/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Udlands-telefoni og internet
Fra : Avant85
Vist : 739 gange
300 point
Dato : 02-09-06 00:37

Er der nogen med erfaring i billig/gratis udlandstelefoni, direkte eller over internettet. ?

Findes der kombinationer, der omfatter fri telefoni og internet, som også dækker udlandet. ?

De kombinations-tilbud med internet og fri telefoni, som jeg har fundet, er telefonien kun til fastnet i Danmark.

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 02-09-06 00:50

http://www.google.dk/search?hl=da&q=skype+telefoni&meta=

her er et link fra skype, hvor der står - hele verden kan snakke gratis -

Jeg kender det ikke selv, men har talt med en der fortæller, at hun snakker meget sammen med familien i Italien,

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 02-09-06 00:51

Har du prøvet SKYPE? Fungeretr over nettet og har en god kvalitet. Det koster typisk 12 øre i minuttet. Hvis du vil have det HELT gratis kan både du og brugeren bruge SJYPE, så er det nemlig gratis, eller hvad med MSN?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-06 05:11

Jeg har kørt med Redspot i et par år og er meget tilfreds med det.
Se :
www.redspot.dk
Gambrinus

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-09-06 08:28

http://www.webcalldirect.com/en/index.php
jeg syntes at dette er et af de bedste, koster lidt at ringe op, ellers gratis over det meste

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-09-06 09:09

Jeg vil blot supplere de andre.

Jeg har igennem noget tid benyttet skype til at ringe hjem fra sverige til venner og bekendte. Det har virket upåklageligt og prisen har bestemt været overkommelig 6 øre/min.

Der er dog nogle vigtige ting der kan være gode at vide i den sammenhæng.

1. Hvis man ikke benytter skype i en måned så nulstiller skype din konto. Dvs. havde du f.eks 80 kroner stående på din konto og du ikke har benyttet skype i en måned, så snupper skype pengene uden du kan gøre noget. Dette er en del af den aftale man laver med dem.

2. For at skype skal fungere nogenlunde tilfredsstillende skal du sikre dig at der er en rimelig båndbredde derfra hvor du ringer. Dvs. hvis det er fra hotel ell lign. så vær opmærksom på at i de tidsrum hvor mange forventes at benytte internettet, der vil din skype samtale ikke være perfekt, men måske ligefrem falde ud med jævne mellemrum. Vælg derfor altid, om muligt, at tale på tidspunkter hvor der ikke er så mange andre der benytter internettet.

Punkt 2 må gælde for alle typer af internet telefoni

håber det var en hjælp

mvh Srhansen
ô¿ô

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 02-09-06 11:46

Tak for svaret Nordsted1.

Og også mange tak til de efterfølgende indlæg

Hilsen Avant85

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-06 13:21

Selv tak