/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv tuner. Hvilken ??
Fra : koko3
Vist : 577 gange
45 point
Dato : 12-08-06 14:13

Hej alle kanduer.

Jeg har kigget på forskellige tv kort til min dell. (hauppage PVR-150 MCE) http://www.hauppage.com/pages/products/data_pvr150mce.html

Minimum krav til kortet.
Skal kunne vise tv i god kvalitet.
Optage tv i god kvalitet.
Kortet skal kunne bruges i et almindelig antennestik.
Ikke for dyrt.

Bare skriv om og gode/dårlige oplevelser med hauppage PVR-150 MCE hvis i har nogle

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-08-06 14:49

Jeg har ikke selv TV kort i min PC - men jeg ville nok vælge et kort der kunen modtage DVB signaler da det jo nok er det der er fremtiden (for en tid).
Bare en tanke
følger lige med i hvad der kommer af forslag.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : eZtaR

Dato : 12-08-06 15:23

Jeg ville vælge en ekstern dvb-modtager med lang ledning (meget gerne med indgang til ekstern antenne) til dette job. Da dvb er fremtiden og selvfølgelig bringer god kvalitet med sig, og ekstern (f.eks. USB 2) da jeg tidligere har haft problemer med intern da de optager for meget "støj" fra det andet hardware i maskinen.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 12-08-06 16:47

Hvor lang tid tror i ca. der vil gå indtil man bruger digital tv??

Der kommer jo ikke støj hvis alt det med tv kører over kortet. eller??

Er en ekstern modtager ikke meget dyrere??

Hvilken synes du/i så jeg skulle vælge?

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 12-08-06 17:03

Forresten da jeg bestilte min dell regnede jeg med der var tv kort i, men nej det var der ikke.

Derefter bestilte jeg en ekstern modtager http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&cs=dkdhs1&sku=506-10005

Det skulle gå hurtigt så jeg overså at der stod Digital tv only. ØV :(

Men så har man jo 14 dages fortrydelsesret.
Jeg var så meget glad indtil jeg opdagede at det kosten 744 kr. i returfragt. Er det rimeligt?

Så kunne jeg lige så godt la' vær'

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 12-08-06 20:24

Forresten hvilke bivirkninger kan der komme hvis kortet optager for meget støj??

er ikke lige så klog på dette område.. hehe

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 12-08-06 20:39

Jeg har kigget på tuneren nederst på siden. Er den ok/ nogle erfaringer??

http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/786AAF1D72D4CA77C12571C50049EB63/$File/side15.pdf

Annuller spørgsmålet
Fra : koko3

Dato : 13-08-06 21:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål