/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken GPS/Navigation?
Fra : Perege
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 27-08-06 21:54

Hej alle.

Ved ikke om det er i den rette kategori jeg skriver, men prøver.

Overvejer at anskaffe mig gps/navigation.

Skal mest bruges herhjemme i gode gamle Danmark, da min stedsans er ad h.... til

Hvad vil I foreslå? Mærke og model?

Vil ofre max. 4000 kr.

Har selv set på:

Garmin Nüvi 300      http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=169089

TomTom 700      http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150906

MIO C710      http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=206198

Eller har I andre forslag?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 27-08-06 22:01

har brugt både garmin og tomtom dagligt
garmin vil jeg stærkt fraråde , den er ikke pengene værd , holder slet ikke hvad de lover , og du bliver behandlet utroligt dårligt , hvis du skal have lavet noget på garantien
tomtom har jeg været rigtig godt tilfreds med , den mest presise og har kørt helt uden problemer
mio kender jeg ikke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-08-06 22:14

Omvendt her.Har brugt forskellig Garmin enheder igennem de sidste mange år.

Fik også - problemfrit - lavet nogen under garantien på en af dem, ellers har der aldrig været noget, der er gået i stykker, eller ikke har virket.

Prøvede også TomTom da den kom frem til PDA for nogle år siden, men er nu tilbage på Garmin med en Nüvi 360.

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 27-08-06 22:28

nu må du ikke sammenligne navigation på en PDA og en alm gps
mange af de PDA kommer i konfligt med navigationen og det styresystem de køre med , så de bliver ustabile

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-06 22:36

Vi har en Mio, før vi endelig besluttede os, var vi i flere forretninger for at vist og afprøvet mm, vi besluttede os endeligt efter vi havde læst på dette link på side 9 kan du se resultaterne

http://www.taenk.dk/upl/docs/newpdfd/008-011-6206web.pdf#search=%22t%C3%A6nk%20og%20test%2Bgps%22

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-06 00:08

Jeg har en Garmin Nüvi 360, som jeg er meget tilfreds med.
Hvis du vælger Garmin bør du overveje at ofre lidt ekstra og købe Nüvi 310 i stedet, på grund af at den har Bluetooth indbygget.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-08-06 01:28

Hej Perege.

Vi har en Mio 269 og jeg kan kun sige godt om den!
Den er blevet helt uundværlig her hos os

Et ex. : Vi skulle besøge sønnen i Frankrig og kørte glade af sted...da vi var nede ca. omkring Kassel i Tyskland var jeg ved at gå ud af mit gode skind - jeg opdagede at jeg totalt havde glemt at tage landkort med Mig, som nærmest altid plejer at have en hel bærepose med, fyldt med kort. Vi havde netop anskaffet os GPS'en og MIN tiltro til den kunne ligge et meget lille sted - min mand var helt rolig ved situationen. Vi havde aldrig været i Versailles v. Paris i bil før, så jeg var meget nervøs.

Vi fulgte den gode Frk. Mio's (GPS'ens kælenavn) instrukser og min jubel kendte inden grænser da vi pludselig så vores dreng stå på et gadehjørne og vinke
Adressen var Rue de L'Orangerie, en gade i Versailles og dette var første gang, nogensinde, vi var der - det var til gengæld ikke sidste.

Mio er bare fantastisk! Når du skal bruge den i Danmark, så vil jeg mene at Mio 68 er tilstrækkelig, den er så en smule billigere.

Held og lykke med dit valg, uanset hvilket mærke du vælger!
Og god fornøjelse med din kommende GPS

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 28-08-06 06:13

Det er med navigationssystemer som med kvinder.
De har deres helt egen logik, og man må lære at kende og acceptere dem.
Når det så er sket, er netop ens egen det bedste, man kan få, skønt man skeler lidt til andre.

Jeg mener, man bliver tilfreds med det, man anskaffer, men der er forskel i muligheder for "setup", og der er stor forskel på, hvor let systemerne er at betjene.

Jeg har selv en PDA (Fyjitsu-Siemens) med X-road 3. Den fungerer rigtig godt, og jeg har den glæde, at jeg altid kommer før frem end min kollega, der har et fuldt professionelt anlæ i 10.000 krs klassen, fordi hans vej til målet bliver noget længere.

Hen til forhandleren igen og se på, hvor let det er at finde rundt i menuerne, og vælg så et system, der bruger Teleatlas.
VH
Leif

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-08-06 07:37

Jeg havde først en Garmin 510 - utrolig let at betjene, tydelig skærm osv. Desværre gav den ofte forkerte meldinger og adresserne var slet ikke opdaterede, men man kunne skrive ind til deres support og så en gang om året opdatere formelst 75$ - det lignede optrækkeri. Jeg gav 3.800 kr. for den, men El-giganten tog den retur.
Jeg har i stedet købt en MIO 510. til kun 2.500 kr. ( over nettet). Ud over at den har bluetoot, (billedprogram, MP3 afspiller har jeg ikke brug for, men det er med, mangler den trc som er på 710, men som kan købes seperst for ca. 550 kr. til 510.
MIO er pga. de mange flere faciliteter den har, advarsel mod fotofælder, kan advare ved hadstighedsoverskridning mm. noget mere kompliceret pga. de mange muligheder. MIO har indlagt 60 sider interessepunkter - som passer, Garmins harved ikke så mange - som passede.
Jeg kan helt klart ud fra min erfaring anbefale MIO forskellen - ud over prisen på 510 og 710 er alene trc med på 710. Deres support er også suveren. Brugsanvisningen til MIO er knap så god som Garmins, men Garmins har jo heller ikke ret meget at skrive om.

***** til MIO og *** til Garmin.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-08-06 10:44

Jeg glemte at skrive, at garmin navigerer efter 12 sat. hvor MIO har hele 20 sat. Det giver en meget præcis navigering på MIO.

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 28-08-06 19:09

Tak for svaret Paulus1.
Har i samråd med vores edb-mand på arbejde, besluttet mig for Garmin Nüvi 300.
Håber det er en god beslutning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-06 19:16

Det vil jeg da også håbe for dig, for du har jo valgt netop det mærke, som flest har frarådet dig