/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Måske hjælp
Fra : g_h
Vist : 1264 gange
500 point
Dato : 05-08-06 21:27

Jeg irriterer mig tit over svar på spørgsmål, der bare er et link til en *måske løsning*
Man får et link til en side. hvor man så selv må søge på må og få, for måske at finde hjælp, eller også bare blive mere forvirret!!
Hvorfor ikke komme med noget konkret hjælp, eller også lade værre, for så meget kan de få point, da ikke være værd!!

Gert

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 05-08-06 21:40

Nå, nu skal den rigtig have hele armen ...
Hvorfor laver du ikke en regulær 'hadetråd' nu du er i gang. For denne kommer med en hvis sandsynlighed til at handle mere om mig, end om "emnet".

Latterlige nar!

( arne.jacobsen!!! Så er der serveret ... Kan du stå for fristelsen?)

---

Nu vil jeg (som planlagt!) sætte mig hen i sofaen og se en film. Så kan i 'more jer' alt det i vil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-08-06 21:57

Tit og ofte ser man så også, at når man kommer med et svar, så accepteres det ikke uden videre, medmindre man lægger et link, der fortæller nøjagtig det samme

Så måske det irriterer dig, men mange nærer altså kun tiltro til noget, såfremt der henvises med et link.

mvh dova

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 05-08-06 21:57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-06 22:30

Du må selv kunne skelne skidt fra kanel ...eller blive 'hjemme' og søge svar andre steder end hos nettets 'eksperter'

Alternativt?

Spørg MIG !!! ............en af de andre ...... eller dova ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-08-06 22:44
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-08-06 22:46
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-06 22:50

Jeg forsøger at forklare så godt som jeg evner, når jeg blander mig i et spørgsmål er der et program eller andet, er der naturligvis henvisning til siden hvor der kan hentes/læses

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-08-06 23:01

hvis et link henviser til et kvalificeret løsningssforslag, ser jeg intet problem i det.
jeg gider f.eks. ikke skrive en lang smøre, hvis mulig løsning er opført på mit eget lille hjælpesite; så henviser jeg til det via link.
per definition er alle "løsninger" løsningsforslag eller uddybende kommentarer indtil spørgeren har accepteret forslaget = "måske-løsningen", da kommentatoren jo ikke er synsk og dermed altid kan være 100% skråsikker på problemløsningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-08-06 23:03

Det kan da også være irriterende at en bruger svarer uden at fortælle sin "kilde" hvis der er en.

Man skal da ikke gøre dig klogere end man selv er

Jeg har da ofte deltaget i spørgsmål, hvor det svar, der blev accepteret var en afskrift fra et link fundet på google, men "geniet" havde ikke gjort opmærksom på det.

Meget ofte er det også sådan, at i forbindelse med der bliver henvist til et link er der måske flere relaterende oplysninger, der kan bruges til det spørgsmål, der er stillet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-08-06 23:18

Meget tit skal man osse pejle sig ind på hvad spørgeren mener, hvor efter Molo kommer med et link og snupper pointene for snuden af een!

Eller omvendte situation hvor ens rigtige svar drukner i 50 håbløse svar, indtil een af kommentatorerne helt tilfældig klikker på ens link og får point for det samme svar man har givet langt tid tilbage.
Det er ikke let nej det er ikke!

Well mere seriøst hvad er det så du mener? Lyder sådan lidt skolelæreragtigt at man ikke må citere eller linke, men at man skal have alting i hovedet og så formulere det efter det?

"Inside the museums infinity goes up on trial"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-08-06 23:21

Hvem sagde det ans?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 00:57

Jeg afgiver altid (..som regel) et korrekt svar,
...eller en; for spørgsmålet ..eller en; for emnet ?
..relevant kommentar

Vidensdeling er ren blæksrputte?

Det er ik' altid man har ret?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 06-08-06 01:51

Til uindviede:

Det jeg skriver i første indlæg i denne tråd, er ikke et umotiveret verbalt overfald.
Baggrunden er, at tråden her er oprettet som følge af nogle "meningsudvekslinger" jeg for inden havde med trådens opretter i tråden "Dæktryk"!

Over and out!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 08:45

stimo1 -> Ok. , men dét ska' nu ik' afholde os andre fra at give vores besyv med

g_h -> Du må da indrømme at det ville være dybt tåbeligt at sidde og bruge tid på at forklare 'en spørger' hvad relativitetsteorien går ud på, når der findes fine undervisningslink om emnet?

...eller forklare hvorledes man f.eks. benytter en pseudoklasse i CSS for at ændre egenskaber for et link i XHTML, når nu der findes fine forklarende eksempelsider 'derude':

1.) http://www.w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp
2.) http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_link2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 10:36

Til Stimo1
Nu er det dig selv, der springer frem!!
Det er ikke kun dig, der irriterer mig,
men dit link gjorde mig igen opmærksom på, disse links, der hurtigt bliver smidt i hovedet på spørgeren!
I dette tilfælde, stiller spørgeren spørgsmålet:
"Hvordan finder jeg ud af, hvad dæktryk der skal være i mine hjul."
Og til dette, fortjener spørgeren ikke et link, uden svar på spørgsmålet!
Det jeg ønsker, er at man svarer, vel og mærke, hvis man virkelig har et dueligt svar og ellers lader være!
Kik dog linket igennem og find ud af, om svaret står der, inden den automatisk bare bliver postet, i et spørgsmål om dæktryk!!!
I andre!
Jeg vil også selv gerne have et link, der bekræfter svaret, men også kun hvis svaret står i linket!!
Stimo1's svar var dette link:
http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/altomdak/Findrigtigedak/#daktryk
Kan nogen finde et direkte svar på spørgsmålet derinde, giver jeg mig og Stimo! får en undskyldning, for mit "angreb" i tråden

PS Stimo! Latterlige nar kan du sku' selv være

Gert

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 10:42

Bilens instruktionsbog indeholder altid en fortegnelse over de dæktryk, som fabrikken foreskriver for den pågældende bilmodel

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 10:56

Netop Manse99933!
Jeg har derfor, efter skærmydslerne med Stimo1, lavet et tip hvor jeg fortæller om en fremgangsmåde, der giver løsningen på de mange spørgsmål om dæktryk!
http://www.kandu.dk/tip14494.aspx
Dette tip, kan jeg ikke komme med noget link til, for det er en dækmand, der efter års erfaring, har fundet ud af, at dette er den rigtige formel og at den passer, i de fleste tilfælde og tit er op til 0,5 bar, fra det tryk, der skrives på nogle dækfirmaers sider!
Man kan, ifølge "min" dækmand, ikke stole på disse tryktabeller, da dæktryk varierer fra bil mærke til bilmærke!

Gert

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 11:25

Kan nogen finde et direkte svar på spørgsmålet derinde>>>

Bilens instruktionsbog indeholder altid en fortegnelse over de dæktryk, som fabrikken foreskriver for den pågældende bilmodel.
<<<vil jeg altid holde mig til,vis producenterne
ikke udkom med de korekte lufttryk så ville de få
kulerne i den juridiske maskine av av
eller>dækmand, med års erfaring,han vil jo nok
kende de fleste instruktionsbøger udenad til de
forskællige bil modeller.
Manse9933

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 11:40

Manse!!
Det dæktryk, som står i instruktionsbogen, bag tankdækslet eller i dørkarmen er for de originale hjul og kun de originale hjul!!
Går man op i fælgstørrelse, skal dæktrykket øges og det er netop det, der her er problemet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 12:04

Nu har jeg ikke læst den tråd, som det nu omhandler, men man kan da ikke bebrejde en bruger, som prøver at hjælpe, at spørgeren accepterer svaret.

I tilfældet her kunne du jo sende en privat besked til spørgeren. Han kan måske forklare hvorfor det var det svar han accepterede.

Link eller ej i en tråd, så er det spørgerens beslutning, hvad der skal accepteres.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 12:07

Glem nu lige de dersens hjul, dæktryk mm.. og koncentrér jer om spørgsmålets ordlyd:

Citat
Jeg irriterer mig tit over svar på spørgsmål, der bare er et link til en *måske løsning*

Man får et link til en side. hvor man så selv må søge på må og få, for måske at finde hjælp, eller også bare blive mere forvirret!!

Hvorfor ikke komme med noget konkret hjælp, eller også lade værre, for så meget kan de få point, da ikke være værd!!

Hvis ikke man er i stand til at finde hoved og hale i en ellers udmærket forklaring beskrevet i et link?

Hvorfor skulle man så være i bedre stand til at læse og forstå en forklaring hér på www.kandu.dk ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 12:10

g_h >kender ikke det originale spørgsmål,så vidt jeg kan se så står det ikke i denne tråd,så vis det originale spørgsmål handler om ukorante fælg/dæk mål så har du ret.

Manse9933

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 12:10

Molokyle!
Hvorhenne finder du "en ellers udmærket forklaring"

Gert

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 12:16

Ans1
Kan man ikke bebrejde en bruger, der giver forkerte råd?!!!

Gert

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 12:24

Jeg tror det er denne tråd http://www.kandu.dk/spg91800.aspx

Du kan godt bebrejde en bruger at han giver forkerte råd, men det er trods alt spørgeren, der har accepteret svaret.

Hvis du har skrevet i spørgsmålet efter det er blevet lukket, så får spørgeren ikke mails til den tråd.

Derfor mit råd, send en privat besked til spørgeren.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 06-08-06 12:25

Citat
I dette tilfælde, stiller spørgeren spørgsmålet:
"Hvordan finder jeg ud af, hvad dæktryk der skal være i mine hjul."
Og til dette, fortjener spørgeren ikke et link, uden svar på spørgsmålet!
Det jeg ønsker, er at man svarer, vel og mærke, hvis man virkelig har et dueligt svar og ellers lader være!

at rende rundt som et andet hjemmeværn med slikkepindsskilt, gul vest, heftige armbevægelser og et krampagtigt, prustende ansigt, for at dirigere debatten.

Det er grinagtigt,,,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-08-06 12:27

g_h ->
Citat
Molokyle!

Hvorhenne finder du "en ellers udmærket forklaring"

...i et link for et eksempel !!!

< http://home20.inet.tele.dk/friheden/ >

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-06 12:31

Nåh ok! Troede det var et generelt spørgsmål! Var ikke klar over det drejede sig om blodtryk!

Der burde væreet link til det originale spørgsmål!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 12:37

Alt er tilladt i min verden for at finde svaret på livet gåder
Et sted må vi vel få vores viden fra så hvorfor ikke henvise til kilden.

Manse Adios9933

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 12:37

Molokyle!
Da Stimo1 selv har gjort tråden personlig, troede jeg du kaldte linket fra FDM, "en udmærket forklaring"
Knete!
Du skriver: Det er grinagtigt,,,
Har du læst tråden og forstået problemstillingen, med forkerte råd?

Gert

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-06 12:41

's

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 06-08-06 12:59

Citat
Knete!
Du skriver: Det er grinagtigt,,,
Har du læst tråden og forstået problemstillingen, med forkerte råd?

Gert

ja jeg har læst den anden tråd,og det gør ikke denne her tråd mindre grinagtig,,,faktisk tværtimod. skriv dog til manden privat,hvis det går dig så meget på,at han har fået godtaget et svar,som efter dine debatpoliti regler ikke bryder dig om,,,

jeg vil stadig foreslå,at du dropper slikkepindsskiltet, og den gule vest. ingen af delene klæder dig,,,, eller andre for den sag skyld,,,

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 13:13

Nu er det ikke mig, der har gjort dette til en personlig hetz!
Jeg vil have folk til at tænke sig om, inden de svarer
Jeg irriterer mig over disse links, der automatisk bliver smidt over disken, uden at der overhovedet er tænkt på, om det besvarer spørgsmålet!
Som Tedd bla. skriver: "Eller omvendte situation hvor ens rigtige svar drukner i 50 håbløse svar"
kan det være svært, at gennemskue de mange forskellige links og svar, der går fra den ene yderlighed til den anden, bare fordi en bruger ikke gider tjekke, om det har nogen relevans, det man foreslår!
Jeg har mange gange set links postet, meget kort tid efter spørgsmålet er stillet og efter gennemlæsning af linket, kan man kun konkludere, at svareren enten ikke har forstået spørgsmålet, eller bare smider et standart link, der *måske* passer til spørgsmålet!

Gert

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 13:24

Citat
Jeg vil have folk til at tænke sig om, inden de svarer

Jeg vil ha' spørgeren til at tænke sig om før han/hun accepterer et spørgsmål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 13:26

accepterer et spørgsmål, det var en upser

accepterer et svar skulle der have stået

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-06 13:28

Jeg vil ha folket til at tænke sig om inden de stemmer!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 13:33

Tedd!
Hvordan kan du skrive det, når du ingen stjerner giver mit tip, med svaret:
"Hvem husker det?"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-06 13:42

Øh nu er jeg ikke helt med mere (spørgmålet er om jeg nogensinde har været det)?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 13:47

g_h

Du kan ikke få et "perfekt" kandu.

Du har en mening om hvordan det skal fungere, jeg har en anden og brugerne har en 3., 4., 5 ........

Det vil aldrig kunne mødes i en enhed.

Brug kandu som det er. Jeg tror ikke det bliver bedre. De fleste brugere er også tilfreds med kandu, som det fungerer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 13:50

tedd har da ikke svaret/givet stjerner i dit tip.

Ja man kan let blive forvirret på kandu

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 13:57

Undskyld Tedd
Det var Teil, der svarede underligt der

Gert

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-06 13:59

Nå Teil! Han gir alle tips 0 stjerner! Det skal man vist ikke tage personligt!

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 06-08-06 14:05

Citat
Nu er det ikke mig, der har gjort dette til en personlig hetz!

,,,, en hver kan da se,at du bare ventede på at stimo skulle dukke op,så du kunne komme i gang med det du egentlig havde som formål med oprettelsen af denne her tråd,,,,,,

Citat
Jeg vil have folk til at tænke sig om, inden de svarer

drop nu staven og den gule vest,,, det er ikke dig der sætter dagsordenen herinde

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 14:17

Nej! dette er bestemt ikke, for at trække Stimo1 frem
Jeg skriver aller først:
"Jeg irriterer mig tit over svar på spørgsmål, der bare er et link til en *måske løsning* "
senere skriver jeg til Stimo1:
"men dit link gjorde mig igen opmærksom på, disse links, der hurtigt bliver smidt i hovedet på spørgeren!"
Det er bestemt ikke kun Stimo1, der kommer med links, der ikke giver spørgeren noget svar!
"Han" var bare den, der udløste min frustration, over ikke altid velovervejede svar
Så sænk selv staven, da det heller ikke er dig, der sætter dagsordenen herinde!!

Gert

Accepteret svar
Fra : Monsen1234

Modtaget 500 point
Dato : 06-08-06 14:26

Så er det da hvis på tide jeg kommer med en lille kommentar om hvorfor jeg acceptere svaret fra stimo1.

Vi skulle køre rimeligt langt i går aftes, og jeg ser at dæktrykket ikke ser ud til at være helt som det burde være, jeg kikker i instruksionsbogen men er så i tvivl om det er de samme tal jeg skal bruge med mine fælge ! Hurtigt spørger jeg så her på KANDU, og der er også hurtigt nogle svar.
Da vi står og tripper for at skal af sted, vælger jeg stimo1`s svar da der står:
Citat
Bilens instruktionsbog indeholder altid en fortegnelse over de dæktryk, som fabrikken foreskriver for den [U]pågældende bilmodel[/U].

Jeg slukker com. og vi kører, ser så her i dag der er kommet et bedre svar ca. 7 min. efter jeg slukkede com. men havde altså ikke tid at vente længere, jeg gik efter "pågældende bilmodel" og ikke fælgene hvad jeg nu kan se er forkert og vil nu igen begive mig hen og komme lidt mere luft i dækkene.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-06 14:43

Så var det jo godt at Monsen1234 kom både frem og tilbage i god behold.

Ingen bruger på kandu kan sætte en dagsorden for hvordan kandu skal fungere, men der har været flere forsøg

skinner stadig, det vil jeg lige nyde uden dæktryk eller ej

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 06-08-06 15:09

Citat
Så sænk selv staven, da det heller ikke er dig, der sætter dagsordenen herinde!!

nej netop,,,hverken du eller jeg er udstyret med moderator status herinde. Forskellen er bare,at det har du ikke forstået

,,,,anyways,der er for meget arne.j over dig,og det var IKKE EN ROS

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 06-08-06 15:35

Dette her er sku' da ikke andet, end et råd eller forslag til, at gøre det mere brugervenligt her på Kandu!
Jeg fatter ikke, du ikke kan se fordelen i, at få rodet lidt op i svarene herinde!
Der er, efter min mening mange pointryttere herinde, der så hurtigt som overhovedet muligt, skal have smidt et link ind, uden at tænke over relevansen!
Jeg hverken kan, eller vil bestemme herinde, men retten til at forsøge at hjælpe, kan ingen tage fra mig!
Når det så er min mening, at det vil være en stor hjælp for mange, at der ikke kommer så mange urelevante svar, er dette indlæg det eneste, jeg kan gøre!!!
Og at sidestille arne.j med mig, finder jeg mig ikke i, for dette har intet med personlig hetz at gøre!
Hvad bilder du dig ind

Gert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-08-06 16:50
Kommentar
Fra : Knete

Dato : 07-08-06 01:08

Citat
http://www.fisk.dk/

God pointe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-08-06 01:14

Jaja! Det ødelægger absolut ikke indtrykket af Teil, stimo og Knete!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-08-06 07:52

Her er det korrekte link: http://www.klogehoveder.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 11-08-06 16:25

Citat
Jaja! Det ødelægger absolut ikke indtrykket af Teil, stimo og Knete!

Kære tedd. Dit indtryk af såvel teil,stimo og mig er mig ligegyldig. Lige som at trådstarter velsagtens er lige glad med, at mit indtryk af ham er, at han et glimrende bevis på, at skolernes sommerferie er for lang,,,,,,,,

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 27-08-06 21:50

Jeg ved ikke rigtigt, hvem der ellers skulle have point'ene

Gert