/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Computer fuldstændig død!!!
Fra : lassemartin2000
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 27-12-02 18:20

Min computer er fuldstændig død... Når jeg trykker på "tænd" knappen sker der ingenting?
Jeg har prøvet at tage en "ny" strømforsyning fra en anden computer, men lige lidt hjælper det.
Alt er tilsluttet korrekt efter min bedste overbevisning... Er det måske så galt, at den kan være brændt af??
Ikke engang blæser eller noget giver tegn på liv...!!!

Er der nogen af jer eksperter som ved, hvad der muligvis kan være galt?...
Det er en Intel 733 Mhz i ATX kabinet... Godt nok en lidt "gammel" svend efterhånden... men hvorfor død?

Please hjælp....!!!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 18:23

Hvis din computer FÅR strøm og din powerbutton også er iorden må dit bundkort være røget :(

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : lassemartin2000

Dato : 27-12-02 19:29

Kan det ikke være powerbuttom'en som er røget?... I givenfald, hvordan kan jeg tjekke det?
Laver den ikke bare en "kortslutning" mellem de to ben på bundkorten?... Så må man jo kunne lave en nem lille kortslutning selv, med et lille stykke metal???? Altså bare for at teste det....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-02 19:58

Inden du kortslutter det hele så prøv lige at pille alt ud af maskinen, tag skærm, mus, tastatur, printere osv. og så prøv at starte. Hvis den giver nogle dut fra sig så sluk og sæt en ting til af gangen. Held og lykke.
Emesen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 07:26

lassemartin2000 wrote:
> Min computer er fuldstændig død... Når jeg trykker på "tænd" knappen
> sker der ingenting?

Måske er ledningerne til "tænd"-knappen blevet rykket af bundkortet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 09:47

Jens C. Hansen [Odense] skrev:
> Måske er ledningerne til "tænd"-knappen blevet rykket af bundkortet?

Typisk er det fordi bundkortet er futtet af.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 18:21

Prøv at resette biosen. Det står i din manual hvordan. har hjulpet mig
engang!

mvh
Erik

--
| if personal contact replace "invalid" with "dk" |
"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message
news:aujodv$kq5$1@dknews.tiscali.dk...
> Jens C. Hansen [Odense] skrev:
> > Måske er ledningerne til "tænd"-knappen blevet rykket af bundkortet?
>
> Typisk er det fordi bundkortet er futtet af.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam
>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-02 18:41

lassemartin2000!
Hvis du ikke også er gået i sort så lad høre hvad der sker.
Emesen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 19:36

E Henrichsen skrev:
> Prøv at resette biosen. Det står i din manual hvordan. har hjulpet mig
> engang!

Hvorfor skulle jeg gøre det? Min computer virker fint.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 19:45

OK, det gik vist lidt hurtigt - Håber lassemartin fik fat i det - også!

mvh
Erik

--
| if personal contact replace "invalid" with "dk" |
"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message
news:aukqv6$n2m$1@dknews.tiscali.dk...
> E Henrichsen skrev:
> > Prøv at resette biosen. Det står i din manual hvordan. har hjulpet mig
> > engang!
>
> Hvorfor skulle jeg gøre det? Min computer virker fint.
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam
>

Kommentar
Fra : Dav1d

Dato : 07-01-03 13:10

Reset BIOS ved at pille batteri ud når ALT strøm til bundkortet er slået fra!
Vent 5 min og sæt det så i igen.
Se hva der sker.