/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD skuffen sidder fast
Fra : o.v.n.
Vist : 1067 gange
200 point
Dato : 06-08-06 21:03

Nu har jeg igen rodet og omrokeret i min PC, haft fronten taget af, fronten på den ene CD drev klemte lidt, og nu efter jeg har samlet igen, kan skuffen ikke åbne, den står ca 1 cm. åben og drevet trækker skiftevis ud og ind i den, men den sidder fast, kan jeg løsne den igen ? tåler den at blive trykket hårdt ind for at komme på plads ? Forslag efterlyses, jeg kommer og læser jeres forslag efter en plæneslånings tid

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-08-06 21:09

Altså hvis den sidder i spænd skal du løsne eller tage den helt ud.
Hvis du benytter alle fire skruer til at fastgøre den med så sæt skruerne alle løst i inden du spænder.
Drevet må ikke vrides på plads - evt. kan du nøjes med to skruer i den ene side.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-08-06 21:14

Luk for strømmen, og genstart

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 210 point
Dato : 06-08-06 21:18

Ellers tag fronten af igen,
da der kan være en "kontakt"
der sidder i klemme.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-06 00:37

Tak for svaret sofus.dk. Jeg har haft hele maskineriet skilt ad igen men kan ikke få skuffen til at lukke de sidste 2 mm. og må konstantere at drevet sandsynligvis er beskadiget jeg lirkede ellers forsigtig, da jeg fik fronten ud over drevet, heldigvis var det min gamle Lite-On brænder og ikke den nye Philips DVD brænder, det gik ud over, men de gode fede point skal vel ikke gå tabt så det blev dig der vandt denne gang

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-08-06 03:33

Ville gerne sige en mase om sikkerhed.

Men en anden Dag moske/måske.

keine bad felings,,,,,,,ODER-----------

Mvh

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-08-06 04:03

Forresten, sidder der en meget lille "knap/b"
du lige kan sætte en tændstik/eller lignende ind i------
og du kan få din "dåse/drev" åbney

PÅ FORSIDEN, MEGET LILLE 0- hul/ hvor du bare
sætter en tandstik o´´g den åbner sig
eller omvendt---sikkerheds-anordning fra fabrikken
SÅ DU ALTID KAN ÅBNE DREVET
CEE AAAAA
Gnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-08-06 02:36

Den meget lille hul, vidste jeg godt var og det er forsøgt, men drevet er blokeret, kan ikke komme længere ud end 1-1,5 cm og mangler 2 mm. i at lukke helt, hvis nu jeg skiller hele drevet, mon jeg så nogensinde får det samlet igen et eller andet sidder fast, lidt irriterende med et hul i PCen, hvor der før sad et drev, men jeg kan selvfølgelig sætte det ind igen, uden ledninger, for helhedens skyld