/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
PCI Grafikkort som nr 2
Fra : e.c
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 07-09-06 09:50

Jeg har et GeForce MX 4000 AGP som hovedkort på min "nye" comp.
Nu vil jeg også på denne "køre" med to skærme.
Så hvilket alm. PCI skærmkort bør jeg bruge.............som koster meget mindre end en bondegård.
Det skal være med passiv køling, da jeg ikke gider høre på de s..... blæsere.
Eyvind.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-06 09:54

Du kan ikke køre AGP og PCI på samme tid, du skal indvistere i en nyere kort, de kan næste alle køre 2 skærme.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 10:00

Sludder - det gør jeg på den gamle 450 Mhz.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-09-06 10:05

Kode
Du kan ikke køre AGP og PCI på samme tid

Det er noget vrøvl Peet (Undskyld)
Jeg har kørt med kombinationen AGP og PCI grafikkort i flere PC'er.
PCI-E + PCI er heller ikke noget problem.
Lige nu køre jeg med 3 skærme på et ATI 9600 AGP
og et gaaaammmeeellt Matrox PCI-kort med 2 udgange.
Så 4 skærme er da også prøvet
(Dog lidt forvirrende, da den sidste bliver nød til at stå oven på og lidt væk fra de 3 andre).
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-09-06 10:10

2 styk PCI-E GF 6600 er også prøvet.
Så kan man nemt og lige til slå over på SLI mode, når alle kræfterne skal bruges på en skærm.
Gambrinus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-06 10:11

Det isenkram, der er blevet solgt i senere tid tillader ikke denne kombination, det er da muligt de "gamle" kan, har jeg ikke testet, da der ikke har været behov for det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-06 10:12

De nye PCI-E kan klare det, ellers er det bios, der bestemmer. Der er forskel på standard PCI og PCI-E

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 10:14

Gambrinus - kun 4 skærme........................ http://www.hirsenet.dk/windows.htm
Mit seneste forsøg er at lade en af comp. maile til den anden. (begge med autoreply )
Eyvind.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 10:16

Jeg har kun alm. PCI på den nye comp (2 år)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-06 10:20

De nyere bios lukker Automatisk for den ene, når der sættes et kort i den anden. I hvert fald i de bundbrætter, jeg har monteret i de sidste par år.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 10:27

Ok det er nok muligt, at jeg så ikke kan på mit nye kort.
Måske skulle jeg lige prøve med et gammelt grafikkort inden jeg ofrer 4-500 kr. på et nyt kort.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-06 10:31

En god ide

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 12:30

Ok jeg tror du har ret - for det gik ikke, med det gamle kort. Om det så er fordi kortet er forgammelt eller, om det bare ikke kan lade sig gøre ?????????

Supplerende spørgsmål:
Kan DVI udgangen blive til en VGA så der kan køre to skærme på Geforce kortet.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-06 13:09

En adapter på DVI, og du har til 1 skærm mere.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-09-06 13:24

Og
H.klik skrivebord - Egenskaber - Indstillinger
Her skal du gerne se 2 skærme.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 14:17

Tak for svaret peet49. Sådan en oplysning kan jeg bruge.

Gambrinus: Der kommer sådan nogle mærkelige stjerner når jeg klikker på skærmen,
så det gider jeg ikke mere.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-09-06 15:03

Selv tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 17:27

Yes - det virker sku.
Jeg fandt lige en converter hos Fona....................så sparede jeg lige 4-500 kr.