/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skal jeg???
Fra : casperS
Vist : 808 gange
40 point
Dato : 21-08-06 16:58

Hej jeg har lige set et tilbud i ALDI som starter på Onsdag, normalt ville jeg aldrig købe elektronik sådan et sted, men syntes dette tilbud virker tiltrækkende...
http://www.medion.de/md8811/dk/home.htm
Den står til 3.999,- Og så en 17" fladskærm til 1.299,- plus den eksterne på 320GB til 999,- I alt 6297,-
Ville dette være et godt køb, eller er det noget gøgl? Den skal bruges til at spille alle slags spil, så er mest interesseret i om grafikkortet er godt nok, til at spille de nyrer spil?
Er fladskærmen også pengene værd?
Har ikke meget forstand på den slags, så ville gerne høre folks meninger...
Mvh. CasperS

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-06 17:05

Her er en lille bitte "test" af den :
http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=1226
Hvad vil du med den eksterne harddisk ?
Køb en ekstra intern harddisk og smæk den i.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 21-08-06 17:10

NEJ.....som du selv sagde, du vil aldrig købe elektronik sådan et sted, og det vil jeg heller ikke! Fladskærmen er noget lort, og graffikkortet er indbyget! Det holder jo ikke til månedens spil. Hvis du alligevel har tænkt dig at give 6500, kan du ligesågodt lægge lidt mere i og køb et ægte maskine!
www.EDBPRISER.dk er altid et godt start!!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-06 17:13

Personligt foretrækker jeg selv, at klytte mine elektronhjerner sammen.
Du skal også tænke på, at hvis den går i udu, kommer du snildt til at undvære den 1 måned eller 10.
Men denne kunne jeg da godt finde på at se nærmere på og så ombygge den til mine behov.
Men så skulle jeg vide meget mere om, hvilke dele der sidder i den.
Gambrinus

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 21-08-06 17:28

Tak for de hurtige svar!!!

I testen lyder den jo som en drøm :)
Men lyder ikke til at kunne køre spil optimalt.?!.. (det er det vigtigste for mig)
Og ja den eksterne har jeg jo faktisk ikke noget at bruge til har 2x80GB i forvejen :p
Og skærmen er noget lort???oder was...
Og ja hvis den cracker, ser jeg den nok ikke igen...
Hmm måske skulle jeg vente lidt længere og finde et andet tilbud, eller bare tune min nuværende... (har bare ikke nok forstand på det)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-06 17:30

gambrinus - kig på www.aldi.dk - så ved du det

Kommentar
Fra : JohnHetner

Dato : 21-08-06 17:34

Hej "CasperS"

Altså PC'en i sig selv er jo udemærket, og ja det er et meget tiltrækkende tilbud.

Jeg så selv tilbudsavisen for lidt siden og blev selv lidt: ,.,.,., øh,.,. Nøj!

Men mine forældre har ikke haft så gode erfaringer med Medion.
Deres PC skulle til reperation inde hos Medion 2 gange.
Første gang varede det 1 måned før de fik den tilbage. Anden gang gik der 2 måneder.
De har haft meget bøvl med den, men samtidig er deres også en af de der monstermaskiner som selv jeg misunder, så det er jo ligssom bonussen som dækker over problemet.

Men jeg synes du skal afgøre om du vil købe denne flotte og godt ydende PC, og have risikoen for at få lange reperationer og småproblemer, eller om du vil leve i en verden uden at kunne give den gas foran skærmen.

Bare et lille tip fra en person som mener det godt.

M.V.H John

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-06 17:39

Der står ikke en dyt om hvilke fabrikater Bundkort, DVD-brænder, harddisk, RAM, etc. etc. er.
Og grafik integreret på bundkortet giver mig kraftigt udslet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 21-08-06 17:45

Hvis jeg nu dropper den pc, og bruger de 3.999,- til at tune min egen, så kunne i evt. hjælpe mig med hvad jeg kunne bruge pengene på?... (hvis i gider )
Min nuværende (langsomme) computer:
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz 2.81 GHz, 512 MB RAM
ACPI Multiprocessor PC
Netværkskort: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Skærmkort: NVIDIA GeForce FX 5200
Lydkort: C-Media AC97 Audio Device - min lyd er lige forsvundet efter jeg har smidt det hele i nyt kabinet??????
5 USB porte
CDdrev/brænder
DVDdrev/brænder
Diskette Drev
2 Harddiske (80GB hver)
Sådan cirka....

Kommentar
Fra : JohnHetner

Dato : 21-08-06 17:48

Så synes jeg helt klart at du skal opgradere din egen når du selv har noget godt udstyr.

Det er godt standartudstyr.

Kommentar
Fra : thomasandersen

Dato : 21-08-06 17:54

Jeg vil bare lige indsparke at jeg har et kammerat der også købte en Medion i Aldi for nogle år siden. Den har kørt fuldkommen uden problemer indtil den blev udskiftet.

Hans cdrom drev gik dog i stykker på et tidspunkt, den fik han uden problemer byttet (med et hurtigere).

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-08-06 18:01

den spiller ikke spil, og du kan ikke opgradere den med de nyeste grafikkort da det er en agp port.

Jeg ville måske vente lidt med fladskærmen og købe noget i stil med dem her.
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&sysid=1240

den kan det hele og har 2 g ram.
processoren er god efter min mening, og grafikken kan følge med i enhvert spil.

eller den her.
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=9617&Type=4&ID=1

men tænk over det

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 40 point
Dato : 21-08-06 18:07

Det vil være nemmere at råde dig, hvis du laver en Everest rapport og sender den til mig.
Send et privat indlæg til mig evt. med din e-mail adresse og telefonnummer.
Hvis du altså er interesseret.
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-08-06 22:21

Der er jo nogen mennesker som ikke har råd til at handle i ALDI !

Jeg har selv købt en del produkter der, og har været godt tilfreds. - Naturligvis skal man vide hvad det er man køber.

Men nu er det sådan at MEDION ikke kun er knyttet til ALDI, jeg kan nævne flere forretninger der handler med dette mærke. Så helt så tosset er det nu ikke, for så ville der ikke være så mange andre der ville sælge dette mærke.
------------------------------------------------------
Jeg kender godt de mennesker der sådan kryber uden om, "Ja, jeg køber kun leverpostej til hunden fordi den er så billig!"
BVADER! - Hvornår skal du så have købt en hund?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-06 02:08

Har i så set på Aldi's "Vestfyn" ?
Der står : Tilsat øl !
Gambrinus

Kommentar
Fra : stud-polit

Dato : 22-08-06 08:03

Jeg købte en PC i Aldi i 2002 som jeg var meget tilfreds med. Jeg fik sat ekstra ram i (128 blok - fik den for en bajer ;) ) og skiftet en blæser (100 kr. ). Bortset fra det har den kørt upåklageligt og gør det stadig som en "kone-pc", jeg har selv købt en ny eftersom den begyndte at være lidt for lille.

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 22-08-06 15:58

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-08-06 15:59

hvad fandt du ud af???

Jeg er lidt spændt på det

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 22-08-06 22:00

dayworker24: Dropper det, Gambrinus har været så flink at skrive hvad jeg skal købe til min nuværende computer, så det bliver min super strømsluger...
Tak til alle der har skrevet, see ya...

Mvh. Casper