/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fjerne tastatur på laptop
Fra : simon.s
Vist : 1047 gange
50 point
Dato : 28-12-02 19:55

Jeg skulle til at sætte nogle flere RAM i maskinen og tænkte "det kan da ikke være så svært at fjerne det tastatur..." Men det har vist sig at være lettere kompliceret... Kan oplyse at det drejer sig om en Toshiba Satellite.

Nogen som er villige til at fortælle, hvorledes man skal bære sig ad?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 28-12-02 20:48

Kan du ikke finde hjælp i c:\toshiba\help-to-help

ellers kan du hente help-to-help filerne her: http://www.toshiba-dm.com/cgi-bin/frameset?url=/service-n-support/help-to-help.html

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-02 21:09

som regel er din ram placeret i området hvor harddisken er lokaliseret, er temmelig sikker på at du ikke har brug for ay fjerne tastaturet. Prøv igen
Mvh OW

Kommentar
Fra : simon.s

Dato : 28-12-02 22:04

Jeg har i mellemtiden modtaget hjælp fra et andet sted og har fundet ud af, at RAM'ene ligger bag en llille lem i bunden af computeren.
Men da tak for hjælpen alligevel.

Kommentar
Fra : eizo_dk

Dato : 28-12-02 22:04

Det er faktisk ikke så svært at skifte keyboard på en Toshiba Satellite.
Over keyboardet er der en liste, hvor i power-on knappen sidder placeret. Denne liste kan skubbes til venstre og tages af. Under denne liste finder du to skruer placeret i hver side over keyboardet. De skrues naturligvis af, og voila, du kan nu løfte keyboardet af. Men under keyboardet sidder der et skrøbeligt fladkabel tilsluttet til motherboardet. Dette kabel lirkes forsigtigt af og keyboardet er hermed afmonteret.

Godkendelse af svar
Fra : simon.s

Dato : 28-12-02 22:06

Tak for svaret oldwiking.

Kommentar
Fra : eizo_dk

Dato : 28-12-02 22:08

Men nu er dit spørgsmål angående keyboardet også besvaret, heh!

Hygge...