/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd drev er væk !
Fra : loberg
Vist : 390 gange
300 point
Dato : 08-08-06 22:10

Heej.
Jeg har 2 dvd drev. nu er det ene gået i stykker så jeg har købet et nyt. Den har jeg sat i , men da jeg statede pc op var der ingen ikoner. Jek kan ikke afspille dvd. Jeg kan åbne skufferne på dem begge, men de læser ikke.Jeg har prøvet at tage kabler ud og på igen, men uden held. Hvad er der galt ?

JIM

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-08-06 22:13

Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-06 22:14

De sidder begge som enten master eller slave. Det er det lille stik bag på der skal flyttes. Det skal stå som det drev du pillede ud.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-08-06 22:14

Virker det ikke, gå da i enhedshåndtering og smid de optiske drev ud, genstart syatemet

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 310 point
Dato : 08-08-06 22:15

Citat
Dvd drev er væk !

Hvem har dog taget det !!!???

Kommer det heller ikke igen når du genstarter?
Viser den under opstart, at den har fundet det?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-06 22:19

Check om kablet er sat rigtigt i drevet (evt check begge ender) !

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-08-06 22:21

Vender stikket den rigtige vej?
De fleste ben i den ene side af stikket er stel forbindelser, så hvis stikket veder forkert, så kortsluttes signalerne mellem bundkortet og drev!

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 09-08-06 22:15

Tak for svaret severino.