/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til universal-remote
Fra : eZtaR
Vist : 3484 gange
40 point
Dato : 10-08-06 15:42

Efter en mindre druk-ulykke er jeg kommet til at smadre min fjernbetjening. Jeg har derfor fundet en gammel 8i1 fjernbetjening frem fra en skuffe. Men manualen var intet sted at finde :(
Jeg har søgt lidt rundt på model-nummeret som står foran på den (URC22D-8A) for at finde en kodeliste eller en autosøge-funktion, men fandt kun en hollandsk manual uden koder ( http://64.233.183.104/search?q=cache:aX7mC58EbSQJ:www.jet-apolda.de/jetweb/media/PDF/AS%2520Watson/Fernbedienung/asw110%2520Universal%2520remote%2520control%2520manual%2520doc%2520NL.doc+urc22d-8a&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=7 ) som jeg stort set intet forstår af, en lignende diskussion på kando ( http://www.kando.dk/Spg60783.aspx ) og producentens hjemmeside(uden en support-sektion) ( http://www.remotechina.com/competitive%20line.htm ).

Jeg har forsøgt mig lidt på hollandsk og har fundet frem til at autosøgefunktionen skulle være at holde set og tv1 inde i 3 sekunder, og når ens fjernsyn så slukkede skulle den være programmeret ordentligt. Men det er den ikke.. Den slukker skam fint nok men jeg kan ikke tænde den igen ved hjælp af fjernbetjeningen :S..
Og så at koden jeg skulle bruge skulle være 3-cifret..

Det jeg så leder efter er Grundig-koder til denne fjernbetjening eller faktisk hvilketsomhelst som kunne give mig en løsning på mit problem.

/eZtaR

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-06 16:08

Du skal lige huske at trykke på set eller en anden tast når den slukker. Fjernbejeningen ved jo ikke at den har slukket og søger videre! På mit tv var det omvendt der skulle fjernsynet tænde, så det kunne jo osse være en mulighed!!

Kommentar
Fra : eZtaR

Dato : 10-08-06 16:22

Det har jeg også prøvet.. Men den vil stadig ikke tænde.. Jeg må lige prøve at tænde for fjernsynet efter første kode.. Og vente til den slukker igen og så trykke set.. For det virker ikke ved første indstilling.. I'll be back :)

Koder er stadig velset btw :) Whoever gets me a solution gets the points :)

Godkendelse af svar
Fra : eZtaR

Dato : 10-08-06 16:50

Tak skal du have :) Problem solved :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-08-06 16:51

Godt! Var igang med at lede efter coder Helvedes arbejde når man ikke lige kan huske filnavnet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-08-06 17:02

Tænd for det pågældende udstyr
Hold setup-knappen inde i ca. 3 sek indtil MODE-knappens baggrundsbelysning
efter en kort blinken bgynder at lyse permanent.
slip SETUP-knappen
tryk kot på den ønskde MODE-knap (TV, VCR, eller en anden)
indtast den 3 sifrede kode og MODE-knappen lyser op ved hver tasning
hvis den indtastede kode er gyldig så slukker MODE-knappen efter sidste indtastning
Indtastningen er nu komplet
koden som passer til dit TV kan du få når du skriver modellen her.