/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
78'er
Fra : BertelBrander
Vist : 835 gange
100 point
Dato : 02-09-06 20:39

Familien har i mange år haft et køkkenur, der i al sin enkelthed var lavet af en 78'er og et simpelt elektronisk urværk med rødmalede visere.

Det har vi ikke mere. Det skyldes et uheld der inkluderede et stk flue, en fluesmækker og undertegnede, hvorunder uret kom ud på sin første rejse i årevis. Ved afslutningen på rejsen, der var mindre end 2 meter, i mødet med underlaget, gik urskiven itu.

Og det er jo ikke så godt. Nu går familen af gammel vane og vender blikke mod en tom væg i et forsøg på at blive orienteret om hvad klokken er.

Så for at sikre husfreden er jeg nødt til at få uret op & hænge igen, og derforskal jeg bruge en:
78'er af mærket "His Masters Voice" (den med hunden) med rød label i god stand. Det er for så vidt ligegyldigt hvilken type musik der er på pladen, den skal ikke afspilles.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffen en sådan, helst i nærheden af min bopæl i nærheden af Ålborg.
Hvis der er nogen der ligger inde med en, er jeg også villig til at betale et mindre beløb + porto for den.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-09-06 20:58

Prøv en forretning med brugte og antikke ting eller måske et loppemarked.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-09-06 21:14

Evt. Bogshoppen
Bagagerums/loppemarkeder

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-09-06 22:57

Jeg har en kasse med 40-50 gamle 78'ere til at stå, men jeg har altså ikke mulighed for at tjekke om der er det du mangler, før i morgen.

Men så kigger jeg efter og vender tilbage og ser om du har fundet ud af andet i mellemtiden.

mvh dova

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-09-06 23:19

Dova, du må meget gerne kikke.

Fruen i huset har været i nogle af egnens brugtvare butikker, uden at se så meget som hylsteret af en vinyl skive.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-06 23:49

Prøv QXL

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-06 23:53

Kig ind hos Pilegårds antikvariat.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-06 23:59
Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-06 01:23

78 ere er ikke af vinyl, Det er kun den nyere teknologi.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-09-06 01:36

Pilegård må prøves, jeg tror dog ikke at de har 78'ere

Jeg troede at de nyere 78'ere var lavet af vinyl.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-06 08:09

Det sker at der følger 78-ere med når pilegård får et læs fra dødsbo o.l.
De ryger for det meste ud i containeren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-06 19:19

Hej igen

Jeg har et billede, så du kan tjekke det også er den rigtige:

http://peecee.dk/?id=1769

Jeg har flere eksemplarer, så hvis det er med den label, finder jeg et fint eksemplar uden ridser.

Så må du sende en mail med en adresse jeg skal sende den til.

Min mail kan du se på allernederste linie hvis du klikker ind på mit brugernavn.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-09-06 00:34

78'ere er lakplader

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-09-06 01:02
Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-06 13:43

78er er på vej til dig

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-06 14:26

Hvis du nu skal afspille den og ikke liiiigggee har en gammel grammofon, der kan klare 78 plader.
Så tager du bare to pladespillere og sætter den ene oven på den anden.
Du skal så lave en pickuparm der gør fra dn nederste pladespiller til den øverste.
Den ene pladespiller sætter du så til 33 omd/min og den anden til 45 omd/min.
33 + 45 = 78 !
G

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-06 14:31

Hvis du nu skal afspille den og ikke liiiigggee har en gammel grammofon, der kan klare 78 plader.
Så tager du bare to pladespillere og sætter den ene oven på den anden.
Du skal så lave en pickuparm, der går fra den nederste pladespiller til den øverste.
Den ene pladespiller sætter du så til 33 omd/min og den anden til 45 omd/min.
33 + 45 = 78 !
GENIALT! Ik' ?
Gambrinus
Jeg så konstruktionen i et gammelt elektronikblad (April nummeret)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-09-06 14:32

Hov !
Hvordan gik det til ?
Gambrinus