/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overførsel fra kamera til PC!
Fra : Larsen047
Vist : 527 gange
400 point
Dato : 21-09-06 17:29

Hej!
Jeg har et digitalvideokamera, hvorpå jeg har optaget noget video! Nu vil jeg gerne ligge det jeg har optaget over på min computer, for at redigere det. Jeg bruger et firewire kabel for at overføre det. Men selvom jeg overfører det i bedste kvalitet, er det ligesom om der er hakker i billedet. F.eks. når en person bevæger sig, er det som om, der er savtakker rundt om ham! Hvorfor er der det? og hvad kan der gøres ved det?

Venlig Hilsen Larsen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 18:02

Jeg tror du har optaget i for lav kvalitet, Du skal optage i DV-kvalitet. 1 times video skal fylde 12-13 GB

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 18:05

Hm Ser så at du skriver, at du optager i bedste kvalitet (tjek det lige) . Du kan også have for lidt RAM. Når du spiller tilbage til DVD-skive vil du sikkert få en udmærket kvalitet - men prøv med den scene du omtaler (takkerne)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 21-09-06 18:47

Vedr. bedste kvalitet: Kommer til at tænke på at da jeg overspillede fik jeg først overspillet i for ringe kvalitet. Det kunne ses ved at optagelsen i W Media Player IKKE fyldte hele skærmen - så hvis din optagelse heller ikke gør det så HAR du ikke overspillet i max kvalitet. Hvilket redigeringsprogram bruger du?

Kommentar
Fra : MiKKael

Dato : 21-09-06 18:50

Du har for lidt ram, som pirt03 også skriver. Jeg havde samme problem tidligere indtil jeg skiftede til en pc med 1gb, så nu kører det.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 21-09-06 19:26

Hey!
Jeg har brugt mange forskellige redigeringsprogrammer, for at se forskellige resultater! Men det kan godt være det er RAM'enen den er galt med! Vil lige tjekke det!

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 21-09-06 19:34

Jeg har et Sony digitalvideokamera. Jeg optager på et DV-bånd, hvor der kan være en time på. Derefter sætter jeg mit firewire kabel til og beder den om at lægge det over i allerbedste kvalitet. ca. 178 mb/pr. minut.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 400 point
Dato : 21-09-06 20:00

Du skal også i det program du bruger til at overspille (capture) indstille til at "optage" i bedste kvalitet (DV-kvalitet). 178 MB/min svarer til 10,7 GB altså ganske god kvalitet. Det kan dog blive bedre. Men som sagt: Selv i den bedste kvalitet oplever jeg takker når jeg afspiller på WMP, når jeg så har redieret og laver DVD og afspiller i DVD-optager ser det rigitg godt ud - uden hak og takker. Jeg véd, at jeg har for lidt RAM og mit grafikkort hører heller ikke til de bedste.
Som sagt: Du har nok for lidt RAM, men dine redigerede DVDer kan sagtens blive gode alligevel.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 21-09-06 20:05

Jeg siger mange tak for svaret pirt03 :D

Godkendelse af svar
Fra : Larsen047

Dato : 21-09-06 20:06

Tak for svaret pirt03.