/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC gider ikke at starte
Fra : steffan88
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 03-09-06 20:20

Hej
Jeg har to problemmer med min PC:
1) Når jeg sætter strømkabel til min pc begynder min CPU blæser og GPU blæser at dreje rundt, og lampen der viser om computeren er tændt eller ej begynder at blinke (jo længere tid strømen har været afbrudt, jo længere tid snore blæserne rundt).
2) Når blæserne er stoppet med at dreje rundt, og jeg prøver at starte pc'en, snure blæserne bare rundt, men den starter ikke :S.. Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 20:28

kommer der slet ikke noget på skærmen altså bios der bliver indlæst

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 20:35

Gider du heller ikke rydde op og gøre rent (i din PC) ???
Noget kunne tyde på at den trænger til en 100% oprydning, for du har sikkert ikke bevæget dig på nettet med respekt for alt det snavs som hvirvler rundt derude!

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 03-09-06 20:45

Nej, der kommer ikke noget frem på skærmen. computeren starter heller ikke (så snart man lader vær med at holde tændknappen inde, stopper blæserne, og den er død)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 20:52

Det kunne tyde på at dine ram måske er færdige eller også er bundkortet. Prøv at tage dine ram ud og puds kontakterne

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-06 21:06

Så kommer mit standartsvar :

Sluk for 220 Volt mellem hvert punkt.

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : akle

Dato : 04-09-06 23:04

Jeg havde præcis det samme problem og symptomer på min pc. Det var HDD der var kaput. Jeg fik alle data reddet (via ved et "computer-sygehus") over på en ekstern HDD samt ny HDD i selve tårnet. Det kostet en mindre formue, men nu fungerer det hele fint og de gamle data er reddet.
MVH Akle

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 05-09-06 18:22

Jeg tvivler på at det er Harddisken der kaput, for den virker heler ikke når jeg kobler min harddisk fra

Kommentar
Fra : steffan88

Dato : 07-09-06 16:36

Kan det være et lynnedslag der har fucked noget op?