/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bryde kode på videofiler?
Fra : tbayh
Vist : 663 gange
240 point
Dato : 13-09-06 19:38

Jeg har nogle video som jeg har downloaded og købt. Men disse kræver en kode, som jeg skal bruge for at se disse. Koden har jeg også, men jeg ville gerne kunne brænde dem på en dvd, så de kan ses i min afspiller istedet. Nogle forslag?

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 13-09-06 20:18

hej er det dvd-er du mener?

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 13-09-06 22:32

Nej, nogle vide filer, som jeg gerne vil brænde på en dvd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 09:52

Videofiler er jo et vidt begreb.....

Hvis du allerede har dem på komputeren og kan se dem der, kan du jo optage dem samtidig (der findes flere programmer til formålet) - derefter burde koden være væk og filerne kan brændes normalt.

Men lad os lige høre i hvilket format du har de filer....

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 14-09-06 10:23

Det er windows media filer. Kunne være godt hvis der var et program, som du nævner, der kunne optage dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 10:37

Her er programmer til formålet

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Home/

Med denne kan du konvertere WMF til DVD

http://www.fuzzsoft.com/dvdfactory.htm

Ulead MovieFactory kan "capture" dem direkte og lave dem om til DVD

http://www.ulead.com/dmf/runme.htm

Men hvad er det for kode du snakker om ?????

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 14-09-06 10:51

Jeg har købt nogle film over nettet. For at se disse videor skal man aktivere dem med en kode over nettet. Altså den kode jeg fik da jeg købte dem. Men jeg kan kun se dem på computeren. Jeg ville gerne kunne se dem på en dvd istedet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 11:01

Så skal du jo blot have et TV kort i maskinen der også kan "capture" (det kan de fleste)

Så optager du den blot mens du ser den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 22:33

Er der flere problemer ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-09-06 22:35

Hovsa - er det nogen du har lejet og derfor fået en aktiveringskode ???????

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 15-09-06 07:48

Det hjælper ikke da de programmer er til streaming. Vil prøve med mit tv kort, men har ikke gjort det endnu.
Men det er nogle film som jeg har købt med en aktiveringskode. Denne kode skal indtasten 3 gange over en længere periode for at filmene kan afspilles. Derfor skal man også være forbundet til internettet for at se disse. Elllers kan det ikke lade sig gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 08:43

Det lyder meget mystisk ........

Men uanset det - hvis du kan se dem på din skærm kan du også optage dem og derefter brænde dem på DVD.....

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 15-09-06 09:17

Jeg har prøvet med pinnacle tv kort, men der kan jeg kun optage tv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 09:47

Kan den ikke "capture" fra skærm ?????

Du kan prøve am dette kan bruges (freeware)

http://www.brothersoft.com/Multimedia_Graphics_Screen_Capture_CamStudio_3944.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 09:49
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 240 point
Dato : 15-09-06 10:08

Du kan også prøve denne inden du evt betaler for den....

http://www.topshareware.com/Media-Player-DVD-Maker-download-14501.htm

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 15-09-06 10:10

Desværre. De optager hvad der sker på skærmen, men ikke videon.... Du skal virkelig have tak for din tålmodighed.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 13:53

Denne skulle gerne kunne klare det. Optager alt, med en prøvetid på 14 dage
http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashback.aspx

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 15-09-06 14:09

Desværre endnu engang. Jo, programmet optager selve filmen. men ikke i god kvalitet + den kommer til at fylde 4 gange mere end den oprindelig gør.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 14:17

Hvor har du dog hentet de film....... ?????

Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan se dem andre steder end på comp.

Alternativt kan du jo sætte din comp. til fjernsynet

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 14:23

Hvad mener du med ikke god kvalietet, har du sat det rigtigt op.
Størrelsen på filmen kan du altid gøre mindre.

Kan du ikke bare brænde filmen, mens du ser den.
står øverst i MediaPlayer´s menu.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 15-09-06 15:20

Det er film fra Ellusionist.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 15-10-06 15:46

Tak for svaret refi og jer andre. Har dog ikke lige kunne finde sådan et program som jeg søgte, men i prøvede da og så lærte jeg nye programmer at kende