/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med at brænde backup filer
Fra : bjarneudenarme
Vist : 383 gange
20 point
Dato : 24-12-02 12:10

halløjsa og god jul.. standard start her i december..

Jeg har et lille problem, med et program jeg hentede på nettet.. Jeg har downloaded et program, som hentes som 2 filer.. en .Bin fil og en .Que fil.. Er det nogle i det ganske land der har en ide om hvilket brænderprogram jeg skal bruge.. Har i forvejen easycd 5 og nero 5.. Det tætteste jeg er kommet på et program som kan brænde "backup" filer er CloneCD4 men det understøtter ikke bin. formatet.. HJÆLP !!!

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 24-12-02 12:18

Åben nero - Klik annulere når den spørger hvad du vil brænde (audio. osv.)
I hovemenuen klikker du fil og "brænd image" så vælger du bare din .cue fil, som skal ligge i samme mappe som .bin filen.

Så kører det bare :)

Mvh Rasmus

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 24-12-02 12:37

"bjarneudenarme" <bjarneudenarme.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ufXN9.13467$Hl6.1475304@news010.worldonline.dk...
> halløjsa og god jul.. standard start her i december..
>
> Jeg har et lille problem, med et program jeg hentede på nettet.. Jeg har
> downloaded et program, som hentes som 2 filer.. en .Bin fil og en .Que
> fil.. Er det nogle i det ganske land der har en ide om hvilket
> brænderprogram jeg skal bruge.. Har i forvejen easycd 5 og nero 5.. Det
> tætteste jeg er kommet på et program som kan brænde "backup" filer er
> CloneCD4 men det understøtter ikke bin. formatet.. HJÆLP !!!
>

Du kan gøre to ting... Enten f.eks. at køre isobuster som udpakker din
Bin.fil eller bruge Nero.
EasyCd kan vist kun klare ISO og dets eget format.
Nero 5 kan vist sagtens klare det. Du går bare ind i Nero (uden Wizard) -
herefter i menuen
Filer - Brænd Billede eller den UK-version: File - Burn Image.. Ellers må du
ind på www.ahead.de og dl nyeste version. 5.5.9.17 kan sagtens, og tidligere
kan også brænde cue/bin
Der åbner sig et nyt vindue og du henviser til din CUE fil hvis indhold
skulle se næsten sådan her ud;

FILE "filnavn.bin" BINARY
TRACK 01 MODE2/2352
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 MODE2/2352
INDEX 01 00:06:00

det vigtige her er den øverste linie hvor henvisningen til filen sker.
Der skal du egentlig bare skrive stien til filen hvis der altså er et eller
andet galt i Cuefilen.. Men hvis Cue filen ligger i samme bib som BIN filen,
så kan du nøjesm med filnavnet.

GOD JUL
Martin S.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-12-02 12:51

Hej Bjarne,

du ka' evt. også benytte et CD-rom drev simulerings program... f.eks. Deamon Tools, det er gratis, og med det ka' du loade dit CD rom billede, herefter ka' du så lave en CD til CD brænding, med det brænder program du har... programmet ka' hentes her... -->
http://www.daemon-tools.org/main.htm
under download sektionen... -->
http://www.daemon-tools.com/daemon_tools.htm
og der findes en online manual her... -->
http://www.daemon-tools.com/daemon.htm

programmet funker på den måde, at efter du har installeret den, vil den funke som et virtuelt CD eller DVD drev... og du ka' så Loade/mounte dit CD-billede, som du vil åbne en hvilken som helst anden fil... og dit CD billede vil så nu blive opfattet som en CD-skive i et CD-rom drev...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 13:10

"bjarneudenarme" <bjarneudenarme.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ufXN9.13467$Hl6.1475304@news010.worldonline.dk...
> halløjsa og god jul.. standard start her i december..
>
> Jeg har et lille problem, med et program jeg hentede på nettet.. Jeg har
> downloaded et program, som hentes som 2 filer.. en .Bin fil og en .Que
> fil.. Er det nogle i det ganske land der har en ide om hvilket
> brænderprogram jeg skal bruge.. Har i forvejen easycd 5 og nero 5.. Det
> tætteste jeg er kommet på et program som kan brænde "backup" filer er
> CloneCD4 men det understøtter ikke bin. formatet.. HJÆLP !!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej

CD Mate kan brænde alle filer og findes her og er nem at bruge
http://www.cd-mate.com/

Men filerne er nok lavet med CDR Win
http://www.goldenhawk.com/

God Jul
Kurt

Godkendelse af svar
Fra : bjarneudenarme

Dato : 24-12-02 14:28

Tak for svaret Martin S.. du er sku virklig dagens and i sky-sovs.. Du har redet min jul eller ihvertfald min computers fremtid... MANGE TAK og GOD JUL