/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
wma-mp3
Fra : hightowernr1
Vist : 591 gange
50 point
Dato : 03-09-06 18:08

Jeg vil gerne have lavet wma.filer om til mp3-filer. Jeg har Nero og mediaplayer. Kan jeg gøre det i disse programmer og hvordan??? Har prøvet at søge på spørgsmålet, men bliver bare mere forvirret, af alt det man kan downloade. Derfor må det godt skærres ud i pap...Det er jo søndag

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 03-09-06 18:15

Det er nemmere at bruge cdex. Det kan du downloade på www.download.com. det er vist også lidt nemmere at finde ud af

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-06 18:19

I Nero 7 skal du ind under : Indkode Lydfiler.
Hvilken version af Nero har du ?
Har du også MP3 Plugin til din Nero ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 18:19

Hvis du har MediaPlayer 10, behøver du ikke hente andet for at gemme i MP3, spørg videre jeg hænger på lidt endnu

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 03-09-06 18:19

Jeg ville personligt bruge DbPoweramp (http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm) - både det (og Cdex i øvrigt) er ganske simple at bruge.....

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 18:20

Har hentet, kan du så ikke fortælle hvordan man bruger det?? har prøvet...gik ikke så godt..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 18:22

Er det købt og downloadet musik med DRM, er der ingen af de muligheder der har været nævnt indtil nu, der dur

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 18:25

O.v.n.
Jeg har 10 og så har jeg musikken er lagt ind som wma-filer, hvordan ændre jeg så til mp3 og brænder ned på cd??

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 18:36

Gambrinus.

Jeg har Nero 6...

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-06 18:43

Her er et rigtig godt og gratis program som kan converter til utrolig mange formater bla.

Mp3 to Ogg, Mp3 to Wma, Mp3 to AAC, Mp3 to Wav

WAV to Mp3, Wav to Ogg, Wav to AAC, Wav to Wma

Wma to Mp3, Wma to Ogg, Wma to AAC, Wma to Wav

Ogg to Mp3, Ogg to Wma, Ogg to AAC, Ogg to Wav

AAC to Mp3, AAC to Wma, AAC to Ogg, AAC to Wav

http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-Convertors/Free-Mp3-Wma-Converter.shtml

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 03-09-06 18:44

Hvis du bare skal brænde en cd, kan du sagtens gøre det med vma-filer gennem Media Player. Bare vælg funktionen "brænd" og føj de ønskede filer til playlisten til venstre. Herefter isætter du en blank cd og trykker på "start brænding" knappen....Såre simpelt...hvis det "bare" er det, du vil.... Men måske forstår jeg ikke dit spørgsmål helt.

Vil du have lavet dine wma-filer om til mp3 ? (I så fald hvorfor?)
Vil du bare have brændt dine wma-flier ud på cd ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 18:48

Du åbner din MediaPlayer 10, klikker på Funktioner, går ned og klikker på Indstillinger, der vælger du fanebladet Kopier musik, nede midt i vinduet står der med lille skrift Indstillinger for kopiering og nedenunder Format i linien derunder står der sikkert Windows Media lyd, der er en lille pil til højre i linien, klik på den og vælg MP3, skyderen nederst kan det anbefales af sætte til Bedste kvalitet, hvert fald ikke under 128 kbps, klikker Anvend og Ok, så er afspilleren sat til at gemme i MP3 format

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-06 18:50

Jeg har lykkelig glemt det meste af Nero 6.
Sorry
Men Nero 6 burde også kunne klare det.
Jeg er lidt (meget) imod at installerer diverse småprogrammer til dit og dat,
når man allerede har programmer, der kan det, man ønsker.
Hvis alt andet glipper, må man ty til manualen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 18:53

Rigtig Kazistuta, er det en lyd cd der skal brændes, er det bare at brænde fra wma filerne, når der kun er ca. 10 kan de sagtens være på en skive

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 03-09-06 19:12

o.v.n.> Hehe, 10 stk. er måske at underdrive lidt...afhængigt af sangenes længde kan der vel være op til 25 numre på en standard 74 minutters lyd-cd...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 19:22

Du skal afspille numrene i din MediaPlayer og i Filer vælge Gem som, for at gemme i MP3 format, som du lige har indstillet til du finder de nye Mp3 numre i mappen Musik
Men du skal brænde DATA filer for at numrene ligger som MP3 på CDen, derfor skal du bruge Nero til at brænde, husk at brænde en DATA cd, der kan være ca. 180 numre af 3-5 minutter på 1 cd
Spise tid jeg er tilbage om en halv time

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 19:31

o.v.n.

Jeg tror næsten jeg er med...

Jeg har indstillet til mp3. Det vil sige at når jeg smækker en cd i skuffen og gemmer dem i mediaplayer så laver den dem om til mp3??
Nu har jeg så min lille datters 15 cdér liggende inden jeg har lavet om. Dem vil jeg så have på en cd, som mp3 (Nu ligger de som wma) så jeg kan fører dem over på hendes mp3-afspiller senere. Jeg bruger Nero normalt til at brænde i. Hva´så...er sgu nok lidt fatsvag, men jeg er snart helt gråhåret...

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 03-09-06 19:47

Det letteste, når det "kun" drejer sig om 15 cd'er, er at konvertere dem igen, denne gang bare i mp3-format. Så kan du bagefter lave de 3 mp3-cd'er, det vel kræver...

Ellers skal du altså bruge et af de nævnte programmer og konvertere - prøv evt. det nye, populære (og gratis!) program Switch - har ikke selv oprøvet det, men har kun hørt godt om det: http://www.download.com/Switch/3640-2140_4-10430342.html?tag=tab_ur

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 19:54

Du behøver ikke hente nye programmer for omdanne dine wma filer til mp3, afspil dem med MediaPlayer og klik på Filer og Gem som, så bliver den afspillede musik gemt som mp3

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 20:18

Forstår ikke...

Jeg har en mappe liggende inde i dokumenter med wma- filer. Disse filer skal laves om til mp3??

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 20:23

Jeg har nu lagt en cd i skuffen, og den kan nu godt gemme i mp3. Så langt så godt... Men så er der dem som ligger på pcéren i forvejen???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 20:25

Dobbet klik på en af dine wma filer, nu åbner MediaPlayer og spiller filen, du klikker på Filer går ned og klikker på Gem som, nu bliver filen du spiller gemt som mp3

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 20:34

Det gør den altså ikke.....Ellers ved jeg ikke hvor? Har prøvet at gemme i ny mappe det hjalp heller ikke...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 20:41

Det gør den altså hos mig, er der ikke 2 filer med samme navn, den ene wma og den anden mp3 ? Prøv at klikke på Funktiomer og Indstillinger igen, og vælg fanebladet Kopier musik, klik på Skift ude til højre ved Kopier musik til denne placering, der vælger du den nye mappe du har oprettet, nu skulle du gerne kunne finde datterens musik som mp3

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 20:59

Det vil ikke...har været inde og oprette en ny mappe som er tom...Derefter har jeg åbnet en gl. mappe og åbnet et musiknr.(wma) og gået i funktioner og gem som. Den bliver ved at gemme som wma...Har været inde i funtioner og skift som du skrev... og føjet ny mappe som den skal gemme i.....mmmm....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 21:00

Ellers må du i gang med CDex: http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=842 den er nem at finde ud af, er gratis, på dansk og kan omdanne/konvertere wma filer på computeren, vil du prøve CDex ? Du skal nok få at vide hvordan den bruges, bare spørg

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 21:06

Har hentet, hvad gør jeg???har slf. inst. ha ha...

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 03-09-06 21:10

Hvotfor bruger du ikke bare det program jeg forslog,det er så nem at bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 21:12

Øhh Cdex kan ikke håndtere wma kun waw

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 21:15

Prøv jangchr´s forslag, den ser fornuftig ud

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 21:21

Nå, prøver lige at hente hvad jangchr forslog...øjeblik..

Godkendelse af svar
Fra : hightowernr1

Dato : 03-09-06 21:42

Tak for svaret jangchr. Øhhh, skulle nok bare være startet der.... Men det virker...så fik jeg også indstillet mediaplayer, så den gemmer mine cd i mp3-filer, så tak til o.v.n. også...
Og hvad har jeg så lært?? jo at en wma-fil og mp3-fil faktisk fylder lige meget...ha ha... næsten for morsomt.... Tusind tak for hjælpen...Godnat og tak for idag...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 22:00

Så mangler du kun at klikke på accepter svar, som står nederst til højre i jangchr´s indlæg, for at han får pointene og spørgsmålet lukkes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-06 22:02

Og det havde du så gjort mens jeg skrev