/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
er min HDer for varm
Fra : sanne6
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 23-09-06 15:02

jeg har en lille program der hedder HDD health der fortælle temperaturen i din pc, men hvor varm må den være før det er kritisk........ den siger den er 48 gr er det kritisk
jeg håber der er nogen der kan hjælpe
venlig hilsen
susanne

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-06 15:11

48 °C er helt normalt.
Jo koldere en harddisk (Og de andre enheder i elektronhjernen ) er, des bedre.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 23-09-06 15:13

ok tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-09-06 16:30

Fidusen er at gøre din elektronhjerne ren en gang imellem.
Af med siden af kabinettet.
Fjern støv og skidt på møllerne (Ventilatorer), køleprofiler og strømforsyningens møller.
(Med vatpind eller lille pensel).
Pas på med støvsugeren !
Møllerne kan tage skade, hvis du lader støvsugeren køre dem rundt for fuld kraft.
Det er fantastisk så meget skidt en PC kan samle.
Sørg for et godt flow i kabinettet.
Luften skal i et normalt kabinet suges ind nederst foran og blæses ud øverst bagud i kabinettet.
Kabler skal lægges "pænt". Altså så de hæmmer flowet mindst.
Evt. kan ekstra kabinetblæsere monteres nederst foran (Husk de skal suge ind i kabinettet)
og øveret bagud (Husk at de skal blæse ud af kabinettet).
Der er tit lavet plads til et par 80 mm. ventilatorenheder.
Gambrinus
Hvis du synes du har fået svar afsluttes et spørgsmål ved at klikke på Accepter,
ved det svar du godkender. Du er også velkommen til at lade spørgsmålet stå åbent.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 23-09-06 16:56

jeg har selv 2 HDD i min pc og de lækker 42 til 50 C

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 23-09-06 17:58

tak for hjælpen alle sammen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-09-06 22:36

girl!
Er dine harddiske utætte ?
Citat
jeg har selv 2 HDD i min pc og de [B]lækker[/B] 42 til 50 C