/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udstødning
Fra : bublebee
Vist : 868 gange
100 point
Dato : 26-09-06 20:58

Vi har lige skiftet udstødning på bilen. Men kan se at den ikke brænder benzinen ordentlig af. Den prutter. Så idag satte vi for sjov en leighter bagved udstødningen og der gik rent faktisk ild i det. Blå og gul ild, som vi var nødt til at puste ud. Så den forbrænder bestemt ikke ordentlig.

Hvad kan være skyld i dette?

Det er en mazda 626 2.2 i GLX Coupe med katalysator.

Hjælp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-06 22:16

Det kan højst sandsynligt være nogle ventiler. Få taget en kompretionstest

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-09-06 22:19

bilen står også og hopper op og ned i tomgang. Og den forbrænder slet slet ikke benzinen ordentlig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-06 22:32

Jamen jeg tror stadig på at det er ventilerne

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-09-06 22:47

tror manden vil ringe til Mazda imorgen og høre dem hvad de mener, men det så nu vildt ud da vi satte ild til udstødningsrøgen gg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-06 22:54

Det kan jeg lige forestille mig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-09-06 23:10

Helt sikkert ventilerne. (Eller en eller andet anden dippedut).
Måske kan du finde svaret her :
http://www.techeblog.com/index.php/tech-gadget/street-legal-jet-powered-vw-beetle
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-09-06 23:15

Hov, de har ski' også fået nogle af dem i fotofælden.
Se videoer !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-09-06 23:16
Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 27-09-06 09:09

til bublebee. det er helt sikkert blandingsforholdet mellem benzin og luft det kan saktens være tilstoppet luftfilter ellers skal karburatoren der skal justeres.jeg er selv ejer af en mazda 626 og desuden automekaniker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-06 09:16

Så bliver det jo spændende at hører hvad bubblee's mekaniker siger idag

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-09-06 11:58

gulvang.

Ja den suger helt vildt ved benzin dækslet. Som om den danner undertryk.

Kommentar
Fra : gulvang

Dato : 27-09-06 14:00

til bublebee.du skriver at der er undertryk ved benzindækslet det skal der ikke være der skal være et lille fint hul ud i det fri er der ikke det må du bore et på 1-2 mm

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-09-06 14:04

jamen det er det der er underligt, for der er et lille hul. Det er derfor vi undrede os sådan over den igår. vi havde været ude og køre langt. Til middelfart og tilbage igen - 2 timer i bil - og da vi kom hjem. ja der opførte den sig sådan.
hopper lidt op og ned i tomgang (har den nu gjort et stykke tid) og den nærmest pruttede lidt i udstødningen. Og ja så kunne vi jo sætte ild til udstødningsgassen. hehe ret flot. Og den lugter rigtig grimt fra udstødningen. Vi har lige skiftet hele udstødningen (undtagen katalysatoer, da den ikke fejlede noget) for der var huller i ødstødningen.

Kan det være lambda sonden som er gået i stykker nu ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-06 14:05

bublebee... vent nu og hør hvad de siger på værkstedet, ingen grund til at bekymre sig på forhånd

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-09-06 14:07

Nej du har ret Nordsted1.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-09-06 21:37

Nu har ikke jeg hørt på din motor, men for mig kan det lyde som om den kun går på 3 cylindere.Da vil du få uforbrendt benzin i udstødningen.
alimak

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-09-06 11:18

det er en 12 ventilet bil. Aner ikke rigtig hvad den fejler, men mener det er lamda sonden

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 19-12-06 14:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Men bilen begyndte at opføre sig endnu mere underligt og begyndte at gå i stå. så vi kørte på værksted - det var tomgangsskruen der havde flyttet sig, og vi skal have skiftet vores lambda sonde, for den virker slet ikke. Så det var det der var galt - den bliver skiftet når vi får råd.