/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
nyt bund kort til athlon
Fra : erlandchr
Vist : 384 gange
20 point
Dato : 23-12-02 20:21

jeg skal have et nyt bundkort til en athlon xp1800+ med socketA og 256mb DDr ram. jeg har været ved at kikke på nogle men jeg kan ikke finde ud af hvad for et jeg skal vælge og hvad for et der er det beste. så jeg håber at der er nogle der vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-12-02 20:47

asus laver nogle af de bedste bundkort, så prøv at gå efter sådan et...

Kommentar
Fra : erlandchr

Dato : 23-12-02 20:52

hvis der er nogle der kan fortælle mig lige præsis hvad for et asus så ville jeg være meget glad

Kommentar
Fra : erlandchr

Dato : 23-12-02 20:54

hvis der er nogle der kan fortælle mig lige præsis hvad for et asus bundkort jeg skal vælge så ville jeg være meget glad

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-12-02 23:13

hvad for en processor og ram regner du med du vil have på det????

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-12-02 23:14

ups..sorry

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 23-12-02 23:19

den her vil jeg vælge:

Asus A7V8X/LAN/GD ATX Retail
CPU: AMD Athlon / Athlon XP / Duron ~2.4GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT400
FSB: 200/266MHz
Slots: 6PCI / 1AGP x8 / 6USB2.0 / Audio / LAN
IDE: 4-Ultra DMA/133
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years

Pris: 1038,- med levering fra Midt data (se http://www.edbpriser.dk )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-02 20:53

On Mon, 23 Dec 2002 19:18:55 GMT, erlandchr <erlandchr.news@kandu.dk>
wrote:

> jeg skal have et nyt bundkort til en athlon xp1800+ med socketA og 256mb
> DDr ram. jeg har været ved at kikke på nogle men jeg kan ikke finde ud
> af hvad for et jeg skal vælge og hvad for et der er det beste. så jeg
> håber at der er nogle der vil hjælpe mig
>

Jeg har selv soltek. http://www.soltek.de/English/product/75drv5.htm
Jeg har byttet to andre systemer på det board, de har heller ikke haft
nogle problemer.
Boardet har alle tænkelige indstillinges muligheder så selv en overclocker
som mig bliver tilfreds. Desuyden understøtter det ATA133 og ddr333. Det
har også indbygget beskyttelse imod overophedning. Dvs. at det kan aflæse
cpuens temperatuer internt og slukke maskinen hvis den bliver for varm.
Det er et problem med nogle Athlon mobos at de ikke lukker ned hvis cpuen
bliver for varm. Hvor ved cpu, og nogle gange også boardet brænder sammen.

Tiltrods for at det er et kanon kort koster det ikke så meget, omkring
1000.-svjh.

Du skal bare sørge for at få en af de nyeste versioner. De tidlige har
aktiv køling på chipsættet. De nye har en stor passiv køler.

Hvis du skal have ny ram så kan jeg anbefale at købe det direkte hos
Crucial
http://www.crucial.com/uk/store/PartSpecs.asp?imodule=CT3264Z335&cat=
Du skal ikke betale moms og skat fordi det er i UK. Og portoen er næsten
den samme som internt i DK. De lever hurtigt 3-4 dage og prisen er langt
under hvad du skal give for ram i den kvalitet i DK.

--
Thomas Hansen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-12-02 03:50
Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 24-12-02 13:34

Jeg kører med et ASUS A7V333 bundstabilt kort til ca. 800 kr. kan det samme
som Soltek's men ASUS er et veelrenomeret firma som så vidt jeg kan læse
sammenlignes med ABIT som nok er verdens førende
bundkortfremstiller................hvis jeg ikke tar' fejl!

Mvh Don

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 13:38

Kan forresten opgraderes til en XP 2600 FSB 333 Mhz med ny Bios, hvis man
ønsker at udnytte VIA 333 chippen i den................

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-02 14:36

"erlandchr" <erlandchr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dmJN9.12885$Hl6.1438305@news010.worldonline.dk...
> jeg skal have et nyt bundkort til en athlon xp1800+ med socketA og 256mb
> DDr ram. jeg har været ved at kikke på nogle men jeg kan ikke finde ud
> af hvad for et jeg skal vælge og hvad for et der er det beste. så jeg
> håber at der er nogle der vil hjælpe mig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Jeg kører med et ASUS A7N8X Deluxe Nforce2 bundkort og det kører perfekt og
totalt stabilt.

Benja

Godkendelse af svar
Fra : erlandchr

Dato : 26-12-02 22:39

Tak for svaret Don.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 22:50

Et Asus A7N8X koster så tilgengæld 1319,- på EDBpriser