/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra DVD til computer
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 28-08-06 20:12

Er det muligt, at overføre en optagelse fra fjernsynet på en DVD-skiven til computeren, så man f.eks. kan sende optagelsen i en email?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-06 20:37

Både ja og nej!
Du kan f.eks optage en film via et TVkort på din harddisk og så lave en DVD ud af det, men det fylder jo temmeligt meget (vi snakker Gb her), og da det er de færreste der har en emailbox på over 10 Mb, vil du sandsynligvis få en fejlmeddelelse hvis du forsøger at vedhæfte en fil på over 10 mb (eller modtageren vil opleve at hans mailbox er fyldt).

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-06 20:40

Ja det skulle der ikke være noget i vejen for. Men tænk på, hvor meget denne fil kommer til at fylde, og hvor store filer / postkasseplads modtageren kan modtage!

Men så er der andre muligheder for at up-loade filen til en filserver, hvorfra så modtageren kan hente den, når de har lyst.

Fx: http://www.4shared.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-06 20:41

Eller snakker du om at du har en DVD optager tilsluttet fjernsynet? Og du gerne vil sende den via email?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 28-08-06 20:41

Du kan også vælge at sende skiven med posten-

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-08-06 20:42

Hvordan piller man optagelsen ud af DVD-skiven og videre derfra?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-08-06 20:43

Ja tedd, en DVD-optager tilsluttet fjernsynet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-06 20:43

Ja det koster under en tier med post! Hvis du har forbrugsafregnet internet eller en langsom forbindelse vil jeg tro det koster langt mere i forbrug og/eller elektricitet!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-06 03:16

Hvis DVD en er egen optagelse uden copyrigt problemer, kan du jo bare sende filerne, som er på dvd-en. Det kræver selvfølgelig at både sender og modtager har de nødvendige resourcer. Det er der ikke mange som har.

Ud over et dvd drev i computeren, skal man have en hæftig internetforbindelse og mailkonto, hvis optagelsen er mere end ca 1 minut.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 29-08-06 06:39

Tak for svaret transor.