/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Lys/tv og andet/ og katte
Fra : disken
Vist : 706 gange
50 point
Dato : 14-08-06 20:19

Har for et stykke tid siden læst- mener jeg, herinde at fugle, ikke kunne parre sig ved normal/t lys.

Så mit spørgsmål er, om katte har samme problem.

Da jeg tit har oplevet at min kat, sagtens kan SE mit TV og dyrefilm, lækkersulten kat.
Men når natten/skumring sætter ind, så bliver katten nærmest bange.
Når vi ser tv.

Men andre programmer, så ligger katten bare og ser på såkaldte skygger, på væggene.
Og det kan jeg ikke forstå, da katte nærmest, bliver bange for billede skift på tv et
Men det har været herinde som et spørgsmål, om fugle, der ikke kunne genkende sig selv, hinanden på grund af en frekvensen, på lyset.

En meget simpel forklaring, tror jeg katten ville kunne lide.
For ikke at sige, at forklare mig det, da jeg ikke er en kat.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-08-06 20:31

Hej Disken.
Den med lyset har jeg godt nok aldrig hørt..Da én af mine hankatte ikke var kastreret,hoppede den godt nok på de andre katte,også de andre hanner..Lyset betød bestemt ikke noget for denTror nu heller ikke dit tv har nogen betydning...
Godt nok er jeg ikke en kat,men svarer på mine kattes vegne..
hej fra Dior
www.hotte.k-nettet.dk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-08-06 21:06

Der må altså være noget om det der med tv-lyd-lys at gøre, har lige set en film med flagermus, på dr 1, katten kunne se-høre det og kunne ikke lide at høre det.
Katten trode det det var ægte, det hele. Men ville ikke række ud efter dem.
om det er lyden eller lyset-frekvens hved jeg ikke.

Men katten kan både se og høre-de lyde, det jeg ikke kan.
Syntes bare det er mærkeligt.

Men mærkeligt nok lægger hun sig til ro, når katten ser andre dyr-mennesker spise.
Venter med at lukke, da det kune være sjovt at se, om der er andre der har samme problem.

Håber det var katten der hedder hotty, rigtig kæledyr/kælekat.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-08-06 21:08

Skide katte, håber de bor sammen.
Fedt side
http://www.hotte.k-nettet.dk/main/custom.asp?wid=15547&customID=30795

Kommentar
Fra : dior

Dato : 14-08-06 21:23

Hvad mener du med "skide katte"??men ja,de bor sammen alle 5,og er bestemt ikke nogle skide katte..
Har du egentlig selv katte når det kommer til stykket?
Eller har du bare en dårlig aften?
Mine katte elsker jeg over alt i verden,og forstår ikke rigtig det du skriver...Men måske det var en "tastefejl" det du skrev om "skide katte"??

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 50 point
Dato : 14-08-06 22:26

Også jeg har lidt svært ved at forstå sammenhængen, når du forklarer dig, dog -
mht. TV´s lys, så kan det i visse tilfælde genere katten (eller andre dyr), da lys- og billedskift sker utroligt hurtigt mange gange. Lydmæssigt, kan katte høre og genkende mange lyde fra fjernsynet. F.eks. lyden fra en dåseåbner i fjernsynet, vil katte genkende. Højfrekvenslyde, som mennesket ikke er i stand til at høre, kan hunde og katte høre, - også når de kommer fra fjernsynet ved dyre-/fugleudsendelser. Ellers er alle dyr påvirket af lys og mængden af det.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-08-06 22:30

PS. Hvis du med "normalt lys" mener kunstigt lys, så kan katte komme i løbetid om vinteren og blive parret, hvis de får kunstig belysning til langt ud på aftenen, dog skal lysstyrken ikke være for svag. Dette gælder også fugle.
MVH Akle

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-08-06 03:13

Hej
Gode billeder, MÅ JEG FÅ- ET AF DINE DOVNE DYR.
ELLER BRUGE DINE BILLEDER ?

http://www.hotte.k-nettet.dk/main/photos.asp?mode=viewFull&wid=15547&photo_id=215078:-D

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-08-06 03:21

Bare et spørgsmål...
Gved ikke rigtig hvor, men pæne er de da.
kattene altså.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-08-06 03:24

bella kan jeg personligt godt lide

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-08-06 03:30

Opgiver, alle dyrene er smukke.
Så, jo jeg tog den bELLA..
Se andre er, eller er hippiér.
Har de det ligegodt, som de har det på billeder.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 15-08-06 03:43

Tak for svaret akle'

.
Citat
TV´s lys, så kan det i visse tilfælde genere katten (eller andre dyr), da lys- og billedskift sker utroligt hurtigt mange gange. Lydmæssigt, kan katte høre og genkende mange lyde fra fjernsynet. F.eks. lyden fra en dåseåbner i fjernsynet, vil katte genkende. Højfrekvenslyde, som mennesket ikke er i stand til at høre, kan hunde og katte høre, - også når de kommer fra fjernsynet ved dyre-/fugleudsendelse

Tror jeg må give dig ret, jeg sad bare og så en udsendelse., og der lå KATTEN og så med, og kunne kunne høre de høje-lave toner, mærkeligt.
Men det med lyset, må åbenbart stå i fremtiden.
Da jeg er næsten sikker på min kat reagerer, på tv lyset/skygger/lyd.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-08-06 11:00

Selv tak og god "studievind" med dine iagtagelser!
MVH Akle