/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ikon for vis skrivebord
Fra : Smukke_Ole
Vist : 796 gange
227 point
Dato : 19-09-06 22:43

Hej !

Jeg kører WIN XP PRO m. SP2 o.s.v. o.s.v.
Mirt problem er, at jeg er kommet til at slette ikonet for "Vis skrivebord". Det lå ellers og hyggede sig i nederste venstre hjørne i menuen Hurtig start ved siden af start-knappen.
Jeg ved, at jeg selv har slettet den ved at være for hurtig på aftrækkeren, så alt det med virus og spyware kan godt udelades. Det samme gælder systemgendannelse, som er prøvet uden resultat..
Er der et klogt hovede, som ved, hvordan man gendanner ikonet ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-09-06 22:48

har du prøvet at højre klikke på process linien og vælge
værktøjslinie/hurtig start

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-06 22:52

højreklik på proceslinie - værktøjslinie - hak i windows medieplayer

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-09-06 22:57

Her ligger den :
"C:\Documents and Settings\ARB HD\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch"
Lav en genvej af Quick Launch på skrivebordet.
Træk den dererfter ned i hurtigstart.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-09-06 22:59

ARB HD er sæ'fø'li' dit brugernavn.
Gambrinus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-09-06 23:31

Metode 1
1. Brug musen til at trække ikonet Show Desktop.scf til værktøjslinjen Hurtig start eller et andet sted, hvor genvejen skal vises.
2. Vælg Flyt hertil.

Tilbage til toppen

Metode 2
1. Brug Windows Stifinder til at finde følgende mapper:

Microsoft Windows 95 og Microsoft Windows 98
Windows\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Microsoft Windows NT, Microsoft Windows 2000 og Microsoft Windows XP
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Bemærk! brugernavn henviser til kontonavnet, hvor du vil placere ikonet.
2. Brug musen til at trække ikonet Show Desktop.scf til værktøjslinjen Hurtig start.
3. Vælg Flyt hertil.
Bemærk! Application Data-mappen i Windows NT, Windows 2000 og Windows XP er som standard en skjult mappe. Du skal muligvis have denne fil vist ved at bruge Avancerede indstillinger i Internet Explorer. Vælg indstillingen Vis skjulte filer og mapper.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-09-06 23:59
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-09-06 00:26

beklager mit indlæg behæftet med fejl det skulle jo være

--------------------------------------------------------------------------------
højreklik på proceslinie - værktøjslinie - hak i skrivebord

eller under start - egenskaber - vis hurtigstart

dette hvis der ikke er gået kage i det hele - så er det vist stl_s der har en løsning

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 227 point
Dato : 20-09-06 06:53

tjah? Kellys Korner er en god side http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/restoreshowdesktop.vbs Nok lidt mere enkelt end stl_s link Så burde det bare lige mangle at ændre teksten fra Show Desktop til Vis Skrivebord ved at højreklikke på ikonet og gå ind under egenskaber!

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-09-06 08:04

Tak for svaret tedd. De' va' li' de', der sku' te'

Smukke_Ole