/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-brænder
Fra : Asrock
Vist : 1559 gange
100 point
Dato : 26-08-06 20:21

Jeg har en LITE-ON DVDRW SHW-1635S SCSI CdRom Device i min computer, men jeg har det problem, at den vil ikke brænde DVD-skiver, hverken + eller -. Hvis jeg vil brænde en image af en ISO fil, så går den i gang og inden den har lavet indløb stopper den og melder fejl: SCSI-kommando afbrudt. Skal jeg bare lægge billeder over på en DVD så slår brændings-processen også fejl.
Begge disse brændingsmetoder kan jeg godt gøre på en CD.
Bruger NERO 6.3

Accepteret svar
Fra : goldbeckholst

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-06 23:58

Hej hej
Jeg har haft problemer magen til. Mit problem var at de skiver jeg købte var med ny software, og derfor ikke kunne læses af den "gamle software" der lå i min brænder....det samme med min Nero-version.
Efter jeg har fået opdateret min software til Nero og min firmware i min brænder, har der ikke været nogen problemer.
Nero opdateres på Nero's hjemmeside, og firmware på Lite-on's.

Held og lykke.
...Det tog lidt inden jeg fandt rundt på deres hjemmesider, men det lykkedes til sidst.

Pøj pøj
Mvh
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-08-06 00:36

Du husker vel, at der skal vælges, om du vil brænde en CD eller en DVD, før du går i gang. Ik' ?
Så vidt jeg husker, skal det vælges øverst til højre.
(Jeg er gået over til Nero 7 og humommelsen er jo ikke så god mere).
Gambrinus

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 27-08-06 11:47

Nu har jeg både opdateret Nero og firmware, men lige lidt hjælper det.
Her er hvad den skriver:
11:18:17 Fil-caching påbegyndt
11:18:18 Fil-caching udført
11:18:18 Brændingsproces påbegyndt ved 16x
11:18:49 Drev ikke klar
Drevnavn
11:18:52 Drev ikke klar
Drevnavn
11:18:52 Kunne ikke udføre slutning af Disc-At-Once
11:18:53 Brændingsproces slog fejl ved 16x

Har også prøvet at brænde med Alcohol120, og det er samme problem med det program.
Har prøvet en anden brænder LiteOn 1673 men den vil heller ikke.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 27-08-06 12:35

Jeg har lige sat 1673 tilbage i den PC jeg lånte den fra, men jeg har aldrig brændt DVD på den PC, da den tilhører min søn på 8 år. Jeg lagde Nero 6.0 ind og der var ingen problemer med at brænde DVD, så det må være et eller andet med min PC, som gør jeg ikke kan brænde DVD.
Jeg kører med dette bundkort http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/specification.asp?pro_id=69 og en sata harddisk, et DVD-drev, en DVD-brænder, 9800Pro grafik og 512 MB Dual Pc400 ram.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 29-08-06 22:03

Jeg har selv løst problemet og burde så også have pointnene
Nå, men jeg prøvede alt muligt uden det hjalp noget, så på et tidspunkt prøvede jeg at tage stikkene ud af mit DVD-ROM drev, og så kunne jeg brænde DVDer, så det har altså været mit gamle DVD-drev, som har konfliktet med min DVD-brænder.
Da jeg ikke kan få pointnene selv, og skal lukke denne tråd, vil jeg lade dem tilfalde "goldbeckholst" for det mest sandsynlige svar på mit spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 29-08-06 22:04

Tak for svaret goldbeckholst.

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 29-08-06 22:39

Tak for det.

....er glad for at du har fået din brænder til at virke ok.

Goldbeckholst