/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
3.dk
Fra : g_h
Vist : 771 gange
234 point
Dato : 21-09-06 07:02

Selskabet 3 fører sig frem, med nogle billige priser på telefoner i øjeblikket, men hvordan klarer de sig?
Der var førhen meget omtale af deres svigtende kundeservice og teknik der svigtede fælt!
Vil gerne høre fra 3 abonnenter, der har gode og dårlige erfaringer, men kun fra i år eller sidste år!

Gert

Kommentar
Fra : sambo

Dato : 21-09-06 09:41

Jeg opsagde mit 3 mobil for ca. 3/4 år siden, efter at jeg på råd fra kundeservice tog imod tilbudet om en ny mobil istædet for min LG.
Problemet var nemlig som 3 sagde, mobilen der var problemet med at jeg havde dårlig dækning og hele tiden var på tdc's net.
Lidt bedre blev det, men ikke nok til at det kunne fungere, jeg boede i en ydersone af dækningsområdet og derfor kunne jeg ikke bruge alle de fine ting som 3 nu reklamere med.
Jeg kunne dog ringe via tdc, men måtte tit konstatere at mobilen sagde der var et godt signal, men intet net til rådighed. Og det var altid fra torsdag til søndag, altså når der var mange brugere på nettet.
Så med mindre du bor i en storby og kan leve med den service, ja så skal du bare slå til, men jeg bliver ikke 3 kunde mere.

Mvh Sambo

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 21-09-06 11:11

Dækningen på 3 er blevet meget bedre, men køb nokia eller ericson ikke lg. Jeg købte en nokia og har kun haft god erfaring med 3.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-06 19:46

Min søn har i flere år brugt 3.dk

I starten havde han en LG, den var ikke god og fik den ombyttet til en ny LG, den var ikke spor bedre.
Forretningen ombyttede begge gange uden beregning. Da han fik ombyttet sin 2. LG fik han i stedet en ny SonyEricsson. Han har siden da ikke haft problemer med 3.dk

Han har altid fået en god service både hotline og i butikken.

At han så for et år siden udskiftede sin SonyEricsson til en Nokia skyldtes udelukkende at Nokia er den eneste rigtige mobiltelefon Nokia-fan, det er han, men der var ikke noget galt med den SonyEricsson han havde.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-09-06 17:23

Jeg har opsagt min 3 mobil for anden gang...

Jeg haved en - tidligere hvor jeg fik at vide at man ville få besked ved alle mail i ens indbakke. Det viste sig hurtigt at jeg måtte have hørt forkert....
Men de vil ikke sende notifikation hvis det er en mail der er forwarded fra anden udbyder.

ca 2 år efter.... gik jeg i 3 foretninger at spurgte om det var blevet bedre og om de sendte notifikation via sms på alle mail;
I Odense sagde det vidste de ikke...
I Århus sagde at de gjorde de selvfølgelig og kiggede på mig som om jeg var en tåbe...
I København sagde at det var da helt klart jeg fik notifikation på alt - uden undtagelser..

Men da jeg havde tegnet abb for anden gang (i Odense)- var det ikke noget de kunne lave og kundeservice kan ikke stå inde for hvad deres sælger lover... NUL SERVICE eller forståelse for min irritation... Jeg har brugt timer i telefonen og på at skrive breve men intet hjælper...

Mit abb. er opsagt til 1-11 så vil jeg ikke gider jeg dem ikke mere.

De er altid flinke når man ringer - men de løser ikke ens problemer når man først er kunde (subjektivt set og står kun for hvad jeg selv har oplevet...)

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 02-10-06 22:48

Hej.
Her er et lille bidrag: købte for 6 mdr. siden en Nokia 6280 (299,- pr. md.) og nu hvor bindingsperioden er slut, har jeg bedt 3 om at låse den op. I butikken sagde de, at det kunne de ikke. Har forsøgt at kontakte kundeservice (den sidste del af ordet er misvisende...!) og har nu 3 gange ventet ca. 35-40 min. i telefonen på min regning uden at komme igennem. Når jeg skriver til dem, får jeg intet svar. De har ingen reel mailadresse, så man kan kun skrive via deres hjemmeside.
Det er en total uakceptabel handlemåde - eller manglende do. - hvis det havde været kunden, der ikke havde overholdt kontrakten, ja så var noget væmmeligt løs.... De virker totalt ligeglade med kunder, de har fået i deres net, hvorimod de både ringer og spiller, når man opsiger abn. og forsøger at få kunden til at blive.
Dette er absolut sidste gang, jeg vil have noget med 3 at gøre - og jeg er langt fra den eneste.
Den 3-sider lange omtale i Tænk nr. 3 2005 passer stadig.... YT med dem!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-10-06 23:17

Jeg har købt en 6280 på QXL, hvor sælger "glemte" at fortælle, at den er købt hos 3
Den var ikke simlåst og havde heller ikke et 3 logo præget i fronten, men indeholdt 3's egen software!
Jeg ville opdatere softwaren til nyeste version og så samtidig have Nokia's egen udgave, for at slippe for flere programpunkter, som ikke kunne bruges uden 3 abb.(bla. en højre navigationstast, der ikke kan ændres)
Det kostede lige 250kr. selvom en opdatering af min anden 6280, kunne gøres gratis(eller 50kr. ved Express service) ved Telecare i Esbjerg!
Det er samme software, de putter i dem, men 3 kræver et geyr, for at man sletter deres software!!

Gert

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-10-06 01:57

Har været med fra starten men den store Motorola A720 som faktisk er den bedste 3 telefon jeg har haft. Har efterfølgende haft LG UXXX Motorola V975 og nu Nokia 6280. Og må sige at jeg har haft problemer med dem alle. Mest med hensyn til softwaren i telefonen. Jeg har valgt at gi 3 en ekstra chance og regner med at købe en SE K800i inden så længe. Og viser den sig også at indholde fejl bliver det nok den sidste telefon fra selskabet 3 jeg køber.

Kundeservice har jeg ikke haft problemer med. Har hellere ikke haft brug for dem særlig tit.'

Har haft lidt problemer med deres regninger engang. De var alt for uoverskuelige. Men det er blevet ændret nu.

Deres dækning har jeg hellere ikke haft problemer med andet end det har været telefonens skyld. Men med en genstart virkede det igen.

"Måske 3 snart får lavet en Ctrl+Alt+Del knap på deres telefoner også."

og er det stabilitet du leder efter så drop 3 indtil de lære at holde fingerne væk fra telefonens rigtige software. (der problemerne opstår)

Her til sidst kan du da prøve at kigge en tur forbi www.mobildebat.dk hvor der er lige så mange meninger om 3 som der er brugere. Om det er positivt eller negativt vil jeg lade være op til dig at bedømme.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 26-10-06 05:57

Det glemte jeg at skrive, men vi har købt 2 Nokia 6280 på nettet(QXL) og har beholdt vores Telmore abb.
Jeg lader bare lige spørgsmålet køre lidt endnu, for at få lidt flere kommentarer

Gert

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 234 point
Dato : 26-10-06 17:27

Nokia 6280 er en kanon telefon uden 3 software..
Der er nogen som har haft problemer med løs klap. Det skulle vist også være det eneste.

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 12-11-06 20:06

Tak for svaret copycatDK.