/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram SO-DIMM til bærbar?
Fra : Linkssite
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 16-08-06 14:02

Hej

Jeg har en bærbar computer som jeg gerne vil købe lidt flere ram til, da jeg på nuværende tidspunkt kun har 554MB. Jeg er i tvivl om min computer kan udnytte 2 GB ram?

Jeg har en 1.7 Centrino, ca. et år gammel. Køre med XP windows.

Kan jeg udnytte 2 GB ram eller er der en max-MB, udover de 2 slot jeg har i bundkortet?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-08-06 17:09

Du skal se manualen (evt. på nettet) hvor meget ram den kan klare.
Der er Ram i forvejen og så kan du tilføje to ramklodser, op til den samlede MAX.

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 21-08-06 11:35

Kan man ikke ikke se det i windows? eller på bundkortet et sted?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-06 11:59

Med dette lille program kan du se hvad dit motherboard hedder og så finde manualen på nettet.
Everest
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 21-08-06 13:20

Mange tak for programmet, lav et svar så kan du få point

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-08-06 14:15

Jeg kan se at du har været med i Kandu længe - men det er også et stykke tid siden, at "svar" ophørte - nu er det alt sammen kommentarer, som kan accepteres.

Godkendelse af svar
Fra : Linkssite

Dato : 22-08-06 15:20

Tak for svaret...