/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Astra hopper ved acceleration.
Fra : conweier
Vist : 3300 gange
36 point
Dato : 13-08-06 09:38

Hej ! Jeg har netop erhvervet mig en opel Astra årg. 1993 1,6 i N. den hopper ved acceleration i de lavere gear, og ved få omdrejninger. Når først den kommer op i fart er det ikke et problem, så kører den godt. Tændrørerne ser ud til at være brændt korrekte (Hvide). Er rigtig glad for bilen, og håber virkelig en kan hjælpe mig.

Kasper

Kommentar
Fra : macau

Dato : 13-08-06 10:02

et bud,,,dine trækaksler

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 13-08-06 10:20

er det motoren som sætter ud eller bil som hopper/ryster?

Kommentar
Fra : conweier

Dato : 13-08-06 13:47

jeg er meget sikker på det kommer fra motoren. den hopper i de første gear ved lav hastighed. når man giver den gas holder det op. når bilen holder stille og man giver den gas er der ingen ting med den først når man kører. kan trækakslerne være skæve som du skriver Macau ? eler hvordan. jeg synes bare det føles som om det er motoren, men den hakker ikke, den hopper.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-08-06 16:05

Hvis det er som om motoren går ud/ikke tager imod gassen. Kan det være din lamdasonde der er defekt. Bilens styring går så over og køre på et nødprogram. hvor den ved forskellige bilmærker kan give de hop du snakker om. Især når man skal sætte igang frks. i et lyskryds.

Er der kun lige efter en koldstart kan det være en defekt toppakning.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 13-08-06 16:25

det lyder som at det er dine trækaksler der er skidte,prøv at lyfte snuden op og drej hjulet frem og tilbage,hvis der kommer en "klonk"lyd kan du godt regne med at det er dem,,,en anden mulighed er det foreste motorophæng(gummi)der muligvis kan give sig et par mm,hvis det er tilfældet så forkommer det mest i 1 gear og særlig med kold motor,når den bliver varm udvider ophænget sig og de få mm slup forsvinder.det tjekker du med kold motor,et stort brækjern ind under ophænget også se om du kan rokke det.ps, bare 1-2 mm er nok til at den hopper.

Kommentar
Fra : conweier

Dato : 13-08-06 16:48

tak for de mange gode bud ! jeg vil tjecke det hele igennem ? hvor kan jeg finde lambdasonden ? er den den ledning der går foran lige bagved køler ? og til sidst for denne gang.. ;) hvor kan jeg finde min thermostat ? jeg har købt en ny jeg gerne vil have sat i men er i dag blevet meget i tvivl om hvor den sidder ?

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 36 point
Dato : 13-08-06 17:29

Lambdasonden sidder på forrøret lige før din kat. Minder lidt om et tændrør. Du kan ikke se på det at det er defekt andet end lige ledningen er klippet af. Det skal måles igennem ECU på et værksted. Koster 200-500kr

Godkendelse af svar
Fra : conweier

Dato : 13-08-06 17:38

Tak for svaret copycatDK.