/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pølsehorn
Fra : rwo
Vist : 5623 gange
50 point
Dato : 01-09-06 09:36

Jeg mangler en god opskrift på pølsehorn. Dem kan man jo finde masser af på nettet, men jeg vil helst lave en, som der er erfaringer med.

Det er helt ok med et link

Kommentar
Fra : Dumbo2

Dato : 01-09-06 09:45

Hej.

Denne bruger jeg selv og de bliver meget lækker. Den er fra hjerteforeningen.
Hilsen Dumbo2

Pølsehorn
20 stk.

6 dl lunkent vand
50 g gær
2 tsk salt
200 g grahamsmel
1 spsk rapsolie
ca. 750 g hvedemel
7 wienerpølser eller 20 miniwienerpølser (18 g pr. stk).

Opløs gæren i vandet. Tilsæt de øvrige ingredienser og hold lidt mel tilbage. Rør dejen sammen. Ælt dejen godt med resten af melet og lad den hæve tildækket 1/2 - 1 time. Slå dejen ned, ælt den godt igennem og del den i 20 stk. Skær wienerpølserne i tre lige store stykker eller brug miniwienerpølser.

Form dejstykkerne til boller rundt om pølsestykket. Efterhæver i ca. 30 min. Pensles evt. med sammenpisket æg. Bag dem midt i ovnen ved 220 grader i 15 – 20 min.

Energi pr. stk:
1000 kJ (230 kcal) fordelt på:
protein 13 %
kulhydrat 65 %
fedt 22 % (6 g)

Hvis du vil tabe dig, er din portion:
1 pølsehorn som mellemmåltid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 09:47

http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=226 har brugt denne grundopskrift adskillige gange - men har brugt fyld udover pølse - bla tomat,løg,rester af stegte grøntsager - for eks aubergine o.lign - ved ikke hvorfor men ketchup eller tomatpure synes at være nødvendigt - kun fantasien sætter grænser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 09:47

ps - bacon i hornet giver en afsindig god smag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-09-06 10:44

Franskbrødsdej
Pølser
Sød fransk sennep til at smøre mellem pølse og dej.

Mååms

Hanne

Accepteret svar
Fra : Mokof

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-06 10:48

Jeg bruger denne som er fra alletider kogebog http://www.dk-kogebogen.dk/kogebogen-kok.gif hvor den har fået karakteren 9,5 ud af 10 og der er 104 der har stemt

Ingredienser: 50 g gær
3 dl mælk
100 g olie
1 tsk salt
1 tsk sukker
500 g hvedemel
helst winerpølser 8stk

Gæren udrøres i lillefinger varmt mælk. tilsæt sukker, salt og olieog til sidst mel. Æltes godt, helst i 5-7 minutter, derfor er det godt med en køkkenmaskine. Hæver et lunt sted med et klæde over i ca 45 minutter.

Slå dejen ned og del den i 2. Rul hver klump ud til cirkler og del i 8 trekanter. Smør evt. ketchup eller sennep.

Skær pølserne midt over og rul en halv i hver. Lægges på en bageplade og efterhæver ca 20 minutter.

Bages i ca 15 minutter ved 200 grader C

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 01-09-06 11:55

miritdk, er det ikke irriterende at have bacon i hornet.

Jes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 12:02

pabloj for hulan (((censur på pabloj fremover tak ))))

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-09-06 12:02

Adddr - bacon i hornet - synd for bacon'en

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 12:06

pludselig synes jeg nu heller ikke bacon er lige det jeg skal tænke på idag

synd for mig da hahahahahahaha

(må man skrive knyt sylten moster ?)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-09-06 14:30

Ja da, miritdk - bare ikke til mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 14:35

æuw - nå så lader jeg være

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 01-09-06 16:42

Her er en hurtig og nem dej til dine pølsehorn.

50 g. gær
2 dl. vand
1 tsk salt
1 tsk sukker
2 spsk. olie
hvedemel- indtil dejen er "rigtig"

Når dejen er færdig laver du pølsehornene, sætter dem på en bageplade i 20 min. til hævning.
Derefter i ovenen i ca. 15-20 minutter..

dejen kan bruges til alletiders boller, flütes ( og krydder flütes)
Du kan komme rosiner i dejen, krydderier, kerner, ja... alt kan kommes deri, alt efter behov...
God og nem opskrift...

Hilsen Chrispigen

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 01-09-06 16:43

Hov... ovnen skal stå på 200 grader...

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 02-09-06 20:10

Tak for svaret Mokof. Nums for nogle lækre pølsehorn!