/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
20" eller 20" widescreen?
Fra : Mussekat
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 18-08-06 09:20

Jeg skal for første gang købe en fladskærm.
Jeg er i tvivl om jeg skal vælge en 20" eller en 20" widescreen.
Hvad er for og imod? Jeg tænker i forhold til internet, tekstbehandling, spil, billedbehandling.

venlig hilsen og på forhånd tak - Frank

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-08-06 09:45

Jeg har en 20" wide og er godt tifreds, opløsningen skal jo også være med 1680x1050
Dejligt at der kan være flere ting på samme tid.
min model er med tv, og diverse videoindgange, der passer det også godt.
http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=52407864

den får også uden tv/video
http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=55985893

Men ellers må det være en smagssag.

Mvh Jørgen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-06 12:58

Pas godt på hvad dukøber.
De fleste TV skærme er ikke gode nok til også at være computerskærm.

Hvis skærmen skal brugessom ren computerskærm, ser jeg ingen grund til at vælge en widescreen.

Husk også at skærmstørrelsen måles diagonalt. Derfor er en 20" widescreen lavere end en normal.
Den er derfor mindre egnet til tekstbehandling, da denviser færre linier,hvis de skal være af samme størrelse.

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 200 point
Dato : 18-08-06 15:42

Kan kun anbefale dig at gå en tur på flatpanels.dk og kigge i deres forum. Evt stille spørgsmålet der.
Gik selv derind da jeg skulle købe fladskærm. Og må indrømme det er en jungle derude. Men med deres hjælp fik jeg det bedste til pengene. (Det var et TV) Men de har forum om computerskærme også.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-08-06 22:13

ja køb endeligt ikke et tv og brug det som den daglige pc'skærm,
detil er opløsning og demed glæde alt for lav.

Mit valg var omvendt, en pcskærm med inbygget tv !

Kommentar
Fra : Mussekat

Dato : 18-08-06 23:09

Nej, nej, det er ikke et tv jeg leder efter, men en skærm til min pc fx ViewSonic VX2025vm

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 07-10-06 22:49

Tak for svaret copycatDK.