/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
trådløst
Fra : ladies
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 09-08-06 10:08

hejsa
har ikke de store forstand på pcer-så mangler hjælp hvorda ser jeg om min pc kan tilsluttes trådløst netværk????har 1 der er 1½år gl og 2 der er ½ år gl(pcere)
og er trådlst ligeså godt som det andet almindelige
den hjælpeløse (ladies)

Kommentar
Fra : xick

Dato : 09-08-06 10:23

Hvis dine bærbare PC'er har trådløst netværkskort, så skulle det ikke være det store problem! Det kræver bare at du har en router, som kan lave din "almindelige" forbindelse om til trådløse signaler! ... Hvis du har det, skal du bare ind i routerens konfiguration og lave et password, så alle ikke har fri adgang til din forbindelse! (Der er som regel en god beskrivelse af hvordan man laver passwords i manualen der følger med routeren) - Efter passwordet er bestemt, skal du bare oprette forbindelse fra dine bærbare computere, hvor du vil blive spurgt om et password! Skriv passwordet ind, og bed computeren om at huske det! - Så tilslutter din computer automatisk hver gang du tænder og er indenfor netværkets rækkevidde!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-08-06 19:52

Hvis det ikke er bærbare comp, så er der ikke noget trådløst netkort i.
Det hedder så en adapter du skal bruge på computerne og en router (som xick omtaler) henne ved
din internet forbindelse.
Adaptere findes til indbygning og i USB2 udgave. (det er meget sansynligt at du har USB2)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=183123
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18514

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-06 21:53

USB net dongle er en løsning til en IKKE bærebar, men vil dog fortrække et netkort med trådløs forbindelse, da den har et væsentlig bedre antenneforhold, især ved vanskeligere forhold. Her er det nemlig også muligt at udskifte antennen, med en bedre som kan sættes et mere velegnet sted, da den har et kabel omkring 1 meter.
Sationære maskiner har det med, at kassen står oftest nede på gulvet under et bord e.lign., og herved giver nogle dårlige forhold for modtagelsen, uanset om det er et netkort eller usb.
Vi må hele tiden huske at vi taler om høje frekvenser og lav effekt, hvilket giver en kort rækkevidde selv under gode forhold.

De bærebare har i de nye udgaver, indbygget en trådløs enhed, hvor antennen er placeret i siden på skærmen, for at give det bedste signal forhold. - Ellers er der flere muligheder som fx. et PCMCIA kort eller usb dongle, hvor PCMCIA vil være at fortrække.

Skal du have en router, så vælg en med udskiftelig antenne. Her skal du være opmærksom på, at der findes tre forskellige antennestik typer, hvor den mest brugte er SMA men også TNC og N typer.

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 21-08-06 21:40

Tak for svaret severino.