/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
POLO 1983
Fra : futze
Vist : 2313 gange
21 point
Dato : 03-09-06 10:14

Hvad kan problemet være når motoren går i stå i tomgang selvom den er varm.
Må holdes i gang af man . choker.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-06 10:31

Jeg har sjovt nok lige rodet med så'rn en dyt.
(El-systemet)
Der sidder et relæ ved siden af sikringsboksen.
Hvad det trækker aner jeg ikke. Det må være en eller anden ventil eller et spjæld.
Hvis det ikke er i, laver den nøjagtig det nummer du beskriver.
Så check i første omgang sikringerne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-06 16:09

På de årgange VW motorer var det almindeligt med en elektrisk"magnetventil" bygget på karburatoren . Når man slukkede for strømmen agbrd den for benzin til tomgangsdysen, så kunne man ikke få eftertænding.
magnetventilen holder ikke evigt, og så kan den ikke gå tomgang mere.

Det kan også være skidt i tomgangsdyse, for lav benzinstand i karburator eller så meget andet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-06 16:15

Aha.......
Det skal jeg ud og blære mig med, hos ham jeg lavede den Polo for.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Jonn87

Modtaget 10 point
Dato : 12-09-06 17:29

Du kan kontrollere magnetventilens åbne/lukkefunktion let..
Sæt tænding på og magnetventilen klikker øjeblikkeligt.. få evt. en til at stikke hovedet til karburatoren og lyt om kliklyden lyder når tænding tilsluttes.. ellers kan den let skrues af med en pappegøjetang og kontrolleres med +/- til batteri..

Godkendelse af svar
Fra : futze

Dato : 12-09-06 17:48

Tak for svaret Jonn87.

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 12-09-06 17:54

Det var da så lidt