/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvor kan man søge telefon nr
Fra : nosunshine5
Vist : 24600 gange
100 point
Dato : 08-09-06 13:31

Jeg står med et telefonnummer og skal bruge adressen på vedkommende. Det er ikke hemmeligt.
Men der kommer ikke noget op på degulesider og lignende.

Så det høre jo nok til i et af de mange tlf-selskaber der er dukket op. Hvor kan jeg søge det henne?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 13:33
Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 08-09-06 13:35

http://person.eniro.dk/?partnerid=sol

her kan du også forsøge.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 13:36

For dig er telefonnummeret måske ikke hemmeligt, hvis afsenderen har givet dig det. Men nummeret kan jo godt være hemmeligt, så du ikke kan søge på adressen.
Du må ringe til abonnenten og få adressen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 13:38

Jeg kunne da også gi' dig mit telefonnummer, men du ville ikke kunne finde min adresse

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 08-09-06 13:44

Hej Ans
Jeg har ikke hemmeligt tlf og jeg heller ikke finde det via tdc og degulesider. :)
Derfor går jeg ud fra at eks tellmore og andre måske skal findes et andet sted. Det er det jeg søger.
Nårjeg sidder m et tlf og skal bruge adressen eller finde et nummer via adressen ville det være rart at vide hvor jeg også kan søge.

Jeg prøver altid at uddybe et evn spørgsmål. Så det er foolproof. Men der er altid en smart sjæl der kans se det fra en anden vinkel.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 08-09-06 13:50

prøv med Krak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 13:53

Du har ikke et hemmeligt telefonnummer, men den pågældende som du har telefonnummeret på har måske et hemmeligt nummer, så kan du ikke finde adressen.
Hvis du har en adresse og søger efter telefonnummeret, så vil du heller ikke kunne finde telefonnummeret, hvis det er hemmeligt.
Sådan er det .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-09-06 13:55

Krak er det bedste sted at søge.
Men der er firmaer med mange direkte indvalgsnumre, som ikke er i nogen af de "officielle telefonlister"

Ring dog på nummeret og spør hvem det er.

Hvis du ikke selv vil kan di jo få en eller anden til det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-09-06 14:04

Hvis det er et mobil nummer, så har du et problem.
Jeg mener ikke der findes en oplysning hvor alle de mærkelige mobilteleselskaber er samlet i.
Søger du på et mobil nummer på de gule sider, kommer der ikke noget frem hvis mobilnummeret tilhører f.eks. telmore, 3-g og hvad de nu hedder.
Det er meget lettere med fastnummer, hvis det da ikke er hemmeligt.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 08-09-06 14:06

Altså...
Det var altså nemmere dengang der kun var et selskab...
Selvfølgelig kan jeg ringe vedkommende op.

Men er mere interesseret i både at kunne søge på adressen og tlf nummer. Jeg kan jo ikke ringe op til en adresse. Vel???
Tlf nr er ikke problemmet.
Og jeg blev interesseret da jeg ikke kunne finde informationer på mit eget tlf. Jeg har det i et af de nys tilkommende tlf selskaber...
Jeg vil vide det lige så meget for brugsværdien for mig og for min nysgerighed...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 14:06

Nummeret kan også være på et taletidskort, så finder du ikke adressen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 14:08

Har du selv bedt om at man ikke skal kunne finde informationer om dig?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-09-06 14:12

Mit IP-telefon nummer figurerer heller ikke nogle steder.
Og det er ikke hemmeligt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 08-09-06 14:15

Nej jeg ikke bedt om at få det hemmeligt. Det er det der har vækket min interesse...

Så ville det jo være praktisk at kunne søge på en adresse eksempelvis. Hvis det er taletid eller hemmeligt kan det jo ikke dukke op. Den er sevet ind under hætten...

Men under normale omstændigheder skulle det da være muligt. Eller hvad?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-09-06 14:25

Hvis det er et helt normalt fastnet nummer under Tele Danmark som ikke er hemmeligt og abonnenten ikke har duet med et ekstra nummer, så kan det findes under de gule sider. Jeg har duet og konen har sit eget nummer, men det findes ikke på oplysningen.
Nu har du vel fået de svar du ønsker.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-06 14:27

Der findes IKKE nogen database for den slags mere......

Hvert telefonselskab har sin egen så kender du selskabet er der en mulighed (bortset hra hemmelige og udeladte numre)

Mange telefonnumre er jo slet ikke registreret med et navn..

Det er noget sådan alle de nye oplysningsnumre lever højt på (10 kr i min.) og de kan ikke finde mere end du selv kan.

Så du har IKKE en kinamands chance medmindre du ved MERE om nummeret eller personen/firmaet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-09-06 14:30

Jeg orker ikke at læse alle indlæggene, men nummeret kan være udeladt.!! Og derfor kan du ikke se det på Nettet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-06 14:30

Hvis det er dit eget telefonnummer det drejer sig om, så henvend dig til din teleudbyder, hvis du ønsker dit nummer tilgængeligt, så alle kan se hvem du er og hvor du bor.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-09-06 14:42

Ikke nok med at man ikke kan søge på mit IP-Telefonnummer.
Både KRAK og De Gule Sider påstår, at der bor en helt anden i min lejlighed.
Jeg betaler dog stadig huslejen.
Før da jeg havde alm. fastnet stod der alt om mig (næsten) på disse sider.
Gambrinus
PS : Her er dejligt fredeligt.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 17:06

Så er der selvfølgelig liiige den mulighed at du banker nummeret ind i Google. Det kan risikere at give gevinst

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 14-09-06 02:06

Hej Dova

Jeg havde prøvet de forslag der bliver stillet. Men nu vil jeg lukke spørgsmålet. Så det ikke "hænger" her. :)

Jeg havde håbet at der var en eller flere steder at søge. Men det ku være det kommer engang.

Så gik det godt nok stærkt med at skrive bud på spørgsmålet. Jeg ville have logget af. Så jeg kunne få noget at spise og komme ud af døren. Men blev grebet af at skulle uddybe spørgsmålet. Jeg nåede liiiige netop bussen. Så det er ikke herinde man for lov ar dø i synden. *ss*...
Hvad det så egentligt betyder.

Hilsen Majbrit