/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til TV-tuner
Fra : bassenborg
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 26-08-06 18:21

Har anskaffet mig en TV-Tuner ( hauppauge WinTV-PVR-150MCE).
Har også installeret alt det der bliver foreslået inde på hauppauge's hjemmeside, da der ikke fulgte drivercd med.
Men...TV signalet på de forskellige kanaler er mildest talt elendigt, sne sne og atter sne.
Jeg har TDC kabel TV, og har sat et almindeligt antennekabel i væggen og ind i TV-Tuneren, altså på samme måde som mit almindelige TV er forbundet.
Jeg har XP MCE som styresystem.

Hvordan får jeg signalet til at blive bedre/optimalt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-06 18:34

Er du sikker på ALLE dine vægstik er gearet til Kabeltv. ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-06 18:42

Der er flere muligheder

Der er ikke tv antennesignal fra den dåse du bruger, fordi du sætter i radiostikket, eller kabel er defekt.

Du har ikke indstillet tuneren til det rigtige system. Det skal være PAL B/G.

Tuneren er defekt eller kun til det amerikanske system.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 26-08-06 19:45

Det er sat i det rigtige stik.
Tuneren er til europæisk system (PAL).
Jeg har ikke lige fundet et sted hvor jeg kan indstille om det skal være NTSC eller PAL.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-08-06 01:45

Selv indenfor PAL systemet er der flere variationer. Det skal være B/G

Accepteret svar
Fra : bog

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-06 12:39

bassenborg:
Som de andre skriver bruger vi pal b/g her i dk

når du bruger mce går jeg ud fra du bruger mce til kortet

Men hvordan ser det ud med kabeltræk antal meter
hvordan er det med et alm tv i antenne stikket

Skal du have super billede er det digital modtagelse du skal gå efter

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:23

Tak for svaret bog. Du kom tættest på. Kvalitetskabler var løsningen