/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scanner acer 610ST, twain problemmer
Fra : getjet
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 25-12-02 16:41

Har en fin gammel scanner 'Acer 610ST' (SCSI)(VUEGO Scan), og jeg kan sku ikke få den til at virke under XP?? Alle kabler er gået efter mange gange, Twain installeret mange gange (altså sidste nye driver og jeg skal gi' dig), What det fanen to do? Det der sker er at flg. txt kommer op:
TWAIN error T009
Error open TWAIN data source (T015) unable to find the TWAIN source manager (TWAIN.DLL). Please copy the TWAIN.DLL fill from your source disk to your windows folder (T039).

Det er gjort 'mange gange'.

Er der nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-12-02 16:51

har du opgraderet fra et andet windows

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 25-12-02 16:58

jeg manglede vist lige og sige at det var XP vindue jeg er/har gang i!! og til XOU, ja min scanner fungerede helt fint under win98.. og ja jeg har opgraderet og reinstalleret det hele efterfølgende på/i XP'en. altså ny installeret og opgraderet TWAIN (mirascan 3.42)
mvh
gert

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-12-02 17:02
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 20:15

getjet wrote:
> Har en fin gammel scanner 'Acer 610ST' (SCSI)(VUEGO Scan), og jeg kan
> sku ikke få den til at virke under XP??
>
Har du de rigtige drivere til WinXp?

mvh
Henning

Kommentar
Fra : getjet

Dato : 27-12-02 12:09

"Henning Præstegaard" skrev d. 26-12-02 20:15 dette indlæg :
> getjet wrote:
> > Har en fin gammel scanner 'Acer 610ST' (SCSI)(VUEGO Scan), og jeg kan
> > sku ikke få den til at virke under XP??
> >
> Har du de rigtige drivere til WinXp?
JAHHH!! mirasacn 3.42?? eller menner du at der skal en anden driver til??
>
> mvh
> Henning
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-02 22:53

getjet wrote:
>> Har du de rigtige drivere til WinXp?
> JAHHH!! mirasacn 3.42?? eller menner du at der skal en anden driver
> til??
>
Det ved jeg ikke, men WinXp er hysterisk med drivere. Nogle gange kan
men være heldig med drivere til W2k, men oftest med protest fra WinXp's side

Hvad siger de produktientens hjemmeside?

mvh
Henning

Godkendelse af svar
Fra : getjet

Dato : 04-01-03 12:10

Tak for svaret Henning Præstegaard.
Det har endnu ikke løst mit problem, men jeg værdsætter dit forsøg på at hjælpe og acceptere på basis af din indsats. har ikke kun finde den driver du beskriver som W2k?+ kan du evt. sende et link til mig (getjet@klarupnet.dk)

tak
Gert

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-01-03 12:54

Hej Gert,

har du prøvet denne her MIRA340S.zip fra denne side... -->
http://www.windowsxp-drivers.com/drivers/42/42176.htm
den siges at sku' virke til WinXP...

det er gratis at registrere sig derinde... ellers ka' man ikke downloade den... den fylder ca. 4 Mb så hvis det sku' drille og du ikke ka' downloade den, og din mail ka' klare 4 Mb ka' jeg da sende den...

udover det ka' det også være andet der driller... muligvis noget med ASPI men jeg er ikke sikker... hvis det er tilfældet ka' du på denne side se hvordan du ka' installere ASPI hvis du ikke har det installeret på din WinXP... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/
som regel er ASPI mest forbundet med CD-rom brænder... men scannere og andre devices der også benytter sig at SCSI kommandoer ka' også titi ha' brug for det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-01-03 13:14

Drivers til scanneren findes her, firmaet har skftet navn til Benq.
http://www.benq-eu.com/ServiceAndSupport/Drivers/drivers.cfm?product=155

Erling Jensen
"getjet" <getjet.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dizR9.24684$Hl6.2681649@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Henning Præstegaard.
> Det har endnu ikke løst mit problem, men jeg værdsætter dit forsøg på at
> hjælpe og acceptere på basis af din indsats. har ikke kun finde den
> driver du beskriver som W2k?+ kan du evt. sende et link til mig
> (getjet@klarupnet.dk)
>
> tak
> Gert
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-01-03 13:47

Hej Gert,

jeg vil droppe det link som jeg har sendt mht. WindowsXP-Drivers.com, og så ta' det link som Erling Jensen har sendt... da det ser ud til at være det originele samt mest opdaterede drivers til din scanner...

jeg var ikke klar over at de havde skiftet navn... men siden ser rigtig god ud og de garantere også at driverne sku' virke til WinXP, hvorimod dem fra den anden side siger det muligvis vil virke...

men jeg vil skyde på der sku' være en stor chance for at det nok sku' lykkes hvis du henter driverne fra Erling Jensen's link...

hvis det efter installationen stadigvæk driller så prøv at kigge på det med ASPI... men først bagefter der er jo ikke nogen grund til at gøre for meget ud af det hvis det funker i første hug...

mvh.

Strarup