/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kondens i pc
Fra : chicapigen
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 24-09-06 16:05

hejsa
jeg søger lidt hjælp : min nabo siger at der kom op på hendes skærm at der var kondens i hendes pc, hvad kan det mon skyldes ????????

det skal lige siges at hendes pc står på en hylde under hendes skrivebord og der er ikke luft på siderne men der er ca.25 cm luft i toppen. jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, da jeg aldrig selv har været ude for det.

håber i kan hjælpe

mange hilsner fra chicapigen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 16:59

HVA!!!????
Den har jeg aldrig hørt før, at PCen skulle meddele at der var kondens.
Kondens dannes når "noget" flyttes fra et "varmt" fugtigt sted til et koldere sted.
Går ud fra at hendes PC står i et normalt opvarmet rum, så kommer der IKKE kondens!!

(Noget helt andet er at der måske ikke er afkøling nok som du bekriver det)

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-09-06 17:08

ja det var også min første tanke, men jeg kan gå ind til hende og flytte den og se om det hjælper

1000 tak for dit svar

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-06 17:26

ja det lyder også helt forkert i mine ører. Hvis der kommer kondens vil man da ikke få et vink fra styresystemet om at der er kondens inde i skærmen. Det kunne lyde som noget snavs der prøver at sælge et eller andet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-06 18:19

Det var vel ikke drevet der skulle testes for konsistens? Det er noget helt andet.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-09-06 18:34

hejsa

nu har jeg lige været inde hos naboen for at høre hvad det var for noget engang til og vist hende hvad i har svaret og nu mener hun at det er det som du skriver bjarne med konsistens hvad er det for noget ????
please bær over med hende hun er over 70 år gammel

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 18:38

Så kunne det tyde på at du skal have defragmenteret harddisken.
Kører PCen overhovedet??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-06 18:47

Det drejer sig om drevets sammensætning eller skrive/læsbarhed for at kalde det det det handler om.
Det er typisk ved uhensigtsmæssig lukning på ældre styresystemer at man ser problemet.
Man skal bare lade systemet tjekke selv og normal bliver meldingen ved med at komme indtil testen er kørt.
Det tager noget tid alt efter drevets størrelse og er normalt uden problemer.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-09-06 18:58

1000 tak for svarerne jeg vil gå derind og tænde den og se hvad der sker, hvis den er helt gal så skriver jeg igen

mange hilsner fra chicapigen

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-06 19:28

Det er det sikkerhedstjek der er indbygget i XP der gør at hvis ikke start filerne er i orden eller der er andet der ikke er som det skal være så tjekker den selv inden XP starter og bare lad den køre til enden så skal den nok rette fejl m.m.

Selvfølgelig bærer vi da over med hende. Det er ikke let med al den teknik der skal læres når nu man er født i en tid hvor det ikke fandtes

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 19:35

Hehe. Det er jeg også Fijala.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-06 19:39

Alderen har ikke noget at sige i den sammenhæng - kun lysten.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-09-06 19:46

i er simpelthen herlige allesammen jeg har lige været inde ved naboen og det ser ud som om den kører fint, hun sagde at da hun skulle starte den blev siden helt blå og der stod en hel masse med hvid skrift men det forsvandt så hurtigt så hun ikke nåede og læse det og derfor havde hun læst konsistens som kondens og troede der var fugt i pcén . nu har jeg oprette hende som bruger på kandu og vist hende hvor stor hjælp der er at finde herinde når man er på spanden

mange hilsner fra chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 24-09-06 19:48

Tak for svaret Fijala. og alle jer andre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-06 19:57

?? Undskyld at jeg blandede mig.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 20:02

Bjarne 18:47

Citat
Det drejer sig om drevets sammensætning eller skrive/læsbarhed for at kalde det det det handler om.
Det er typisk ved uhensigtsmæssig lukning på ældre styresystemer at man ser problemet.
Man skal bare lade systemet tjekke selv og normal bliver meldingen ved med at komme indtil testen er kørt.
Det tager noget tid alt efter drevets størrelse og er normalt uden problemer.

Fijala 19:28

Citat
Det er det sikkerhedstjek der er indbygget i XP der gør at hvis ikke start filerne er i orden eller der er andet der ikke er som det skal være så tjekker den selv inden XP starter og bare lad den køre til enden så skal den nok rette fejl m.m.

Sådan er livet så urimeligt BjarneD

på'en igen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-06 20:09

Mon ikke denne slog hul på problemet.
Citat
Det var vel ikke drevet der skulle testes for konsistens? Det er noget helt andet.

Jeg er ligeglad med point, men der er for mange af denne slags godkendelser.

For øvrigt er det ikke kun Windows XP der kan tjekke for konsistens..!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 20:38

100% enig. Overvejer selv at stoppe med den her kandu-juleleg og bruge tiden til noget "fornuftigt". Og ja selv om det er ligegyldigt med pointene, så er det surt at se en spørger give pointene helt åbenlyst forkert. Mener selv jeg har været ude for det efterhånden adskillige gange. Ved dikke hvorfor det sker. Måske nærlæser spørgeren ikke svarene??.
Så Tjicapigen: Kan DU forklare din efter min mening besynderlige pointtildeling???

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-09-06 23:42

hejsa

selvfølgelig vil jeg det.
jeg var selv så meget i tvivl at jeg faktisk sad og ledte efter om jeg kunne give jer lige mange point og det fandt jeg ikke noget om, så derfor bad jeg min nabo om at læse svarerne og trykke på den hun ville give pointene så derfor den point deling, jeg er da personligt ked af jeg har skuffet nogen men jeg syntes i var gode alle sammen derfor denne løsning
mange hilsner chicapigen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 24-09-06 23:53

Kan hænde vi er lidt ømskindede. Men æres den, der æres bør.
Vil du ikke medgive at det var Bjarne, der kom med det korrekte svar kl 18:47 og at Fijala skrev stort set det samme kl. 19:28
Ang pointdeling. Mange bruger at oprette et par nye spørgsmål under navnet Til xxxx. Når så xxxx svarer godkender du hans svar. Keine hexerei....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-09-06 00:00

Nu må i ski' da lige tage jer lidt sammen i "gamle" Kandu'er.
Detv er sgu' du det her der tæller :
Kode
I er simpelthen herlige allesammen jeg har lige været inde ved naboen og det ser ud som om den kører fint, hun sagde at da hun skulle starte den blev siden helt blå og der stod en hel masse med hvid skrift men det forsvandt så hurtigt så hun ikke nåede og læse det og derfor havde hun læst konsistens som kondens og troede der var fugt i pcén . nu har jeg oprette hende som bruger på kandu og vist hende hvor stor hjælp der er at finde herinde når man er på spanden
mange hilsner fra chicapigen

En tilbagemelding om at problemet er løst og spørgeren er glad.
(Det er der til gengæld mange, der glemmer).
Det er da det, der tæller og ikke point.
Eller er der noget jeg har helt misforstået ?
Gambrinus (Gaaaaaammmeeelll Kandu'er)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-09-06 00:07

Kode
Ang pointdeling. Mange bruger at oprette et par nye spørgsmål under navnet Til xxxx.

Jep !
Og det er pis.. irritererne med alle de spørgsmål, der fylder op af den grund.
Vi er jo alle enige om (Med få undtagelser) at det ikke er pointene, der betyder noget, Ik' ?
Eller er der IGEN noget jeg har misforstået ?
Gambrinus
PS : Undskyld jeg spørger, men jeg er ret ny herinde)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 00:09

Jamen Gambrinus. Vi ER da glade for at spørgeren er glad

Men det er sq ens "ære" der bliver berørt. (Ligesom små (og store) børn, der skal roses, når de laver noget godt.

Jeg tror bare jeg har set tre tilfælde i dag, hvor "den forkerte" fik æren og så bliver man lidt stødt på manchetterne - og nå ja så kom det til at gå ud over chicapigen.

SORRY

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 00:14

Gambrinus: Blot svar på spørgsmål (Det med pointene)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-09-06 00:23

OK pirt
Jeg har da også tit været ude for det samme, når jeg synes, jeg har lagt et stort arbejde i et svar.
Men jeg har bestemt med mig selv, at der er andet, der er vigtigere at bringe mine efterladenskaber i nærheden af fordampningstemperaturen på grund af.
Jeg ønsker mig mere, at spørgerene udvider standard svaret : "Tak for svaret" en lille smule.
Nå, men det skal vi ikke plaske rund i mere.
Gambrinus
SATANS staveplade !

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-09-06 00:29

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-09-06 00:35

Nat, nat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-06 17:58

Øhhh måske jeg må indsparke et lille indlæg.

Allerførst tak for point, men jeg går nu ikke efter point, men for mig er det blevet en hel livsstil at sidde her og forsøge at øse ud af sin viden . Ja til tider får jeg endda skældud af fruen om at jeg bruger for megen tid ved det skidt.

Hvis det er nogen trøst så vil jeg da gerne sende disse point videre til dig BjarneD for de siger ikke mig noget.

Det der tæller for mig er at der er en der er blevet glad og tilfreds, for det er lykkedes at få has på det problem hun havde. Og tillykke med det. Spørger har jo allerede forklaret hvorfor hun tildelte point og den ære skal vel tilkomme spørger

Kan i alle have en god dag.