/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alfa 156
Fra : hrpt
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 21-08-06 17:16

Hejsa

Jeg ville bare lige høre her i forumet , hvad folk mener om en Alfa Romeo 156 ? Jeg har været ude og prøve et par stykker , og havde regnet med at købe en fra årgangene : 1997-2000 afhængig af hvad jeg falder for... Men er der noget bestemt man skal se efter ved denne model. ? Jeg syntes at have hørt noget om toppakningen, eller noget om nogle skæve stempler ? Er der noget om det =?

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-06 17:29

http://www.tobster.dk/InvisionPowerBoard204/index.php?s=cf4b9d6bc8a76d5835ce4f7dfcfebaa7&showforum=15

http://www.alfaklub.dk/

Her er der lidt moralsk opbakning for os enfoldige mennesker, der falder pladask for en Alfa Romeo.
Du skal dog vide, at en RIGTIG Alfa har boxermotor og er mindst 20 år gammel.
Gambrinus
(Alfasud Sprint Veloce 1.5 fra 1883)

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 21-08-06 18:10

Hvis du lige sender mig din mailadresse, f.eks. i et privat indlæg, kan jeg sende dig nogle artikler om brugte 156'ere....

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 21-08-06 23:09

Hej Igen..

Ja jeg havde nu ellers forelsket mig i 156'erens nutidig frække design, som efter min mening stadigvæk holder 100 % :)

Min stedfar som har værksted, og sælger biler, sagde at hvis jeg sku ha' en Alfa (156'er) så sku jeg have to biler, for de var tit i stykker. Og han nævnte bl.a. at de havde problemer med gearkassen...

Så ville bare lige høre om det er min stedfar der er træt af jeg hele tiden vil skifte bil, eller om det havde noget på sig at det ikke var en så driftsikker bil...

= IceCap, jeg har sendt en PM til dig, med min mail... :)

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 21-08-06 23:49

Jeg har sendt dig 4 artikler. Derudover synes jeg tit, at de brugte 156'ere der udbydes til salg, har fået ny motor ved et relativt lavt km-tal, det synes jeg er ret lummert.......

Men jeg håber du kan bruge materialet til noget!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 24-08-06 08:28

Hej

Har aldrig hørt om problemer med gearkassen.
Har selv en herlig 156'er.... Har ikke fortrudt det.

Og de ruster ikke mere end alle andre biler... Det der betyder noget er at den har fået undervognsbehandlimg lige fra starten, og så hvert andet år...
Min er 6 år og der er INTET rust....

@ Gambrinus: Hey! Fedt du linker til min side...
http://www.tobster.dk/Alfa/index.htm

@ hrpt: Inde på min hjemmeside henviser jeg til brugtbils-test af 156'eren. Der er buyers guide mv.
Se her:
http://www.tobster.dk/InvisionPowerBoard204/index.php?showtopic=97
http://www.tobster.dk/InvisionPowerBoard204/index.php?showtopic=79
http://www.tobster.dk/InvisionPowerBoard204/index.php?showtopic=98

Find et velholdt eksemplar, så fortryder du det ikke... Sådan en Alfa skal passes og plejes. Så skal den nok give dig en masse glæde igen.

Hold dig fra de første modeller, da de som alle andre "første-modeller" havde/har diverse børnesygdomme. Mange af dem har dog fået lavet disse på garagtien.
Men vælg én fra 2000 og op...

Gå også ind på www.cuoresportivo.dk - der er flere en 2000 alfa-ejere, og jeg er sikker på at de kan svare dig på alle de spørgsmål du end måtte have.