/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Billigst TLF.Abn til internet.
Fra : copycatDK
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 25-09-06 20:47

Da jeg skal have Cybercity igen efter at have flyttet kræver det at jeg skal have en bærelinie ind i huset. Dvs jeg skal oprette en fastnet telefon. Men efter som jeg ikke bruger sådanne "gammeldags" ting leder jeg efter det billigste sted at oprette fastnet telefon og gerne uden bindings periode.

For som de siger ved cybercity kan jeg bare opsige telefonen efter at jeg har fået internet uden betydning for mit internet.

Og at gi 289kr for en 1024/128 ved TDC webspeed er jeg ikke tilfreds med.

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-06 21:49

Nej, det er ikke nødvendigt med en telefonlinje hos TDC
du kan nøjes med en basislinje
og på den kan Cybercity hæfte deres Internet
men pas på - de siger altid de kan,
men i realiteten må de melde fra igen lige før forbindelsen skal etableres
så kan de alligevel ikkew (har selv prøvet det i juli i år)

Din basislinje koster:

Oprettelse 760 kr.
Pris pr. måned 32 kr.
Konvertering til/fra Fastnet eller ISDN 396 kr.

Du har formentlig fastnet nu,
så du nøjes med de 396-
og 32 mdl.

Og absolut enig - TDC er for dyre
der er jo en årsag til 5.000 mio. i overskud årligt.

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-06 22:51

Har absolut ikke fastnet nu. Så havde det ikke været noget problem med cybercity.

Har selvfølgelig telefonstik osv i huset. Men skal somsagt bare have oprettet fastnet telefon ved en eller anden udbyder gerne den billigste og helst uden binding.

Har knoklet det hele igennem med både cybercity og TDC. Og løsningen er lige at oprette et fastnet abonnement (telefonline) som skal bære selve min bredbåndsforbindelse. Havde jo i tankerne jeg skulle have 8Mbit SOLO fra cybercity.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-06 23:00

TDC er mig bekendt de ENESTE i Danmark der opretter telefon - alt andet skite til andre selskaber sker EFTER oprettelsen....

Telenettet tilhører jo TDC.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 25-09-06 23:00

Jamen du behøver ikke oprette telefonabonnement
du kan nøjes med en basislinje (32- mdl)
og så oprette Internet telefoni hos Cybercity
(eller hos www.Skype.com)

Det er den billigste løsning.

Hvis du ikke ér hos TDC nu,
så er du nødt til at acceptere 6 mdr. binding,
men hvis der blot var tale om en ændring fra fastnet til basislinje
så prøver de med nye 6 mdr.
men du siger nej, så accepterer de

Good luck

SEM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-06 23:00

skite = skifte

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-06 23:18

Joo.. sonofon og tele2 kan du oprette telefon ved uden om TDC.

Har siddet og kigge på nogen stykker. Men det hele er jo i dag "Ring gratis døgnet rundt" til en fast pris osv... Sgu ved at være svært at finde en tele udbyder hvor man kun skal betale for det man ringer for. I mit tilfælde vil jeg slet ikke komme til at bruge den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-06 23:37

Siden hvornår er sonofon/tele2 begyndt at OPRETTE telefon ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-06 23:46

Citat
Sonofon Fastnetabonnement er analog forbindelse med TDC abonnement, som kan anvendes til enten tale eller data (herunder fax og Internet).

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-06 23:55

Jaja.. Det er selvfølgelig TDC der har nettet. Men der er nu en del du kan oprette ved uden om TDC. Altså du modtager intet fra TDC. (Andet end du bruger deres gamle nedgravet kabler)

Har lige være teleprisguide igennem. og det koster generalt 950kr at oprette alle steder. Og ca 100 -120kr som det billigste i abonnement om måneden. Dog var Telia det billigste da de gav 2 måneders gratis abonnement.

Ariva køre også på DSB´s gamle skinner.

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 25-09-06 23:58

Tak for din tid semmer.

Nærmere kommer vi vist ikke

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 26-09-06 00:18

Hov, hov - du må ikke bare give op
for jeg kan høre på dig, at du er ikke glad endnu!

Det er korrekt,
at abonnement for en telefonlinje er i omegnen af kr 120 mdl.
men hvis du ikke ringer
så drop dog telefonen
og nøjes med en basislinje

Så kan du få fuld Internet i stuen
og derfra kan du oprette Internet telefoni

Eller gå på www.redspot.dk og bestil
en box til 600 kr, som kobles i internetstikket
betal kr 80 mdl- incil abonnement og alle samtaler døgnet rundt
og den box virker uanset om computeren er tændt eller ej.

Summa Summarum:
kr 32 mdl til TDC
kr 80- i aboonnement incl. alle samtaler
ialt 112- mdl (inclusive samtaler)

- eller
et TDC abonnement til 120 mdl
plus samtaler

Valget er egentlig ikke svært

Mvh - SEM
og tak for pointene

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-09-06 00:27

Tror ikke jeg kan opretholde noget ved TDC jeg ikke har. Tænker på det de skriver med en basis linie. Det er jo webspeed jeg køre med. (antennestikket)

Men jeg vil prøve at ringe og høre om det er muligt at oprette sådanne en basis linie eller noget.