier du bruger at gøre, nogen vil bare ikke med din brænder, og så er det altid en god ide at sænke brænderhastigheden.
Bruger selv NEC, men Lite-On er da udemærket.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 28-09-06 23:00

Tak for svaret Gambrinus.